...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Czas na czekoladę!

Czekolada to klasyczny wybór na prezent dla najmłodszych, starszych, a nawet tych dbających o linię. To wybór także bezpieczny w czasach epidemii. Dlatego postawienie na nią zawsze się sprawdza, tak jak w przypadku Chocolate Hills.

Czekolada staje się popularna wśród polskich konsumentów dopiero od kilku lat. Jak długo Państwo funkcjonują już na rynku? 

Firma działa na rynku od wielu lat, jednak jednak w 2006 r. zmieniłam profil działalności i przekształciliśmy się w producenta czekoladek.

Oferują państwo czekolady, ale niedawno dołączyły do nich pralinki. Czyżby popyt na nie wzrastał? 

Mieliśmy dużo zapytań o ofertę pralinek od naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić je do oferty. Rynek pralin rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, pojawia się coraz więcej firm z taką ofertą, oczywiście różniące się jakością i ceną. Pozo ofertą pralin produkowanych masowo (z tańszych surowców, często w dużych opakowaniach w których znajduje się kilka pralinek). Jest coraz więcej pralin rzemieślniczych. Sporym ograniczeniem jest w tym przypadku cena. Te praliny są z dobrej czekolady, ręcznie robione, z wysokiej klasy nadzieniem, niestety barierą jest cena. Kupowane są raczej okazjonalnie. Jeśli praliny miałyby być jedyną ofertą producenta, to jest niewielka szansa na utrzymanie się na rynku. W tej dziedzinie jeszcze sporo odbiegamy od typowo "czekoladowych" państw jak Belgia, czy Szwajcaria

 


Jakiego rodzaju praliny klient znajdzie w Państwa ofercie?

Mamy duży wybór pralinek jeśli chodzi o kształty i smaki: truskawka, owoce leśne, pomarańcza, cytryna, marakuja, malaga, chili, cynamon, kawa, wanilia, whisky, karmel i inne. Jednak z uwagi na specyfikę działalności - nie mamy sklepu stacjonarnego, wykonujemy czekoladki na zamówienie, dlatego sprzedajemy je głównie w okresie Bożego narodzenia i Wielkanocy - pełen wybór; na Walentynki i Dzień Kobiet - w ograniczonym wyborze smaków. Przez cały rok mamy natomiast ofertę pralin w kształcie serduszek (w ofercie na wesela, chrzest, komunię itp) - w 3 smakach do wyboru. Oczywiście w każdym okresie, gdy firma (bo to takich klientów głównie obsługujemy) zakupi minimum 100 zestawów pralinek, zrobimy je według życzenia klienta. 

Praliny wyróżniają się dekoracją, w jaki sposób jest ona wykonywana? 

Ten proces jest naszą tajemnicą firmową! Mogę tylko zapewnić, że odbywa się on ręcznie. I to nas wyróżnia!

 


Czy może to być indywidualny projekt dekoracji, taki jak sobie klient zażyczy? 

Oczywiście, klient może zamówić swój indywidualny projekt. Z reguły takie zamówienia wpływają od większych klientów, np. firm, samorządów itp.Wykonujemy jednak takie czekoladki także dla klientów indywidualnych, najczęściej na wesela, czasem na komunie.Sezonowo mamy też w swej ofercie bombonierki lub zestawy czekoladek, w których jedną czekoladkę możemy specjalnie spersonalizować. Takie oferty najczęściej pojawiają się na Dzień Babci/Dziadka, na zakończenie roku szkolnego, czy Dzień Nauczyciela. Niemniej jednak, za dodatkową opłatą, możemy wykonać czekoladkę według indywidualnego projektu dla każdego. Jako jedyni w Polsce stosujemy zdobienia czekolady - czekoladą. Tym sposobem potrafimy wyczarować rysunki, napisy, obrazy a nawet zdjęcie z wiernym odwzorowaniem wszystkich detali.

 


Bestsellerem są bombonierki "Zamki i Pałace w Polsce".


W związku z tym, że pralinki są jeszcze produktem dość niszowym w Polsce promocja tego produktu jest łatwa czy raczej trudna? Uczestniczą Państwo w eventach, takich jak, np. Festiwal Czekolady itp.?

Uczestniczymy w targach branżowych (reklamowych), od czasu do czasu bierzemy udział w jarmarkach. Nasze produkty dostępne są także w sklepach ze słodyczami, a w okresie świątecznym także w sklepach z ekskluzywnymi alkoholami

Podobnie jak po praliny, społeczność konsumencka coraz chętniej sięga też po czekoladę bean-to-bar. Czy interesują się Państwo także tym tematem?

Nie produkujemy własnej czekolady bean-to-bar. Jednak w tym roku zamierzamy uruchomić produkcję własnej czekolady, wychodząc od miazgi kakaowej. Chcemy skupić się ma dość specjalistycznej produkcji i produkować czekolady ze zmniejszoną zawartością cukru (lub zastąpieniu go inną substancją słodzącą), jednak w ten sposób, żeby w odczuciu konsumenta czekolada pozostała słodka. Prowadzimy aktualnie badania z różnymi modulatorami smaku słodkiego i gorzkiego i niektóre z tych prób dają bardzo pozytywne efekty. Od razu także zaznaczę, że modulatory, które wykorzystujemy są pochodzenia naturalnego. Mam nadzieję, że wkrótce uda się rozpocząć produkcję i po czekoladę  z 80% zawartością kakao będą mogły sięgnąć te osoby, dla których ta czekolada jak do tej pory była za gorzka.

To brzmi bardzo interesująco, w końcu żywność funkcjonalna w dobie obecnie panującej epidemii jawi się jako przyszłość branży.

Zdecydowanie! Dlatego współpracujemy także z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, w zakresie czekolad prozdrowotnych. Mamy już w swej ofercie czekoladę bezcukrową probiotyczną. Prozdrowotny charakter wynika z dodania do produktów bakterii probiotycznych o udokumentowanym działaniu, oraz ekstraktu z liści morwy białej również o udokumentowanym działaniu.

 

 

 

Niedawno zakupiona linia do produkcji czekolady firmy BMC POLSKA  posłuży do produkcji czekolad prozdrowotnych. Jak mówi właścicielka firmy: “Zautomatyzowany system produkcji pozwoli zmniejszyć koszty i zwiększyć potencjał produkcyjny”.

Dziękujuę za rozmowe!

 Chocolate Hills >>> KLIK! 

 

         Produkcja tabliczek czekolady - zobacz film

Bieżące wydanie czasopisma

Lekko i kolorowo - jesień z nowym Mistrzem Branży. Niebieski chleb, czarna beza, czekoladowa anatomia i desery ze szczawiem - to tylko niektóre smaczki, które znajdziecie na łamach jesiennego wydania.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>




    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji