...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Dawn, materiał promocyjny

8 trendów konsumenckich, które powinien znać każdy cukiernik

Trend to określenie, z którym spotkał się każdy z nas, choć pewnie nie wszyscy zadajemy sobie pytanie, czym tak naprawdę jest. Trend to istotna zmiana w stylu życia i/lub nawykach konsumentów zauważalna na rynku przez co najmniej 3 lata.

I właśnie kontekst czasu odróżnia go od mody, która jest zjawiskiem chwilowym, krótkotrwałym. Fakt, że trendy konsumenckie utrzymują się dłużej, powinien przekładać się na plany biznesowe przedsiębiorców i być szansą na rozwój oferty i pozyskiwanie nowych klientów. Klientów, którzy nieustannie poszukują nowości i coraz częściej oczekują ich również od dostawców słodkich wypieków. A spełnianie oczekiwań klienta to gwarancja lojalności na konkurencyjnym cukierniczym rynku.

Zespół ekspertów ds. badań ryn­kowych i analiz firmy Dawn Foods ostatnie 3 lata spędził, przyglą­dając się trendom konsumenckim, ana­lizując dane, odwiedzając rzemieślnicze cukiernie i przemysłowe zakłady, obser­wując codzienne zachowania konsumen-możliwości odłączenia się, znalezie­tów. W oparciu o badania i analizę ponad nia chwili dla siebie, kiedy mogą się 100 źródeł, 85 produktów i usług wyodręb-odstresować. Wybierają wówczas niono 8 globalnych nowych trendów. Ich produkty, które zaspokajają potrzebę znajomość pomoże ci skutecznie reagować czegoś wyjątkowego, atrakcyjnego na zmieniające się potrzeby konsumentów.


1. Błogie zapomnienie
W w świecie gdzie wciąż jesteśmy podłączeni i „zalogowani”, ludzie szukają możliwości odłączenia się, znalezienia chwili dla siebie, kiedy mogą się odstresować. Wybierają wówczas produkty, które zaspokajają potrzebę czegoś wyjątkowego, atrakcyjnego tak w wyglądzie, jak i w smaku. Najlepsze składniki, finezja podania, inspirujące opakowanie, brak rozważań o kaloriach czy cenie to czysta przyjemność!

 

 

2. Zabawa jedzeniem
Wszyscy szukamy nowych doznań, chcemy się nimi dzielić w mediach społecznościowych. Dla niektórych jedzenie to także przestrzeń do eksperymentów. Szukają sposobów na to, aby uczynić zeń formę nowego doświadczenia. Cukiernicy czy szefowie kuchni mogą nieustannie tworzyć nowe wrażenia sensoryczne poprzez eksperymentalne sposoby podania, ekscytujące łączenie smaków czy przygotowywanie potraw na talerzu klienta. Wszystko to sprawia, że jedzenie staje się doświadczeniem głębszym niż zaspokajanie głodu.


3. Jestem tym, co jem
Kiedy jedzenie komunikuje czyjąś historię, staje się wyrazem tożsamości. Poprzez zdjęcia, które zamieszczamy na Instagramie, czy poprzez potrawy, którymi chcemy dzielić z innymi – pragniemy być doceniani za to, kim jesteśmy. Historie opowiedziane przez jedzenie, składniki regionalne czy nawiązanie do kultury i tradycji pozwalają konsumentom znaleźć połączenie z własną tożsamością. Taki związek, sympatia do marki produktu przejawiają się poprzez posty na Instagramie, nadruki na koszulkach, markowe kubki do kawy czy nawet tatuaże.

 


4. Mania mieszania
Nowe i ekscytujące, inne, unikalne – obawa przed stagnacją popycha nas w stronę odkrywania i doświadczania nieznanego. Jedzenie, a zwłaszcza produkty cukiernicze, niesie za sobą minimalne ryzyko, jeśli chodzi o odkrywanie nieznanych kombinacji. Konsumenci są otwarci na nowe smaki, inspirują się globalnymi wpływami kulinarnymi, które dodają niespodziewany element: smak, teksturę czy formę. Miłość do tradycyjnych produktów cukierniczych wciąż ewoluuje, a konsumenci są otwarci na nowe doznania, które przesuwają granice smaku i gwarantują unikatowe wrażenia sensoryczne.

 

5. Specjalnie dla mnie
Osobiste relacje stają się coraz istotniejsze, zwłaszcza w czasach masowej produkcji i technologii wchodzącej we wszystkie sfery życia. Ponieważ „sztuczna inteligencja” obecna jest w coraz to nowych obszarach naszego życia, konsumenci oczekują „indywidualnego podejścia” właściwie w przypadku każdego zakupu. Imię napisane na kubku kawy, sugestie kanałów filmowych czy podpowiedzi portali zakupowych… Klienci chcą, aby firmy znały ich i ich preferencje, by oferowały rozwiązania skrojone specjalnie dla nich. Dlatego przedsiębiorcy muszą skupić się na budowaniu relacji z klientami w życiu tu i teraz oraz w przestrzeni cyfrowej.

 

6. Świadome żywienie
Wiedza na temat tego, jak składniki pożywienia wpływają na nasze zdrowie, jest coraz szersza. Konsumenci są źle nastawieni do sztucznych dodatków, konserwantów, coraz częściej także produktów pochodzenia zwierzęcego. Jedzą „zdrowiej”, więc szukają możliwości zastępowania „złych” dodatków tymi, które są czyste i proste. Starają się wprowadzać do diety owoce, orzechy, warzywa, przyprawy i stare odmiany zbóż. Wiedzą też, że zdrowe jedzenie wcale nie musi oznaczać kompromisu w kwestii smaku. Idealnie jest potrafić łączyć te dwa światy.

 

7. Transparentność 360
Klienci podejmują świadome decyzje zakupowe i szukają autentyczności. Starają się zrozumieć swój wpływ na środowisko. Chcą czuć się dobrze z produktami, jakie nabywają, dlatego wybierają marki, które skupiają swe wysiłki na takich kwestiach jak: zrównoważony rozwój, troska o środowisko czy wspieranie lokalnych społeczności. Firmy muszą dbać o to, aby ich podejście do biznesu było wielowymiarowe, zgodne z pozytywnymi wartościami.

 



8. 25/7
Wnaszym zabieganym świecie czas jest jedną z największych wartości. Ludzie stale szukają sposobów na nadążenie za rzeczywistością. Dzieje się tak za sprawą korzystania z zamawiania i dostarczania jedzenia, oferty przekąsek dostępnych wszędzie, o każdej porze dnia (i nocy). Firmy mogą uprościć i ułatwić dostęp do wysokiej jakości produktów spożywczych – zawsze i wszędzie. Gdziekolwiek jest konsument.



Pamiętaj


- Zdolność analizy trendów pozwala lepiej rozumieć konsumentów i dopasować ofertę do ich potrzeb.

- Trendy mogą stanowić zagrożenie, jeśli nie weźmiemy ich pod uwagę przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

- Wykorzystuj aktualne trendy.

 




 

Bieżące wydanie czasopisma

W najnowszym wydaniu – jak to na wigilijnym stole – przeplata się mnóstwo słodkości wraz z wytrawnymi akcentami. Zachwycamy się pięknymi opakowaniami, uczymy efektywnej sprzedaży i wsłuchujemy się w to, co kucharze mają do powiedzenia cukiernikom.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji