...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Boskie gelato!

Co roku SIGEP pęka w szwach. W styczniu targi w Rimini odnotowały rekordową liczbę 1250 wy­stawców i 200 tys. zwiedzających! W 14 halach można było poznać najnowsze trendy i zobaczyć profesjonalne rozwiązania dla branży, w tym dla branży lodziarskiej. W tym roku wrażeniami z SIGEP dzieli się Tomasz Szypuła (Lodowe Inspiracje).

Variegato na nowo
Firmy prześcigały się w prezentowa­niu gotowych półproduktów, które mają za­chwycić klientów jakością i smakiem. Tomasz Szypuła, znawca i miłośnik branży lodziar­skiej, od lat uczestniczący w targach SIGEP, zwrócił uwagę na dobrze znane variegato, którymi przekłada się i dekoruje lody. Podkre­ślił, że w tym roku wielu producentów pod­chwyciło ten temat na nowo. – Jedną z cieka­wych alternatyw były przepyszne wariegatury owocowe na miodzie, np. truskawkowe czy morelowe firmy Fugar. Zachwycałem się też produktami typu variegato cremino pistacja z orzeszkami. Nietuzinkową propozycją był produkt z czerwonych pomidorów podany z lodami śmietankowymi z odrobiną bazy­lii. Z oferty ponad 10 propozycji wariegatur do przekładania i dekorowania lodów firmy Comprital urzekły mnie chrupiące orzeszki czy ryż w ciemnej, a wręcz czarnej czeko­ladzie, a także ciekawa owocowa wariacja: yuzu z mango. Trafiały się też leśne jagody z lodami muffin oraz wariegatury karmelowe słodkie lub z nutą soli – wymienia.

 

Klasyka, natura i odrobina ekstrawagancji
Wśród ciekawych i innowacyjnych produktów nasz ekspert wymienia produkty linii Olvi firmy Fugar. To lody, w których mleko i śmietan­ka zostały zastąpione oliwą z oliwek. – Lody klasyczne – fior di latte – można kreować, zmieniając podstawowy składnik, czyli mleko. Zamiast mleka krowiego powaliło mnie fior di latte bufola, czyli lody śmietankowe na mle­ku bawolim – przyznaje Szypuła. W ten sposób tradycyjne smaki nadal pozostają najchętniej wybieranymi, zwłaszcza gdy są to lody rze­mieślnicze. Warto dodać, że takich niezależ­nych rzemieślniczych firm, tzw. artigianale, pojawiło się nieco więcej niż w 2016 r. Na tych stoiskach dominowały smaki klasyczne, wy­produkowane z najwyższej jakości surowców podstawowych. Jak komentuje Tomasz Szy­puła na blogu Lodowe Inspiracje/Ilody.pl, na­dal wiodącym trendem w branży lodziarskiej jest EKO i BIO. Czysta etykieta to już niemal standard. Podobnie jak alternatywne słodkości dla wegan, w których tradycyjne składniki za­mienia się na roślinne. Mimo wszystko można było próbować klasyki w najlepszym wyda­niu. – Tutaj smakowo sprawdza się dla mnie Elenka, firma z Sycylii – ich lody pistacjowe, orzechowe, czekolada nero modicano oraz kawa. Po prostu pyszności – zachwyca się.

Sorbet z włoskiej mandarynki infuzjowa­nej imbirem oraz miętą, autorstwa Taizo Shibano

Prostotę i naturalność można dostrzec zarówno w wystroju lodziarni, jak i w formach deserów lodowych

 

Jednak nie byłoby rozwoju branży lodziarskiej bez odrobiny eksperymentów ze smakami. – Firma Master Martini przedstawiała nową ofertę produktów do lodów. Ciekawą propo­zycją były lody riccotta z variegato z owoców granatu. Na stoisku konkursowym urzekł mnie sorbet z włoskiej mandarynki infuzjowanej im­birem oraz miętą, przygotowany przez Taizo Shibano z Japonii, zwycięzcę zeszłorocznego Sherbeth Festival w Palermo. Mega orzeźwie­nie na gorące letnie dni – wylicza nasz ekspert.

Powrót do prostoty i naturalności
Prostota i naturalność to najnowszy trend, również jeśli chodzi o wystrój wnętrz lodziar­ni oraz cukierni, a także wygląd witryny. Fir­my produkujące formy silikonowe stworzyły specjalną kolekcję i dzięki temu w witrynach pojawią się desery przypominające owoce.

   
 

Brygida i Roman Polek, La Vanilla Lody Tradycyjne
Chęć stałego rozwijania się i sprostania wy­maganiom klientów odwiedzających nasz lo­kal sprawiła, że postanowiliśmy wziąć udział w największych targach branży lodziarsko­-cukierniczej, które corocznie odbywają się w Rimini.
Na SIGEP pojechaliśmy przede wszystkim w celu poszerzenia naszej wiedzy o branży, znalezienia nowych produktów czy zasiania w naszych głowach nowych pomysłów. Po­jechaliśmy tam również, żeby skosztować innych pysznych lodów, tego nigdy za wiele. Możemy śmiało powiedzieć, że wizyta na tar­gach była bardzo interesującym i inspirują­cym doświadczeniem. Na SIGEP było dosłow­nie wszystko, jeśli chodzi o branżę lodziarską. Wystawiali się na nich bowiem producenci: maszyn, wyposażenia lokalu, komponentów, papierowych, waflowych kubeczków i wie­lu innych. Różnorodność i liczba obecnych na targach marek była niewiarygodnie duża. Niewątpliwie każdy producent lodów, udając się na te targi, znajdzie produkty (tudzież namiary na producentów), których potrze­buje do prowadzenia swojej działalności, bez względu na to, czy dopiero zaczyna swoją przygodę z produkcją lodów, czy robi to już od wielu lat.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Przekonaj się, jak przekuć porażkę w sukces według Josefa Zottera, producenta ekstrawaganckiej czekolady kraftowej. Uruchom kreatywność w czasach pandemii i odpowiadaj na potrzeby konsumentów.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji