...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czym żywi się świat – innowacje na rynku słodyczy

Co kraj, to inne smaki, jednak w dobie globa­lizacji, otwarcia na inne kultury Polacy chętnie sięgają po coś nowego. Czym nowy i słod­kim dzisiaj żywi się świat? Czy to samo może zachwycić polskie podniebienia? Proszę ocenić we własnym zakresie. Oto kilka światowych nowości, nad którymi w pocie czoła pracowały działy R&D.

SŁODKO-SŁONE
Swoją „podróż” rozpocznę od półkuli połu­dniowej, na której znajduje się najmniejszy kontynent świata, a mianowicie Australia. Wielokulturowość i wysoki rozwój państwa „dotknęły” również rynek tutejszych słody­czy, który jest dość istotnym elementem australijskiej gospodarki. Wśród nowości, jakie można zaobserwować na tym rynku, przoduje szczególnie firma Cadbury, nale­żąca od 2010 r. do światowego koncernu Kraft Foods. Firma ta przedstawiła „Choc Full of Pretzels”, czyli małe precle oblane wy­borną mleczną czekoladą. Produkt ten cha­rakteryzuje się szczególnie dużą chrupko­ścią, a fani połączeń słodko-słonych smaków z pewnością będą mieli niebywałą ucztę. Opako­wanie jednostkowe tego produktu to 110 g przy cenie nieco ponad 8 zł.

 

Również smakosze słod­kiego popcornu nie mają na co narzekać. Cadbu­ry, w tym samym czasie co Choc Full of Pretzels, zaprezentował wyrób o nazwie „Choc Full of Popcorn”. Popcorn obtoczony w toffi i ob­lany mleczną czekoladą przypomina „przerośnięte” ro­dzynki w czekoladzie. Co cie­kawe, wartość energetyczna 100 g tego produktu to nie­co mniej niż wartość energe­tyczna 100-gramowej czekola­dy, bagatela prawie 500 kcal. W sprzedaży jest oferowany w opakowa­niach 130 g i w tym samym przedziale cenowym co ww. precle.

W KOLORACH ZIELENI
Zdrowy tryb życia i zielona herbata za­inspirowały rynek azjatycki do stworze­nia czegoś oryginalnego w tym właśnie smaku. Wpisując w wyszukiwarkę cia­sto o smaku zielonej herbaty, możemy się o tym przekonać…. W sierpniu ubie­głego roku na ryn­ku chińskim pojawił się produkt o na­zwie „Deli Matcha Green Tea Flavored Cake”, produkowany przez firmę B&S. Pod tą długą nazwą kryją się 4 kawałki ciasta, które wspaniały smak zawdzięcza ekstrak­towi z zielonej herba­ty, a piękny zielony kolor to efekt dodania chlorofilu. Opakowania kartonowe produktu nie są zbyt duże, a sam produkt waży zale­dwie 72 g.
Wychodząc naprzeciw oczekiwa­niom japońskich klientów, również wafelek „KitKat” (firma Nestle) zmienił swoje oblicze i stał się bardziej azjatycki.

 

W 2012 r. na rynku pojawił się trafia­jący w gusta Azjatów zielony „Matcha Green Tea KitKat” oraz „Wasabi Horse­radish KitKat”. Rewelacyjne połączenie słodyczy czekolady przełamanej goryczą zielonej herbaty z pewnością znalazłoby też swoich klientów w Europie. Smak wa­sabi to już trochę inna historia i myślę, że zdecydowanie bardziej akceptowana wśród azjatyckiej populacji.

MROŻĄCE KREW W ŻYŁACH
Japoński rynek potrafi naprawdę zaskaki­wać połączeniami smakowymi. Co byście powiedzieli na czarny kubełek z symbo­lem czosnku i krzyża o nazwie „Dra­cula”, który widać w witrynie z lodami?

 

Mrożona krew dla wampirów? Otóż nie. To jedynie lody o smaku czosnkowym, które z pewnością odstraszą niejednego japońskiego wampira.

ROLADKI Z CZERWONĄ FASOLĄ
Pozostając w Azji, chciałbym na chwilę ponownie wrócić do Chin i zwrócić uwa­gę na  ich nowy produkt firmy Garden - „Red Bean Flavour Mini Swiss Roll”, czyli roladki o smaku… czerwonej fasolki.

 

Nikt z nas chyba w Polsce o czymś takim jeszcze nie myślał, ale co kraj, to inny smak. Roladki takie mają nadzienie - we­dług deklaracji producenta - zrobione z cukru, wody i oczywiście czerwonej fasolki. Roladka waży 56 g, co daje nam wartość energetyczną na poziomie oko­ło 200 kcal.

mgr Piotr Ławrowski

artykuł pochodzi z drukowanego wydania Mistrza Branży numer luty 2014

Bieżące wydanie czasopisma

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji