...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Credin Polska, materiał promocyjny

5 kroków do skutecznych działań marketingowych w piekarni i cukierni

Przed działami marketingu staje obecnie szereg wyzwań, z którymi wcześniej nie mieliśmy do czynienia. Upowszechnia się digitalizacja wszelkich form naszego życia: od nauki aż po zakupy. Tradycyjna branża, w jakiej działają piekarnie i cukiernie, szybko musiała nabrać wiatru w żagle i zacząć korzystać z niezliczonych możliwości

Doskonale pamiętamy początki pandemii i próby nawiązania kontaktu z klientami poprzez chociaż­by webinaria. Na szczęście przeszliśmy już nad tym do porządku dziennego, jednak wyzwania dla branży nadal się nie kończą. Czasy mamy bardzo ekscytujące, jeszcze nigdy marketing nie miał aż takiego dostę­pu do nowych technologii i kanałów oraz możliwości bezpośredniego komunikowa­nia się z klientami. Co zatem zrobić, aby marketing w piekarniach i cukierniach był jeszcze skuteczniejszy? Mamy na to kilka sposobów.

Po pierwsze – Plan!
Wszystkie książki o marketingu dowodzą, jak istotna jest strategia i plan marketingo­wy – dlaczego? „Gdy nie wiesz, do któ­
rego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry” – powiedział Seneka Młodszy i niewątpliwie miał rację. Posiadanie planu, choćby na najbliższy miesiąc, sprawia, że działania stają się bardziej uporządkowane i sensowne. Rozpisując miesięczne plany w kalendarzu, możemy zobaczyć też, kiedy przypadają najbliższe święta czy popularne imieniny. Posiadanie plannera, z którego mogą skorzystać nie tylko działy marketin­gu, ale także handlowcy czy ekspedientki w sklepach firmowych, sprzyja zharmoni­zowaniu działań i komunikacji z klientem, a uporządkowane działania przekładają się na uporządkowane sukcesy!



Po drugie – komunikat!
We współczesnym świecie najważniejsza jest komunikacja z klientami, oczywiście najlepiej dialog, nie monolog. Firmy mają niezliczone możliwości, aby docierać do swoich klientów, a potencjalni klienci piekarni i cukierni są wszędzie w sieci – począwszy od Facebooka, Instagrama, LinkedIna, po Twittera czy TikToka. Inter­netowych kanałów komunikacji jest mnó­stwo – co zatem wybrać? Z pewnością warto być na Facebooku, gdzie moż­na tworzyć różnorodne treści: infor­macje o nowych produktach, promo­cjach, otwarciach kolejnych lokali czy o godzinach działania sklepów firmowych. Klienci chętnie uczestniczą w dialogu ze swoimi ulubionymi markami. Warto być na Facebooku i promować firmę! Społecznosć bardzo chętnie angażuje się w promocje marki – komentują posty, odpowiadają na pytania, czy piszą recenzję. Warto pamię­tać, że w centrum komunikacji Facebooka jest właśnie klient i troska o to, aby otrzy­mał treść z jego punktu widzenia intere­sującą. Plotki jakoby Facebook się starzał i rejestrował odpływ użytkowników, moż­na włożyć między bajki. To nadal, zaraz po YouTube, najpopularniejsza platforma społecznościowa.

Po trzecie – Produkt!
Nowe produkty, inspiracje, smaki. Tego w naszej branży nie można pominąć. Oferty sezonowe, świąteczne. Coś znika z witry­ny, coś się pojawia. Dynamiczne podej­ście powoduje, że oferta naszej piekarni czy cukierni nigdy się nie nudzi. Truskawki w maju i czerwcu zawsze smakują najlepiej. Należy także pamiętać o tym, jak ofer­ty limitowane czasowo wpływają na chęć zakupów – doskonale znamy myśl, która towarzyszy nam, kiedy wiemy, że oferta wkrótce może się skończyć. To właściwy moment, żeby informować klienta w sklepie podczas zakupów, ze już za kilka dni nasza sezonowa promocja zniknie ze sprzedaży, więc warto spróbować nowe ciasta czy ja­godzianki, które już wkrótce zagoszczą na sklepowych półkach – czas ich obecności zawsze jest za krótki. Gdzie szukać inspiracji? Oczywiście w in­ternecie, idealnym narzędziem do poszuki­wania pomysłów na nowe produkty są In­stagram i Pinterest. Wkrótce można będzie też pojechać na targi branżowe. Szukajmy w sieci, ale także offline – „Mistrz Branży” to doskonałe źródło słodkich inspiracji.

RAPORT HOOTSUITE DIGITAL 2021



Po czwarte – Promocja!
Dobrze skrojona promocja to także pomysł na sukces! Cena to nie wszystko, współ­cześni klienci gotowi są zapłacić więcej za dobrej jakości produkt. Akcje marketingo­we to akcje tematyczne dla klienta (np. w ofercie Credin Polska promocja tema­tyczna – miesiąc śródziemnomorski), pro­gram lojalnościowy dla stałych klientów czy sprzedaż premiowana (np. za wydanie określonej kwoty torba gratis). Przestrzeni do tego typu akcji jest wiele! Warto pa­miętać o nich podczas codziennych działań, ponieważ zależy nam na powracających klientach. Wszyscy wiemy, że koszt pozy­skania nowego klienta jest 7 razy wyższy niż utrzymanie stałego. Warto więc inwe­stować w akcje marketingowe wspierające sprzedaż, zachęcając klientów do powrotu.

Po piąte – klient!
Po piąte, ale najważniejsze! Planując wszel­kie działania marketingowe, należy bez­względnie nastawić się na potrzeby klientów! Słuchać tego, co mówią i jakie mają oczekiwania, nawet jeśli nie możemy ich spełnić od razu. Umie­jętność słuchania jest elementem najważniejszym, ponieważ pomaga budować dobre relacje, które są kluczowe dla firm. Linia rozmów z klientami jest w tej chwili prze­sunięta. Rozmawiają z nami nie tylko w sklepach firmowych, ale także w social mediach, na stro­nach internetowych czy stronach z opiniami – warto więc działać tak, aby mówili o nas dobrze!

autorka: Edyta Trzcińska, marketing manager Credin Polska. Od 10 lat związana z branżą piekarniczo­cukierniczą w Polsce. Przez 4 lata koordynator marketingu i sprzedaży w Piekarni&Cukierni PATI w Rypinie. W latach 2019-2020 specjalista ds. marketingu w PGD Sp. z o.o. Autorka webinariów „Facebook dla piekarni i cukierni” oraz „Reklama na Facebooku dla lodziarni”. Pasjonatka fotografii kulinarnej i psychologii.

pixabay

 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji