...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Jak sprzedać chleb? – wielki problem wielkich sieci

Coraz więcej ogólnopolskich sieci handlowych ma problem ze sprzedażą pieczywa. Z czego on wynika? Która sieć stanowi wzór dla innych w tej dziedzinie? Sytuacji na polskim rynku przyjrzał się Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Niska jakość, niska cena i duże ilości – to główne wyznaczniki sprzedaży pieczywa w polskich sieciach handlowych. To zdecydowanie za mało. Jak przekonuje Andrzej Pięta w Portalu Spożywczym, nie wystarczy zapełnić półki tonami pieczywa, trzeba jeszcze umieć je odpowiednio wyeksponować i zareklamować.

Za przykład odpowiedniej strategii sprzedaży pieczywa Andrzej Piętka podaje sieć sklepów Lidl, którą konkurencja próbuje naśladować. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Po pierwsze, nawet w dość bogatej ofercie Lidla brakuje dobrej jakości ciastek oraz słonych przekąsek. Po drugie, klienci szybko znudzą się wtórnością powtarzanych po sobie pomysłów. Należałoby raczej postawić na takie rozwiązanie, które byłoby charakterystyczne dla danej sieci, stanowiło znak rozpoznawczy. Tymczasem mało która sieć szuka kreatywnego pomysłu na promocję pieczywa w sklepie, specjalnie przygotowanego pod polskiego konsumenta. 

Trudna współpraca: sieci handlowe – piekarze

Jest jeszcze inny problem związany ze sprzedażą pieczywa, który naświetla w swej wypowiedzi przedstawiciel Akademii Wypieków. Jest nim współpraca między producentami pieczywa a sieciami handlowymi. Na tym polu dochodzi wręcz do nadużyć, jak np. wywieranie nacisku na postawienie za ladą sklepu pracownika piekarni do sprzedaży chleba lub żadanie 100% zwrotów niesprzedanego towaru. 

– Sieci handlowe nie potrafią sprzedawać samodzielnie chleba i najchętniej wszelkie koszty przerzucają na piekarnie/dostawców. Oczekują inwestycji w piece do wstawienia na sklepy, lady i regały oraz chcą pełnej transparentności kosztów surowcowych receptur. Brakuje im koncepcji lub właściwych doradców, jak lub co należy zrobić – tłumaczy Piętka.

Co więcej, chcą sprzedawać pieczywo w jak najniższej cenie, co nie pozostaje bez wpływu na dostawców, zmuszonych do upraszczania receptur i obniżania jakość własnych wyrobów. Po takie pieczywo sięga jednak coraz mniej klientów, którzy coraz częściej wolą zapłacić nieco więcej za towar premium. Błędne koło się zamyka. 

Zawsze znajdzie się piekarnia, która będzie gotowa sprzedać za niższą cenę chleb, bez liczenia, czy jej się to w ogóle kalkuluje. Piekarnie, które potrafią to policzyć, najczęściej mają pieniądze na rozwój i pewną niezależność od sieci handlowych czy dyskontowych. Rozwijają się i wyznaczają trendy na rynkach lokalnych – podsumowuje Andrzej Piętka. 

źródło: portalspozywczy.pl



 


Bieżące wydanie czasopisma

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji