...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Czekolada na Salonie

Czekolada w cukierni i piekarni, w postaci minimalistycznych pralin i spektakularnych rzeźb, w książce i kremie – tym do ciasta jak i do ciała – kolejna edycja najsłynniejszych targów czekolady zachwyciła prezentowaną mnogością form i zainspirowała najnowszymi trendami.

Od 28 października do 1 listopada na czekoladowe targi w słynnym paryskim centrum wystawienniczym Paris Porte de Versailles zawitało ponad 100, 000 odwiedzających! Tegoroczna edycja odniosła ogromny sukces również w rzeczywistości wirtualnej – strona zaliczyła w tych dniach rekordową ilość odwiedzin, aż 615,000! Jednak tylko ci, którzy odwiedzili Salon du Chocolat osobiście mogli w pełni doświadczyć przepychu z jakim organizowane jest to wyjątkowe wydarzenie.

 

 

 

Kakaowe ekspresje, czekoladowe innowacje

Drzwi Salonu były otwarte zarówno dla branżowych profesjonalistów, jak też hobbystów, a nawet rodzin z dziećmi! Tym pierwszym dedykowano oddzielną halę, na której mogli zapoznać się z dostawcami ziarna kakaowego oraz producentami sprzętów i maszyn do jego obróbki. Druga hala, o powierzchni trzy razy większej, stanowiła przestrzeń do zaprezentowania czekolady w każdej możliwej postaci. Wśród 700 wystawców znaleźli się najsłynniejsi producenci czekolady, chocolatiers, właścicieli cukierni oraz piekarni. To jednak nie wszystko – by w pełni oddać jak twórczym materiałem jest ziarno kakaowe, organizatorzy zaprosili do udziału także szefów kuchni, którzy pokazywali swoje umiejętności i dzielili się recepturami, tworząc innowacyjne połączenia, np. brownie i herbatniki i desery dla diabetyków. Byli też twórcy czekoladowej biżuterii i kosmetyków, publicyści piszący o tym surowcu oraz eksperci i założyciele stowarzyszeń, którzy prowadzili prelekcje dotyczące świata czekolady. Swoją specjalną przestrzeń miały też dzieci, dla których przygotowano słodkie warsztaty. Jedną z największych atrakcji był też gigantyczny 6 metrowy czekoladowy niedźwiedź – dzieło współpracy znanego rzeźbiarza Richarda Orlinskiego oraz cukierniczki Christelle Brua. Całość targów uświetniały pokazy – obróbki czekolady, tworzenia z niej słodkości, a także... czekoladowego tańca i śpiewu wykonanego przez rdzennych mieszkańców obszarów, w których rośnie kakaowiec.

 


Modna czekolada

Czekolada jest modna! Z roku na rok zwiększa się jej spożycie. Co jest jednak modne w samej czekoladzie? Jak dało się zauważyć w stolicy elegancji, coraz ważniejsza jest strona estetyczna. Już nie tylko samych tabliczek i pralin, ale także ich opakowań, a także witryn i sklepów. Marki coraz bardziej dbają o spójność wizerunkową swoich produktów. Obok nadal bardzo lubianego minimalizmu, wielu wystawców prezentowało spektrum czekoladowych form w postaci figurek przedmiotów codziennego użytku, zwierząt itp. Klienci coraz chętniej wybierają małe zakłady rzemieślnicze, w których płaci się za indywidualne podejście do produktu, ale też w których mają pewność składu czekolady. A ten jest także coraz istotniejszy. Już nie tylko jeśli chodzi o jakość ziarna kakaowego, ale również dodatków do czekolady, np. wanilii. Więcej przypraw i ziół, mniej cukru i sztucznych dodatków – oto wiodący trend według twórców najlepszych czekolad, którzy stawiają na produkcję bean-to-bar i funkcjonalność swoich słodkich wyrobów.

 



Paryż nie był by Paryżem bez pokazu mody! I tego nie zabrakło na Salon du Chocolate. W ostatni dzień specjalną kolekcję sukni prezentowali znani projektanci mody, którzy pracowali przy projektach z cukiernikami, m.in.: Agatha Ruiz De La Prada i Des Lis Chocolat, Patrice Chapon Chocolatier i Tara Byakko.

 

 


Olśniewające efekty ich współpracy były doskonałym zwieńczeniem targów, które przede wszystkim udowadniają, że czekolada nie zna granic, chyba że są to granice ludzkiej wyobraźni.

The Chocolate Awards 

Drugiego dnia targów, 29 października, zostały przyznane coroczne nagrody w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Club des Croqueurs de Chocolat, w którym laureatami zostają producenci najwyższej jakości czekolad oraz najbardziej uzdolnieni chocolatiers.

Laureaci w kategorii „Najlepsze wyroby z czekolady”

Piccola Pasticceria (Włochy): “Award du Coup de Cœur”
Théobroma (Japonia): “Award de L’Excellence”

Laureaci w kategorii „Najlepsza czekolada w tabliczce”

Marou (Wietnam): “Award de la Tablette Noire” (ciemna czekolada) - “Tien Gang”
Cluizel (Francja): “Award de la Tablette Lait” (mleczna czekolada) - “Maralumi”

 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji