dodano , Redakcja AK

Costa Coffee zapowiada ekspansję na polskim rynku kawiarni

CHI Polska – lider rynku kawiarnianego w Polsce – stawia na umocnienie wiodącej pozycji i dalszą ekspansję na polskim rynku. W lutym br. spółka otwiera trzy nowe kawiarnie Costa Coffee. Do końca miesiąca firma będzie zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski. Na tym jednak nie koniec ekspansji.

W nadchodzącym roku finansowym CHI Polska planuje otworzyć 6-7 nowych lokali i rozszerzyć liczbę punktów z maszynami vendingowymi. W tym samym czasie będzie kontynuowany proces rebrandingu całej sieci w Polsce. W efekcie w 2015 r. sieć będzie liczyć 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express.

Lider w Polsce

Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee, rozpoczynąc tym samym rok intensywnej ekspansji. W połowie miesiąca ruszył lokal przy ul. Żaryna w Warszawie. Kawiarnia licząca 140 m kw. z ogródkiem sezonowym o powierzchni 25 m kw. zlokalizowana jest w ekskluzywnym kompleksie biurowym Harmony Office Center. Lokal otwarty 7 dni w tygodniu został uruchomiony również z myślą o kilku tysiącach mieszkańców pobliskich osiedli. Ponadto do końca miesiąca otwarte zostaną jeszcze dwie nowe kawiarnie. Wśród nich znajdzie się drugi punkt Costa Coffee w podziemiach przy stacji Metra Centrum w Warszawie, przy wejściu od strony Rotundy. Zostanie także uruchomiona licząca 120 m kw. kawiarnia zlokalizowana na parterze centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu ‒ pierwszy lokal Costa Coffee w tym mieście. Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski, umacniając tym samym pozycję niekwestionowanego lidera rynku kawiarnianego.

‒ W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych, w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych ‒ obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców.  Już niebawem istotnie rozszerzymy też portfolio produktów w zgodzie z najnowszymi trendami.
Jako lider z międzynarodowym doświadczeniem będziemy wyznaczać standardy i rozwijać naszą sieć, jednocześnie zwiększając przewagę nad konkurentami – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.

 

Zmiana szyldu

CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu ‒ gruntownej przebudowy kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach. Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. ‒ wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee.

Polska ‒ drugi dom Costa Coffee

Oprócz największej w Polsce sieci kawiarni CHI Polska zarządza także siecią niemal 170 maszyn vendingowych Costa Express, które znajdują się m.in. na stacjach paliwowych Shell. Dostrzegając ogromny potencjał polskiego rynku i odpowiadając na zainteresowanie potencjalnych partnerów, w ciągu 5 lat firma potroi liczbę punktów vendingowych do 550-600 lokalizacji.

Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee. Nasz kraj plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią ‒ rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110). Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Bardziej pastry czy tylko chef? Maciej Rosiński opowiada, dlaczego warto połączyć kuchnię i cukiernię w jeden warsztat doskonałego smaku. Ponadto - dużo o chlebie, również tym sprzedawanym online, bio i takim, który tworzy jedyny w Polsce piekarz z dyplomem Le Cordon Bleu! Zobaczcie, co czeka na Was w nowym wydaniu!

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji