...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Jak szybko znaleźć pracownika sezonowego? Sprawdź, czy pamiętałeś o tych 4 punktach

Obsługa lodziarni, pomoc w pracowni cukierniczej w okresie weselnym, a może ktoś do sprzątania cukierni - pracownik sezonowy jest najczęściej poszukiwany właśnie na czas wakacji. Jak go znaleźć?

Liczba ofert dotycząca prac sezonowych w samym pierwszym kwartale b.r. była większa o ok. 38% w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku1. A w samej branży gastronomicznej w okresie styczeń-maj 2022 r. pojawiło się ponad 50 tysięcy ogłoszeń (wzrost o ponad 92%). W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. „Bitwa o pracowników” zatem trwa. A jak ją wygrać? Odpowiadamy. 

 


#1: Zaktualizuj opis stanowiska

Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że opisy stanowisk dla pracowników sezonowych są dokładne, kompletne i aktualne. Zdarzają się bowiem firmy, które od kilku lat korzystają z tych samych opisów stanowisk. A przecież rynek i wymagania klientów (jak i pracowników) ulegają zmianom. Twoi klienci nie wybaczą słabej obsługi, tylko dlatego, że świadczy ją pracownik sezonowy. - Z drugiej strony „dobra atmosfera” to zbyt mało, aby przyciągnąć pracowników do firmy – mówi Sebastian Kopiej z agencji Commplace. - Potencjalni pracownicy szukają miejsca, które spójne będzie z ich wartościami i oczekiwaniami. A te są oczywiście różne w zależności od branży. Dlatego warto im się wcześniej przyjrzeć. – dodaje ekspert z Commplace. 

#2: Poświęć więcej czasu na onboarding

Jeśli zatrudniasz wielu pracowników, warto rozważyć zwrócenie większej uwagi na to, w jaki sposób zostają przeszkoleni. Jednym z najczęstszych błędów jest rzucanie sezonowych pracowników na głęboko wodę przy minimalnym szkoleniu lub wdrażaniu. Postrzeganie ich jako „sposobu na wypełnienie harmonogramu”, a nie jako przedstawicieli firmy do obsługi klientów. To odbije się nie tylko negatywnie na wynikach finansowych pod koniec sezonu, ale także na podejściu obsługi do pracy, komforcie pracy, czy poziomowi stresu. Te czynniki z kolei mogą wpłynąć na opinie, jakie krążą o Twojej marce jako o pracodawcy. 

#3: Nastawienie przede wszystkim

Większość prac sezonowych wymaga bycia elastycznym i szybkiej obsługi, a nie na wykorzystywaniu skomplikowanego zestawu umiejętności. Zwracaj uwagę na bezpieczeństwo obsługi klienta i daj szansę osobom po prostu chętnym do pracy (zaznacz to w ogłoszeniu o pracę).  

#4: Przeprowadź audyt wizerunku firmy jako marki pracodawcy.

Czy pracownicy na pewno chcą u Ciebie pracować? Sprawdź, jakie opinie można znaleźć na Twój temat w internecie.

• Jakie działania prowadzą Twoi konkurenci?

• Jakie komunikaty wysyłasz poprzez obecność w sieci do kandydata?

• W jaki sposób je wysyłasz?

• Czy przesyłane komunikaty są spójne?

• Czy ich treść faktycznie jest skuteczna?

• Jakie działania należy wprowadzić, a z jakich zrezygnować? 

• Co o firmie mówią inni – pracownicy?

Jak pokazują statystyki aż 63% kandydatów szuka informacji o firmie w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Dla 51% badanych to znajomi stanowią źródło informacji, a prawie 50% przeszukuje fora dyskusyjne2.

- Jeśli działalność Twojej firmy stale lub czasowo opiera się na pracownikach sezonowych, ważne jest, aby pozyskiwać i zatrudniać osoby, które reprezentują to, co najlepsze w Twojej firmie i sprawią, że klienci powrócą do Ciebie w przyszłym roku.  – komentuje przedstawiciel Dworu Korona Karkonoszy. Przyciągnięcie ich to jednak wyzwanie. Powyższe 4 podpunkty to sprytna podpowiedź, o której możesz zacząć.



1 Źródło: Dane przekazane redakcji Bankier.pl przez grupę OLX

 2 Źródło: Badania przeprowadzone przez portal GoldenLine, 2017 r.

 




Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji