...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Ekskluzywne 50m²

Małe jest piękne, ale żeby piękna była mała przestrzeń sklepu cukierniczo-piekarniczego, to trzeba się dobrze przygotować. Wnętrze w rozmiarze S to w zasadzie test dla naszego zmysłu organizacyjnego. To także zabawa w kolory i triki, które sprawią, że „zyskamy” więcej przestrzeni.

     
 

Artykuł pochodzi z lipcowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Projekt wnętrza – Tomasz Jasina-Florek. Cukiernia Otrębusy w Brwinowie.

Zanim zabierzemy się za projektowanie naszego małego sklepu cukierniczo-piekarniczego, musimy określić jego funkcje. Chodzi o wydzielenie części sprzedaży ze strefą dla pracownika i klienta oraz zaplecze z pomieszczeniami socjalnymi i magazynem. Tak przygotowywany  projekt będzie wytyczną do stworzenia wnętrza, które będzie spełniać wszelkie wymagania sanitarne, handlowe, jakościowe.

Musimy też przyjrzeć się naszemu asortymentowi. Jeżeli oferta jest wyjątkowo bogata, określamy ilość miejsca potrzebnego do ekspozycji danego towaru. Np. 50% przeznaczamy na wyrób piekarniczy, 30% na wyrób cukierniczy i na pozostałe, inne artykuły uzupełniające, jak napoje.

Mając bazę, przechodzimy do najciekawszego, choć nie najłatwiejszego etapu prac: wystroju wnętrza. Bez względu na nasze upodobania do konkretnego stylu zawsze trzeba pamiętać o zasadach dobrego oświetlenia, budowania harmonii i doboru kolorów.

Moc światła

Nie podlega dyskusji, że oświetlenie jest bardzo ważnym elementem każdego wnętrza. Jasne, dobrze doświetlone wnętrze wydaje się większe. Gwarantuje też komfort pracy oraz podnosi efektywność sprzedaży. Jaka jest moc światła, jeżeli chodzi o decyzje konsumentów?


Projekt wnętrza Jolanta Drążek-Szwedowska. Cukiernia w Pruszczu Gdańskim. Jasne posadzki, sufity i tapicerka optycznie powiększają pomieszczenie. Elementy ekspozycyjne umieszczono na ciemnym tle, co daje wrażenie głębi.

Towar znajdujący się w ladzie ekspozycyjnej jest zwykle czytelny dla klienta, bo wszystko jest dobrze oświetlone
i widoczne jak na dłoni. Poza tym jest bliżej klienta, który może sam wyszukać, ocenić i wybrać produkt. W przypadku regałów dalej usytuowanych musimy umiejętnie pokierować uwagą konsumenta i wpłynąć na jego decyzje. Ponieważ najlepiej doradzać dyskretnie, nie nachalnie, więc w tym względzie, bez zbędnych słów, pomoże nam oświetlenie akcentujące, które jest mocniejsze od oświetlenia ogólnego czy dekoracyjnego.

Harmonia wnętrza

Żeby klient dobrze czuł się w naszym małym lokalu, we wnętrzu musi panować porządek przestrzenny i harmonia. Harmonię zyskuje się dzięki zachowaniu linii poziomych, np. ta sama wysokość regałów ściennych lub równa linia lad podawczych. Warto też zadbać o dobór urządzeń z jednej serii danego producenta. W przypadku wykorzystania urządzeń kilku producentów istnieje ryzyko wprowadzenia do wnętrza zbyt wielu kształtów i kolorów.

Kiedy na małej powierzchni zastosujemy zbyt dużo elementów, wzorów, faktur, do tego jeszcze dojdzie zróżnicowany towar, to stworzymy bałagan wizualny, który optycznie zmniejszy wnętrze. Jeśli pomieszczenie jest niskie, możemy je optycznie podwyższyć, stosując pionowe elementy wystroju.

Zabawa w kolory

Przestrzeń zwiększa też jasna kolorystyka, obecność luster oraz dużych przeszklonych witryn okiennych. Powierzchnia sufitu powinna być nieskomplikowana i ujednolicona kolorystycznie. Jasny sufit optycznie podwyższy wnętrze. Jeżeli pomieszczenie ma regularne kształty, możemy zastosować tę samą jasną farbę na ściany i sufit.


Projekt wnętrza Tomasz Jasina-Florek. Cukiernia Magda. Małe przestrzenie lubią jasne lub pastelowe kolory i ciemne akcenty.

Jeżeli pomieszczenie jest długie i wąskie, można krótszą ścianę pomalować ciemniejszą farbą, co optycznie poprawi jego proporcje lub na tej ścianie zgromadzić największą masę towarową. Ten prosty zabieg spowoduje, że pomieszczenie wyda się szersze. Powierzchnia posadzki powinna być z jednolitego materiału w jasnym kolorze.

autor:  Jolanta Drążek-Szwedowska, architekt wnętrz


PROMAS Sp. z o.o.
Od projektu do realizacji

Od 1989 r. profesjonalnie zajmujemy się projektowaniem, aranżacją i wyposażeniem wnętrz komercyjnych: hoteli, kawiarni, restauracji, sklepów cukierniczo-piekarskich, biur, banków, sklepów ogólnospożywczych i wszelkich obiektów handlowych. Każdy projekt tworzymy starannie i z pasją, bierzemy pod uwagę najnowsze trendy. Bogactwo wzorów i kolorów wyposażenia dają niemal nieograniczone możliwości aranżacyjne, dlatego nasze rozwiązania cechuje piękno i niepowtarzalny styl. Podkreślamy indywidualny charakter każdego wnętrza. Jesteśmy w stanie zrealizować zadania o zróżnicowanych skalach, terminach, budżetach i lokalizacjach, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Gwarantujemy kompleksową obsługę i profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Odwiedź nas na www.promas.com.pl


 

 Chłodnym okiem 

 

Obecnie projektując cukiernię czy lodziarnię, warto sprawdzić, jak szeroką ofertą dysponuje producent urządzeń chłodniczych. Zawsze może się okazać, że w miarę rozwoju naszej działalności będziemy potrzebować ladę samoobsługową albo atrakcyjną szafę do ekspozycji deserów czy tortów. Do witryny na lody możemy zechcieć dostawić witrynę na ciastka, praliny czekoladowe lub odwrotnie. Jeśli nie rozważymy tego na samym początku, może się okazać, że burzymy cały koncept naszego wnętrza, dokupując mebel, który nie pasuje do konsekwentnie dobranej reszty przedmiotów użytkowych. Idealny jest zatem wybór systemu modułowego, który umożliwia zbudowanie optymalnych układów mebli w zależności od wielkości i układu wnętrza, a także charakteru prowadzonej w nim sprzedaży. Dobrze jest także sprawdzić, czy dany producent jest w stanie sprostać najbardziej szalonym pomysłom klientów, czy oferta w zakresie wykończenia mebli jest wystarczająco szeroka, jaka jest gama materiałów, kolorów i faktur frontowych paneli. W wielu przypadkach panele frontowe można dobierać kolorystycznie, ale dopasowanie koloru sitodruku na szybach może już okazać się problemem.  

Na szczęście producenci mebli chłodniczych przywiązują coraz większą wagę do wzornictwa przemysłowego. Projektowane urządzenie czasem same w sobie jest dziełem sztuki. Co więcej, do wyboru są linie urządzeń stworzonych w jednym stylu wzorniczym, co gwarantuje harmonię we wnętrzu.

Piękno pięknem, ale witryna chłodnicza musi spełniać określone funkcje. Towar powinien być dobrze widoczny, a oświetlenie powinno pomóc wydobyć najlepsze walory eksponowanych produktów. W przypadku lodów modne są witryny przystosowane do obecnie panującego trendu, czyli ich ekspozycji za pomocą gór lodowych. Warto zwrócić uwagę, czy ładnie wyglądające witryny są pojemne i funkcjonalne.

Podziwiając estetykę, sprawdź:

  • czy producent jest elastyczny w kwestiach dopasowania zabudowy do danego wnętrza,
  • czy oferta producenta jest kompleksowa w kwestii wyposażenia lodziarni, cukierni czy piekarni,
  • jaka jest pojemność użytkowa urządzenia,
  • czy istnieje możliwość adaptacji urządzenia do naszych potrzeb (głębokość półek, możliwość regulacji wysokości i kąta zawieszenia półek),
  • czy istnieje bezpieczny system odchylenia szyby frontowej,
  • czy szyby w ladzie są zespolone (tylko takie gwarantują utrzymanie właściwego poziomu temperatur wewnątrz),
  • z jakich materiałów wykonano ramę urządzenia i pozostałe elementy (zwróć uwagę na uszczelki i dbałość wykonania; jeśli w środku jest drewno – warto się dowiedzieć, czy jest to sklejka wodoodporna),
  • czy urządzenie nie hałasuje i nie zakłóci przyjemnej atmosfery w strefie sprzedaży,
  • jaką barwę światła zastosowano i czy jest to oświetlenie energooszczędne,
  • w przypadku witryny na lody, gdy nie mamy stosownego zaplecza, czy istnieje możliwość przechowywania dodatkowych pojemników z lodami, pod poziomem ekspozycji,
  • czy występują duże wahania temperatur w witrynach na lody podczas odmrażania,
  • czy urządzenia można przystosować do wykonania instalacji na agregat zewnętrzny.

 

LIMOSA nr 1!

W internetowym plebiscycie „Sezon na Lody” w kategorii „urządzenia” witryna na lody Limosa dostała najwięcej głosów! Internauci docenili design, funkcjonalność oraz ergonomię.

nowoczesny, nietuzinkowy design, tytuł finalisty Konkursu Dobry Wzór 2011, co oznacza przynależność do grona najlepiej zaprojektowanych produktów w Polsce

wszystkie szyby podwójnie zespolone
– stanowią dobrą izolację, gwarantują utrzymanie stałej temperatury w witrynie, jednocześnie zapewniają znaczne oszczędności energii, bo agregat nie musi pracować tak intensywnie

dowolny wariant zabudowy frontowej – możliwość dopasowania witryny do każdego wnętrza

możliwość przechowywania dodatkowych pojemników z lodami
(pod poziomem ekspozycji)

szyba frontowa podnoszona do góry na siłownikach ułatwia zatowarowanie lady i utrzymanie jej w czystości

łatwy dostęp do części serwisowych


energooszczędne górne oświetlenie LED


wersja witryny: 12, 18 i 24 smaki
, możliwość łączenia tych modułów ze sobą

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji