Ogólnopolska hurtownia zaopatrująca lodziarnie i cukiernie – Lodziarz.pl wspólnie ze specjalistami z Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku opracowali innowacyjną aplikację wspomagającą decyzje biznesowe przedsiębiorstwa i jego kontrahentów.
Podobne artykuły
5 porad dla początkujących franczyzobiorców lodziarniRiksza z lodami na KasprowymMistrz piekarstwa i cukiernictwa Wiesław Kucia – Kreatywny 2016Podlaskie przedsiębiorstwo śmiało podbija rynek, stając się liderem wśród dostawców asortymentu do prowadzenia lodowego biznesu. W swojej strategii rozwoju Lodziarz.pl zakłada oferowanie swoim klientom ponadprzeciętne usługi dotychczas niekojarzone z działalnością hurtowni obsługujących ten segment klientów.
W tym kontekście jako jedyne przedsiębiorstwo o tym profilu w kraju, sięga po rozwiązania o najwyższym stopniu innowacyjności. Robi to także poprzez udział w regionalnych i krajowych konkursach wspierających wzrost innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw.
Od tego sezonu przedsiębiorstwo będzie wspierało swoich klientów poprzez świadczenia zautomatyzowanej, unikatowej usługi doradczej dotyczącej optymalizacji procesu planowania i realizacji zakupów, co przyniesie podobny skutek na poziomie firmy Lodziarz.pl.
Firma w ramach programu "Bon na innowacje" zrealizowała projekt polegający na opracowaniu informatycznego modułu wsparcia strategii zarządzania i optymalizacji procesów zakupu-magazynowania-dystrybucji surowców w ramach sieci franczyzowej zakładów produkcji lodów w oparciu o moduł analizy danych pogodowych.
Choć sam tytuł projektu brzmi tajemniczo i abstrakcyjnie, to jak podkreśla Zbigniew Garbowski, przedstawiciel hurtowni Lodziarz.pl: – Aplikacja rozwiązuje jeden z największych problemów lodziarni polegający na prognozowaniu ilości towaru, który powinien zostać w danym momencie zamówiony.
Jak to działa?
Lodziarnia, składając zamówienie online w hurtowni, będzie miała wybór – albo uczynić to tak jak dotychczas, albo zweryfikować planowane zakupy w oparciu o prognozę zapotrzebowania wygenerowaną przez system. – Aplikacja wyręcza więc właściciela lodziarni z konieczności przewidywania dokładnej ilości towaru, jaki w danym momencie powinien zamówić – z dumą zaznacza przedsiębiorca.
System informatyczny wykorzystujący sieci neuronowe do prognozowania wielkości zakupów jest niewątpliwie innowacją co najmniej na poziomie krajowym. Rozwiązanie stanowi dziś atut przedsiębiorstwa i istotny element budowy przewagi konkurencyjnej, dlatego przedsiębiorstwo chroni tajemnicą, jakiego rodzaju dane wejściowe służą do estymacji zamówień.
***
Lodziarz.pl kusi nie tylko swoją ofertą asortymentową, ale także sposobem współpracy ze swoimi klientami. Standard obsługi i wykorzystywanie najnowszych technologii do analizy i optymalizacji procesów biznesowych zasługują na uwagę i docenienie nie tylko podmiotów z branży. Oferując nową usługę, firma staje się kolejnym przedsiębiorstwem w regionie Polski Wschodniej, dla którego innowacje przynoszą realne korzyści biznesowe.