...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Forum: Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa - w pytaniach i odpowiedziach

Kampania edukacyjna „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” – pomysł szaleńców z góry skazany na porażkę czy oddolna inicja­tywa, która może pociągnąć branżę do wspólnego działania? Czy to dobry pomysł, żeby promować piekarstwo i pieczy­wo, czy sposób pozyskania pieniędzy z branży na zasilenie konta nowej Fundacji?

Masz własne pytanie, spostrzeżenia? Zadaj je! Jakie, według Ciebie, są słabe i mocne strony nowej kampanii społecznej? Spróbujmy zlustrować koncepcję, która już zdążyła podzielić branżę na przeciwników i zwolenników. Na wszystkie pytania odpowiada Jarosław Gajda.

Przypominamy: W Radomiu od grudnia 2013 r. trwa pilotażowa kampania społeczna „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”, która ma na celu edukację w zakresie zdrowego odżywiania oraz promocję pieczywa produkowanego w piekarniach rze­mieślniczych. Ma też zaangażować i połączyć piekarnie w działaniu.

Pomysłodawcą kampanii jest Jarosław Gajda, starszy radomskiego Cechu Piekarzy oraz prezes Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa, który w rozmowie z „Mistrzem Branży” (styczeń 2014) przedstawił najważniejsze założenia, sposób realizacji kampanii, a także formę zaangażowania rzemieślników piekarstwa z całej Polski. Dzisiaj miejsce oddajemy naszym Czytelnikom.

***

Zuzanna Putka-Twardowska, Piekarnia Polpain, Warszawa
Panie Jarosławie, promowanie zdrowego pieczywa to nasz wspólny interes, dlatego po raz kolejny deklaruję chęć włą­czenia się do akcji. Jestem pewna, że znajdzie się jeszcze więcej osób z fajnymi pomysłami i zapałem do pracy i że już niebawem będzie głośno na temat kampanii „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”!!!

Mariola Zubrzycka, współwłaścicielka Piekarni w Kraczewicach,prezes Stowarzyszenia Partnerstwo Produ­centów Cebularza Lubelskiego
Panie Jarosławie, czy konieczne było powołanie Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekar­stwa i Cukiernictwa, żeby przeprowadzić kampanię edukacyjną „Dieta kanapkowa…”? Czy nie można było zorganizować tego w ramach funkcjonujących organizacji branżowych, jak SRP czy cechy?

Jarosław Gajda
Poza radością tworzenia, zdecydowałem się na założenie fundacji z rozsądku, ponieważ jeżeli Fundacja prowadzi przez co najmniej dwa lata działalność w obszarach tzw. pożytku publicznego (tu: Dieta kanapkowa...), otrzymuje możliwość pozyskania 1% podatku dochodowego z PIT. Fundacja powstała, by wspierać i aktywizo­wać środowisko, bo dziś tylko nieliczni są członkami jakiejkolwiek organizacji branżowej. To „uśpiony” potencjał piekarza i cukiernika. Dlatego uważam, że Fundacja ze względu na swoją formę nie jest konkurencją, tylko szansą dla cechów i stowarzyszeń.


Andrzej Piętka, Akademia Wypieków, Warszawa
Uważam, że akcję kanapkową należałoby realizować w skali całego kraju, z pewnym przygotowaniem i wy­korzystaniem niestandardowych pomysłów. Do tego oczywiście potrzebne są środki i ludzie, którzy mają do­świadczenie w organizacji tego typu przedsięwzięć. Mam jednak obawy, czy kampania w takiej formie ma szansę powodzenia. Od wielu lat współpracuję z polskimi pie­karzami i to, co rzuca mi się w oczy, to brak współpracy środowiska oraz granice mentalne. Nie spotkałem wielu ludzi „z wizją” prowadzenia biznesu piekarniczego w tej branży. Piekarnie, wykładając pieniądze na reklamę, sku­piają się na promocji komercyjnej swojego wyrobu. Z tej racji takie akcje, choć potrzebne i ważne, nie wychodzą poza region pomysłodawców. Od wielu lat są realizowane nieefektywnie. To sprawia, że promocja naszego dobre­go i zdrowego polskiego chleba w tej formule w ciągu najbliższych kilku lat ma małe szanse powodzenia.

Moje pytania:
1. W jaki sposób fundacja z tym pomysłem zamie­rza dotrzeć do polskich piekarzy? W jaki sposób przekonywać ich do włączenia się do takiej akcji promocyjnej?
2. Kto ma być docelowym odbiorcą akcji promo­cyjnej? Dzieci, dorośli, konsumenci pieczywa?
3. Czy materiały o prowadzonych działaniach moż­na otrzymać w wersji elektronicznej?
4. Czy są duże polskie piekarnie – z całej Polski – które wyraziły już chęć udziału w takiej akcji?

Jarosław Gajda
1. Na początku chcemy docierać do środowiska piekar­sko-cukierniczego głównie poprzez prasę branżową, jak również stronę www.podplomyk.org. Na tyle nas stać. A jak zachęcić piekarzy? Poruszył Pan problem, który dotyczy postaw, czyli w skrócie mówiąc naszej oceny, pozytywnej lub negatywnej otaczającego nas świata. Piekarze sami muszą sobie wyrobić taką ocenę, wywa­żyć na podstawie rachunku zysków i strat, czy bardziej im się opłaca „utracić” na przykład sto złotych rocznie na rzecz fundacji czy nie wydając stówy, tracić kolej­nych klientów.

2. Przygotowujemy kilkuletni program promocji pieczywa, ale w wersji innowacyjnej, czyli poprzez kampanię społeczną, w pierwszym programie skierowaną do dzieci i ich rodziców.

3. Wszystkie materiały są ogólnodostępne i zamieszcza­my je na naszej stronie internetowej www.podplomyk.pl.

4. Tak, jest kilka piekarni, które interesują się kampanią, m.in. z Warszawy, Gdańska, Lublina, Cieszyna czy Białe­gostoku. Na naszej stronie zamieściliśmy deklarację, tak by pozyskać jak największą liczbę zwolenników, by móc poważnie rozmawiać ze sponsorami. (przyp. red. DEKLARACJA w formie PDF do pobrania na końcu artykułu)

 

   
 

Zapraszamy do dyskusji z Jarosławem Gajdą
Masz pytanie do Jarosława Gajdy? Chcesz włączyć się do kampa­nii „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”, ale masz wątpliwości? Jakie . według Ciebie . są słabe i mocne strony kampanii społecznej „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”?

Pytania, teksty polemiczne prosimy wysyłać mailem na adres: redakcja@mistrzbranzy.pl lub a.kania@mistrzbranzy.pl

Na wszystkie listy Czytelników odpowie Jarosław Gajda.

 

 

Michał Rusek, specjalista ds. marketingu
Panie Jarosławie, kampania „Dieta kanapkowa…” ma szan­sę odbić się szerokim echem w społeczeństwie i zaistnieć jako jedna z największych w Polsce promujących produk­ty piekarskie. Jej największą zaletą jest zaangażowanie w projekt wielu piekarni, a także szkół, które po połącze­niu sił mogą zrobić wiele dobrego. Co więcej, tego typu promocji sprzyja panująca obecnie moda na spożywanie pożywnych kanapek, które możemy kupić w wielu punk­tach gastronomicznych. Wierzę, że projekt przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych społeczeństwa, wpły­wając na nasze zdrowie, samopoczucie oraz witalność. Interesuje mnie:
1. Czy zamierza Pan zaangażować w projekt popu­larne media, blogerów oraz zaistnieć z projektem w programach informacyjno-edukacyjnych zwią­zanych z żywnością i zdrowiem?
2. W jaki sposób został wybrany target dla całej akcji, czyli dzieci w klasach 1-3? Czy nie jest problemem fakt, że to nie dzieci decydują o codziennym pożywie­niu i szkolnym śniadaniu, a raczej ich rodzice, którzy je przygotowują i posiadają własne nawyki żywienio­we. Czy zamiast tego, nie lepiej skierować kampanię do młodzieży dokonującej samodzielnych wyborów, która nagminnie odwiedza restauracje typu fast-food?

 

FOT. RAFAŁ HERMAN


Jarosław Gajda
1. Tak, w Fundacji myślimy o reklamie ogólnopolskiej, to jest nasze marzenie! Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że dzisiaj większość ludzi czerpie wiadomości, umownie rzecz ujmując o tym "jak żyć", głównie z telewizji. TV jest dla współczesnego człowieka jak guru. Oto przykład: przed promocją w Lidlu było pusto, po bardzo dobrej, moim zda­niem kampanii reklamowej, parkingi się zapełniły. Przykładów skutecznych kampanii reklamowych jest więcej. Blo­gerzy również są zainteresowani kampanią, ale każdy liczy, i słusznie, na „kieliszek wina”. Wszystko ma swoją cenę, chociaż dżentelmeni nie powinni rozmawiać o pieniądzach, pytanie nasuwa się samo, czy piekarze zechcą włączyć się w promocję „swojego” produktu i czy zechcą wesprzeć działania swojej Fundacji?
2. Dla potrzeb kampanii, ze względu na ograniczone środki, wybraliśmy dwie grupy docelowe: pierwsza to dzieci z klas 0-3, a druga grupa to ich rodzice. Powód wyboru jest bardzo prosty, nie chcemy tracić czasu, bowiem w tym wypadku chodzi o nawyk zdrowego odżywiania. Im wcześniej dzieci się nauczą, tym lepiej. Zaczynamy edukację od podstaw, wspierając w tym temacie szkoły. Młodzież może być kolejną grupą docelową.

 

   
 

Kampania edukacyjna w szkole
Osoby, które chciałby zobaczyć, jak jest prowadzona kampa­nia edukacyjna w radomskich szkołach z udziałem piekarzy, zapraszam na spotkania organizowane w najbliższym czasie w radomskich Publicznych Szkołach Państwowych.
4.03.2014 r. – PSP 4, ul. Wyścigowa 49,
godz. 11.00 (150 dzieci) podsumowanie ankiet
12.03.2014 r. – PSP 24, ul. Powstańców Śląskich 4,godz. 11.00 (200 dzieci), godz. 12.00 (200 dzieci)

Zapraszam, Jarosław Gajda

 

 

Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa w pytaniach i odpowiedziach - runda II

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Mistrzu Branży milenialsi rządzą i opowiadają: Maciej Majzon-Wójtowicz o pracy na wysokościach i ciągłym uczeniu się czekolady, Justyna Roszkowska o tworzeniu Pochlebnie, a Joel Kroeker o chlebie pobudzającym do myślenia. Sprawdzamy też RUBY (czekoldę milenialsów!) okiem fachowców i modne trendy w tortach.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji