...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Koniec epoki piekarni?

Wbrew czarnym prognozom polski konsument nadal dość chętnie kupuje chleb, bułki oraz drożdżówki. Dlaczego zatem zwiastuje się, że nadchodzi koniec epoki piekarni? I od czego zależy ich przyszłość?

Okazuje się, że polski konsument wciąż kupuje pieczywo. Ale nie koniecznie już w piekarni. Znacznie częściej jego zakup to element odwiedzenia supermarketu lub większego dyskontu. Taka opcja jest wygodniejsza i zazwyczaj tańsza. I to stanowi wyzwanie dla małych piekarni, które w jego obliczu muszą o klienta zawalczyć. 

Jak donosi Portal Spożywczy w rozmowie z Andrzejem Piętką z Akademii Wypieków, spora część piekarni decyduje się w tej sytuacji również obniżyć koszt swoich produktów. Za cenę ich jakości. Niestety nawet przy współpracy z supermarketem, który jest odbiorcą tych produktów nie jest to opłacalne. 

Co więcej, detaliczne piekarnie borykają się też z dużymi problemami kadrowymi. Piętka podkreśla, że nie brakuje już tylko piekarzy, ale też wykwalifikowanych ekspedientek, handlowców, a nawet kierowców. To, co stanowi jednak sedno problemu to brak pomysłu na przyszłość piekarni. Zdaniem eksperta każdy zakład powinien znaleźć swoją własną specjalizację, dzięki której się wyróżni, a zatem będzie interesujący dla klienta. 

Małe i średnie piekarnie, zamiast myśleć o specjalizacji produkcji i optymalizacji biznesu, brną w rywalizacje na ceny z dyskontami i sklepami sieciowymi. Nie mają w tym starciu żadnych szans! Dodatkowo następuje szybki odpływ dobrych pracowników do innych firm lub innych branż, gdzie oferowane są większe pieniądze. Wzrasta zapotrzebowanie na pieczywo mrożone, które nie wymaga dużych umiejętności piekarniczych. W tym kierunku podążają sieci dyskontów i zdecydowanie na tym wygrywają - pesymistycznie kończy wypowiedź twóca Akademii Wypieków.

źródło: Portal Spożywczy

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji