...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Jak zaaranżować witrynę wystawową na święta

Wkrótce święta Bożego Narodzenia. Przygotowania do stworzenia odpowiedniego klimatu zazwyczaj zaczynają się na miesiąc przed Wigilią. Ale to nie reguła. W zależności od rodzaju lokalu, liczby asortymentu, obsługi i sposobu sprzedaży boom na świąteczne dekorowanie może rozpocząć się wcześniej bądź nieco później.

 

Zagospodarowanie przestrzeni witryny okiennej czy właściwe urządzenie naszych wnętrz w okresie świątecznym to spore wyzwanie. Aby przyciągnąć uwagę klienta, zachęcić go do odwiedzenia lokalu oraz dokonania konkretnych zakupów, trzeba wykorzystać wiedzę zarówno psychologiczną, marketingową, jak i znajomość zasad kompozycji plastycznej. Nie bez znaczenia są także aspekty ekonomiczno-społeczne, czyli to, w jakiej dzielnicy znajduje się lokal, a także jacy klienci mają stanowić grupę docelową.

Marcepanowe drzewko i marcepanowe zwierzęta na tle białych (niemarcepanowych) choinek. Witryna wiedeńskiej cukierni Oberlaa

Okno na święta

Stare porzekadło mówi, że droga do serca wiedzie przez żołądek. Z kolei do łask przedświątecznego konsumenta najłatwiej wkraść się przez... okno. Odpowiednia aranżacja okiennej witryny wystawowej ułatwi klientowi dokonanie wyboru i zachęci go do zakupu upatrzonego produktu. Często właśnie wystawa rozstrzyga o tym, którą z kilku jednakowych cukierni, piekarni czy kawiarni wybierze klient.

W okresie bożonarodzeniowym w oknie wystawowym powinny się znaleźć kolorowe światełka oraz wszelkiego rodzaju dekoracje świąteczne, np. aniołki, mikołaje, koraliki, łańcuszki, dzwoneczki, gwiazdki czy ozdobne świąteczne pudełka. Ciekawie wyglądają również bombki zawieszone na kolorowych taśmach lub łańcuszkach. Można wykonać także aranżację własnych produktów w świątecznych koszach czy kuferkach. Przyjemny klimat stworzą też rozsypane płatki sztucznego śniegu czy świerkowe gałązki. Okno wystawowe powinno oświetlać ciepłe światło, najlepiej w kolorach z palety czerwieni i złota; dodatki mogą być wówczas w odcieniach zieleni oraz bieli.

Łakoć, który urwał się z choinki

W świątecznym wnętrzu nie może zabraknąć także choinki. W zależności od wystroju i kolorystyki pomieszczenia, którym dysponujemy, warto dobrać odpowiedni kolor bombek i łańcuchów. Do chłodnego, jasnego wnętrza najlepiej będą pasowały dodatki w kolorach: granatowym, niebieskim i srebrnym, a do wnętrza utrzymanego w bardziej tradycyjnej kolorystyce ciepłego brązu najlepiej dobrać ozdoby w odcieniach złota; można również wykorzystać całą paletę czerwieni i fioletów.

Witryna piekarni jak choinka, przyozdobiona całą masą różnorodnych dekoracji świątecznych

Dekorując choinkę, warto użyć własnych wyrobów. Lukrowane gwiazdeczki, piernikowe ciasteczka, wypiekane aniołki czy czekoladowe mikołajki stworzą wspaniały klimat, a jednocześnie są doskonałym pomysłem na przedstawienie naszej świątecznej oferty. Takie jadalne ozdoby można położyć na stolikach lub wręczać klientom jako drobny świąteczny upominek. Można również codziennie zawieszać na choince świeże produkty, które klienci będą mogli jeść „wprost ze świątecznego drzewka”.

