...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Czy warto mieć e-sklep?

Dlaczego warto założyć sklep internetowy w naszej branży? Jak go reklamować? Czy sprzedaż słodyczy przez Internet może być opłacalna? Na te i podobne pytania odpowiada Olimpia Jakubczak-Choma, właścicielka Cukierlukier.shoper.pl

W manufakturze słodyczy Cukier Lukier sprzedają się kosze ręcznie wykonanych lizaków i cukierków, stąd firma Olimpii Jakubczak-Chomy reklamuje się jako najsłodszy sklep w sieci. Czy taki biznes w sieci może być intratny, jaki powinien być sklep on-line?

Dlaczego zdecydowała się Pani otworzyć e-sklep?
Olimpia Jakubczak: Sklep internetowy jest dla mnie jak katalog, w którym klienci oglądają możliwości mojej firmy. Jest pierwszym krokiem do zamówień indywidualnych, których mam o wiele więcej.

Jaki procent stanowi sprzedaż przez Internet?
OJ: Sprzedaż bezpośrednia z e-sklepu stanowi ok. 2%, ale mam świadomość, że jest to efekt niepozycjonowania w wyszukiwarkach i niereklamowania takiej formy sprzedaży. Internet jest ważnym „dodatkiem” do prowadzonej działalności. Ponieważ prowadzimy warsztaty i pokazy cukiernicze, bardziej stawiam na kontakt bezpośredni.

Czy sprzedaż słodyczy przez Internet jest opłacalna?
OJ: Opłacalna, ale przy większych zamówieniach. Poza tym Cukier Lukier to słodycze ręcznie robione, kupowane na specjalne okazje i skazane na sezonowość. Sezonem dla nas są oczywiście miesiące świąteczne, a także maj-czerwiec, kiedy dzieci mają swoje święta.

Kto najczęściej korzysta z oferty Cukier Lukier?
OJ: Dzieci to nasz główny odbiorca, ale o zakupach decydują w większości mamy.

Największy problem ze sprzedażą w sieci?
OJ: Wysyłka towaru, ponieważ zawsze istnieje ryzyko zniszczenia zawartości paczki.

Jak należy reklamować e-sklep?
OJ: Najlepiej pozycjonować i reklamować w mediach internetowych. Nasz sklep nie jest jeszcze pozycjonowany. Mamy swoją stronę na Facebooku, na której mamy własną reklamę. Umieszczam tam zdjęcia i informacje o nowych produktach, które można nabyć w sklepie. Dane sklepu mamy w ulotkach, które rozdajemy na imprezach i festynach. Współpracujemy także z innymi firmami czy kawiarniami, które również rozpowszechniają informacje o nas.

Czy ten kanał dystrybucji ma przyszłość i czy zamierza Pani inwestować w e-sprzedaż?
OJ: Z pewnością jest to przyszłość sprzedaży. E-sklep jest dla mnie miejscem, gdzie mogę pokazać swoje produkty szybko i w zasadzie bezkosztowo. Katalog produktów musiałabym drukować lub przygotować w formie elektronicznej z pomocą grafika, tutaj mogę sama realizować w czasie i internetowej przestrzeni swoją ofertę. Będziemy umieszczali więcej produktów sezonowych i podpierali się wiedzą zebraną z innych sklepów cukierniczych ze Stanów Zjednoczonych. Tam sprzedaż internetowa rozwinęła się na bardzo wysokim poziomie, jednak nie opuszczono też klienta w kontaktach bezpośrednich.

Jaki powinien być sklep internetowy?
OJ: Przede wszystkim prosty w obsłudze! Klienci musza się w nim swobodnie poruszać, nawigacja musi być czytelna i intuicyjna. Zbyt skomplikowane, długie procedury szybko zniechęcają internautów do robienia zakupów. Jeżeli mamy gotowe rozwiązanie, wcześniej sprawdzone, korzystajmy z niego, bo to ułatwia pracę.

Czy e-sklep może przypominać prawdziwy sklep?
OJ: Im dłużej prowadzę e-sklep, tym większe mam przekonanie, że powinien on być jak taki prawdziwy sklep, do którego wchodzimy, oglądamy, wybieramy, a nie mamy czasu na tradycyjne zakupy czy mieszkamy daleko. Mówiąc „prawdziwy sklep”, mam na myśli również atmosferę, która jest szalenie ważna. Nasz Candy Shop to też zabawa i zawsze dodajemy klientom jakieś produkty gratis: nowości, minilizaczki, cukiereczki, aby czuli się wyróżnieni z powodu takiego zakupu.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji