Goście z Polski i z zagranicy, trendy i nowinki z branży oraz świetna atmosfera - kolejna edycja Dni Otwartych Polmarkus zadowoliła zarówno odwiedzających jak i wystawców.
Podobne artykuły
Cream: 9 pokazów technologicznych na liniach Koenig, Rondo i ComasKatowicka Izba Rzemieślnicza nagrodziła najlepszychTargi Savpol w odświeżonej formuleDo niewielkich Pyskowic kolejny raz zawitały wielkie tłumy. XV Dni Otwarte organizowane przez firmę Polmarkus ściągnęły wystawców i gości zarówno z kraju i zza granicy – 500 firm i blisko 1200 osób, w tym z Słowacji, Czech, Francji i Włoch.
– Nasze dni otwarte coraz bardziej stają się wydarzeniem międzynarodowym – cieszy się Alicja Brandys z Polmarkusa. Zwiększyła się nie tylko frekwencja, ale i powierzchnia wystawowa – o dwa ogromne namioty. Zaprezentowano w nich ofertę maszyn do piekarni oraz cukierni, a także sklep modułowy – nowy koncept na rynku, który cieszy się coraz większym uznaniem przedsiębiorców.
Zdrowa kanapka, gorąca kawa
Klienci mogli zobaczyć również szereg nowości produktowych i przyjrzeć się najnowszym trendom. Co będzie hitem nadchodzącej jesieni i zimy? W chłodnym okresie warto postawić na gorące produkty – odpiekane pieczywo w postaci wytrawnych przekąsek: sandwiche, muffiny, ciasto francuskie. Warto pamiętać o nowelizacji ustawy o kanapce w szkole. Jak przekonywali organizatorzy Dni Otwartych "czysta etykieta" nie musi stanowić ograniczenia, lecz inspirację do tworzenia zdrowej i kolorowej oferty śniadaniowej z wykorzystaniem pieczywa z linii Suprima. Ciekawą alternatywę do tradycyjnej bułki z szynką pokazał też producent twarogów Polmlek. Prócz gorących przekąsek, warto wprowadzić do piekarni gorące napoje. Zwłaszcza zaś kawę, której obecność w piekarni na Zachodzie już stała się niemal normą! To dzięki niej można ściągnąć do piekarni klientów nie tylko w porze śniadaniowej, ale także na lunch, a nawet wieczorem. Jej też poświęcone było jedne z seminariów (Bogusława Pietraszek) oraz kawowe show włoskiej firmy Moak.
Dawka wiedzy i praktyki
Pozostałe seminaria ukazywały krok po kroku rewitalizację punktów piekarniczo-cukierniczych. Klienci już maja wiedzę jak ma wyglądać nowoczesny sklep. Wciąż jednak muszą udoskonalać swoje lokale, a także sprawiać, by klient czuł się zaskakiwany, o czym opowiedział dyrektor działu produktów technicznych Michał Kalinowski. W trakcie Dni Otwartych zostały zaprezentowane pokazy technologiczne z zakresu cukiernictwa, piekarstwa, lodziarstwa, gastronomii słodkiej i słonej. Ania Daraż zaprezentowała dekoracje w stylu angielski, natomiast Tomasz Szypuła, Ksenia Pieczyńska, Andrzej Marciniak pokazali lodowe deserki z użyciem form Silkomart.
W świątecznej oprawie
W związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia pojawiła się specjalna oferta najwyższej jakości bakalii, ziaren oraz maku. W czasie jesienno-zimowym podwaja się liczba ich sprzedaży. By jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż samych świątecznych wypieków, warto pomyśleć o atrakcyjnym ich opakowaniu. Niekoniecznie musi oznaczać to wielkiego nakładu pracy oraz kosztów. Na Dniach Otwartych odwiedzający mogli przypatrzeć się w jaki sposób przy użyciu celofanu i podstawowych elementów (wstążki, cekiny) zapakować słodkości. Same trendy smakowe pozostają bez większych zmian - Polacy stawiają na tradycyjne smaki świąteczne. Coraz bardziej przekonujemy się do słodkości z użyciem warzyw, takich jak marchew oraz buraki. Warto również postawić na czekoladę, zwłaszcza w połączeniu z świeżymi figami, które będą hitem nadchodzącego sezonu.
Okiem organziatora
Alicja Brandys, Polmarkus
- W tej edycji zwiększyliśmy powierzchnię wystawową, a przez to nasze Dni Otwarte stały się dla nas jeszcze większym wyzwaniem. Stawiamy jednak na ciągły rozwój - nas samych, a przez to i naszych klientów, a także całej branży. Śledzenie trendów jest bardzo ważne, ale i trudne, gdyż nikt nie ma na to czasu! Dlatego staramy w ciągu dwóch dni pokazać naszym klientom kompleksową ofertę rozwiązań i nowinek z piekarni, cukierni, lodziarni...
Oprócz oferty sprzedażowej, jak zawsze zorganizowaliśmy liczne seminaria. Nie chcemy być kolejną firmą, która tylko coś sprzedaje, ale mamy ambicję, by inspirować naszych klientów do wprowadzania zmian! Podczas Dni Otwartych chcemy spełnić wszelkie oczekiwania, tak by każdy indywidualny gość poczuł się doskonale obsłużony. I mam nadzieję, że tak jest.
Więcej informacji: POLMARKUS