Miss Vanillekipferl w oknie cukierni Demel. Vanillekipferl to małe ciastka w kształcie półksiężyca, tradycyjnie przygotowywane w Austrii na Boże Narodzenie. Zazwyczaj są robione z migdałów i orzechów laskowych, przyprawione wanilią i posypane cukrem pudrem


Detal „robi” całość

W piekarni czy cukierni świąteczny asortyment powinien być widoczny już od wejścia, dlatego dobrze jest umieścić go na przykład w specjalnie zaprojektowanych regałach lub odpowiednio na tę okazję ozdobionych półkach. Bardzo dobrze wygląda i wprowadza świąteczny nastrój dodatkowe oświetlenie „bożonarodzeniowych” stref.

Prosto i na temat – tort z prezentami i bożonarodzeniowym drzewkiem na święta

Drobne elementy tematyczne powinny znaleźć się na przestrzeni całego lokalu, tak aby świąteczna atmosfera była odczuwalna wszędzie. Również personel może mieć odpowiednie dodatki, na przykład nakrycia głowy, specjalne kamizelki, bluzeczki, doszywki, broszki albo nawet specjalnie na tę okazję zaprojektowany ubiór. Można także wyznaczyć kilka osób z personelu do prezentacji świątecznych towarów oraz roznoszenia klientom w kawiarni drobnych upominków, takich jak pierniki, czekoladki itp.

Bożonarodzeniowy nastrój spotęgują dźwięki kolęd przeplatane największymi świątecznymi przebojami z różnych lat. Należy pamiętać, że taka muzyka nie może być zbyt głośna; powinna stanowić jedynie tło, tak aby nie przeszkadzała np. w rozmowie.

Ponadto w kawiarni nastrojowo zadziałają zapalone kadzidełka lub świece roznoszące woń świątecznych zapachów; tam, gdzie to możliwe, warto przygasić światła.

Piernikowy domek skrywa nasze najsłodsze dziecięce marzenia. Wystawa cukierni Cafe Central w Wiedniu

     

Beata Parma-Ciejka  – architekt wnętrz
w firmie Promas. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej  (Wydział Architektury
i Urbanistyki), a także Politechniki Śląskiej (Wydział: Architektury, specjalność: Projektowanie Wnętrz i Wzornictwo).
Od 5 lat zajmuje się projektowaniem wnętrz komercyjnych. 

  

Jeżeli w lokalu jest miejsce do konsumpcji lub odpoczynku, dobrze jest zadbać o umieszczenie tam większej ilości dodatków i ozdób świątecznych. Tutaj z pewnością przydadzą się miękkie materiały w odpowiedniej kolorystyce, mikołaje, świece, choinki, prezenty, czyli wszystko to, co wprowadzi odwiedzających w pozytywny, świąteczny nastrój i przywoła tak przyjemne wspomnienia, że będą oni odwiedzać ten właśnie lokal jeszcze długo, długo… Do kolejnych Świąt Bożego Narodzenia.   

W artykule zamieszczono zdjęcia Vereny Schrom przedstawiające witryny wiedeńskich cukierni i piekarni w latach 2010-2012. Redakcja „Mistrza Branży” serdecznie dziękuje za ich udostępnienie.

autor: Beata Parma-Ciejka, architekt wnętrz


Fabryka wnętrz – PROMAS Sp. z o.o.
PROJEKT, PRODUKCJA, REALIZACJA


Od 1989 r. profesjonalnie zajmujemy się projektowaniem, aranżacją i wyposażeniem wnętrz komercyjnych. Każdy projekt tworzymy starannie i z pasją, kierując się najnowszymi trendami. Nasze rozwiązania podkreślają indywidualny charakter każdego wnętrza, wydobywając jego piękno i nadając mu niepowtarzalny styl. Realizujemy zadania o zróżnicowanych skalach, terminach i budżetach, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Gwarantujemy kompleksową obsługę i profesjonalizm na każdym etapie współpracy.


Bieżące wydanie czasopisma

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji