...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Magorex, materiał promocyjny

Eksperyment w witrynie

Zasady efektywnej sprzedaży w sklepie każą nam zadbać o elegancką witrynę dopasowaną do wnętrza lokalu, ułożenie asortymentu i odpowiednie oświetlenie. Ale to wszystko nie zadziała, jeżeli zabraknie jednego, podstawowego elementu – dobrej tacy! Czy wiesz, ile możliwości oddziaływania na klienta kryje się w niepozornej tacy?

 

Czy każda witryna wypełniona słodkimi wypiekami jest tak samo efektywna? Oczywiście, że  nie. Nawet najpiękniejsze dekoracje czy wymyślna gra świateł stracą na znaczeniu, gdy konsument mniej lub bardziej świadomie zarejestruje odrapaną tacę, natrętne okruszki, albo co gorsza, gdy w całej palecie ciast, ciasteczek nie wyłapie niczego wyróżniającego się! Pomyśli „tu nic nie ma” i odwróci się na pięcie. Jeżeli taka sytuacja zdarza się często, przyjrzyj się dokładnie, na czym podajesz wypieki. Otwórz się na nowe formy i sprawdź, ile można zdziałać odpowiednio dobraną tacą czy blachą. I jak eksperymentować z ekspozycją towaru w witrynie, by ukierunkować uwagę konsumentów.


Prosto z blachy
Kiedy jedni konsumenci szukają w cukierni eleganckich słodkich miniform, drugim do gustu przypadają swojskie, domowe wypieki, sprzedawane prosto z blachy. Rzeczywiście taka sprzedaż ma swój urok i kojarzy się pozytywnie z domem, w którym co tydzień mama czy babcia wypiekała ciasto drożdżowe z owocami. Dlatego dobrym pomysłem są blachy zamykane, czyli z jednym rantem otwieranym (wyjmowany), które pozwolą nie tylko wyeksponować tradycyjne wypieki, ale przede wszystkim skrócą czas pracy – ciasto jest wypiekane, dekorowane, przewożone do sklepu i sprzedawane w tej samej blaszce! Na miejscu wystarczy wyjąć rant i dzielić ciasto na porcje. Blachy zamykane to z pewnością ekonomiczne rozwiązanie dla ciast dekorowanych z wierzchu, ale sprawdzą się też w przypadku ciast przekładanych kremami. Po wypieczeniu i przygotowaniu warstw ciasto wkładane jest z powrotem do blachy.
Mając do dyspozycji różne standardowe szerokości blach zamykanych: 10, 20, 30, 40 cm i długości 40, 58, 60 cm, jesteśmy w stanie zorganizować bardzo atrakcyjnie wyglądającą witrynę.


Podane na dobrej tacy
Jak podnieść wartość naszych produktów w oczach klienta? Podawać je na estetycznej tacy, dopasowanej do witryn i wystroju naszego lokalu! Estetyka, funkcjonalność i trwałość tac zależą od materiałów, z jakich są zrobione oraz od sposobu obchodzenia się z nimi. Najczęściej tace wykonywane są z aluminium, a ich powierzchnia poddawana jest specjalistycznej obróbce. Warto zwrócić uwagę na fakt, że profesjonalne tace wystawowe mają wyoblane narożniki, co ułatwia utrzymanie ich w czystości.
Najwięksi producenci tac, jak polska firma MAGOREX z Żar, oferują tace wystawowe wykonane z aluminium metodą tłoczenia – co więcej, realizują zamówienia na tace o różnych wymiarach. Teraz każda cukiernia i piekarnia może eksponować swoje wyroby na tacach idealnie dostosowanych do witryn wystawowych.
Do wyboru są cztery rodzaje powierzchni: złoty anodowany, szampan anodowany, srebrny trawiony, czarny.


Powierzchnia w kolorze srebrnym to podstawowa wersja wykończenia tac. Podczas produkcji powierzchnia poddawana jest trawieniu. W wyniku tego procesu aluminium ma ładną, jednolitą srebrną barwę i nie brudzi rąk. Powierzchnia tac w kolorze złotym i szampana w trakcie produkcji poddawana jest procesowi trawienia, a następnie anodowania, który chroni aluminium przed korozją i utwardza powierzchnię. W końcowej fazie tace zabarwia się chemicznie na kolor złoty. Z kolei taca o czarnej powierzchni jest pokryta farbami proszkowymi. Ma strukturę lekko porowatą i matową, co daje bardzo dobre wrażenie estetyczne. Powierzchnia tac jest odporna na zarysowania. Farba nie odpryskuje nawet przy uderzeniach i wgnieceniach.
Aby tace służyły długo, należy się z nimi obchodzić w miarę delikatnie. Dotyczy to uszkodzeń mechanicznych powstałych zarówno przy cięciu ciasta na tacy, jak i w trakcie mycia i przechowywania. Tace można myć w zmywarkach, pod warunkiem że stosowane są delikatne środki myjące.

 
Gra w złote, srebrne i szampańskie
Obserwując witryny różnych cukierni w Polsce i za granicą, szybko spostrzeżmy, że dominującym kolorem tac wystawowych jest złoty. Na drugim miejscu, ex aequo, w rankingu popularności znalazły się kolory: srebrny i szampański. Przypadek? Nie! Wszystkie kojarzą się bowiem z bogactwem i przepychem, i od lat używane w cukierniczych witrynach, skutecznie działają na podświadome wybory konsumentów. Dla doświadczonych cukierników tace te mają jeszcze jedną ważną cechę – nie widać na nich okruchów ciast (pod warunkiem, że nie są to ciemne ciasta!). Ponadto – w miarę sprzedaży – gdy wypieki stopniowo znikają, te tace, częściowo puste, nadal będą „trzymały fason” w podświetlonej witrynie.


Czarny – odważny, kontrastowy, uwydatniający
W teoriach o oddziaływaniu kolorów na ludzką psychikę czarny kojar­zy się z mocą, ele­gancją, tajem­nic­zoś­cią. Sym­bol­izuje też wysoki stan­dard, gdzie prosta, wysublimowana forma łączy się z wysoką jakością wykonania i materiałów. Nie bez powodu najwięcej luk­su­sowych aut sprzedaje się właśnie w kolorze czarnym.
Czarny kolor jak żaden inny daje wrażenie per­spek­tywy oraz głębi. W fotografii ciemne tło uwydatnia inne barwy, choć też eksponuje mankamenty. Ten sam efekt wyostrzenia barw i  kształtów ciast czy ciasteczek uzyskamy na czarnych tacach. Dzięki nim owoce na kruchych babeczkach będą miały intensywniejszą barwę, a jasne ciasta wyrazistsze formy. Na czarnym tle ładnie wykończone ciasteczka o idealnych kształtach, koniecznie w jasnych papilotkach,  zyskają, pod warunkiem, że układając je na tacy, zachowamy między nimi odpowiedni odstęp. Efekt murowany!

Warto przeanalizować swoją witrynę. Warto świadomie eksponować różne rodzaje ciast i ciastek, eksperymentując na bazie bogatej oferty rynku. I warto obserwować klientów oraz ich zachowania zmieniające się na dobre.
 
 Bogdan Kasperski

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji