Marka Grycan – Lody od pokoleń uważnie przygląda się zagranicznym rynkom, gdzie tendencje wzrostowe wróżą duże zyski. Firma skupi się w tym roku na rynkach zachodniej Europy.
Podobne artykuły
Sorbet z pokrzywy i miętyLody. Biała czekolada z kwiatem pomarańczy i sorbetem malina-pomarańczaSorbet cytrynowy infuzjowany rumiankiem z salsą morelowo-miodowąLody kojarzą się Europejczykom głównie z letnią przekąską, po którą sięga się dla ochłody. Nie dotarło do nas jeszcze amerykańskie łakomstwo, ale powoli przekonujemy się do zimnych deserów, na co producenci zacierają ręce i rozglądają się za nowymi rynkami zbytu. Marka Grycan w zeszłym roku otworzyła swoje pierwsze kawiarnie w Czechach – pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe w Centrum Handlowym Černý Most w Pradze, kolejne zaś w CH HARFA w Pradze oraz sklepie IKEA w Ostrawie. 2013 rok pokazał, że warto inwestować w zagraniczne rynki.
Elżbieta Grycan podkreśla, że to nie Włosi jedzą najwięcej lodów, ale Norwegowie, Szwedzi i oczywiście Amerykanie, do których nam jeszcze daleko, jednak i w Polsce obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów. Chociaż Polacy są tradycjonalistami, i najbardziej lubią klasyczne smaki lodów: waniliowe, truskawkowe i czekoladowe, to od jakiegoś czasu chętniej sięgają po nowości. Możliwe, że nowa moda na kulinaria, którą obserwuje się od kilku lat, zachęca Polaków do próbowania nieznanych smaków, warto więc to wykorzystać i spróbować wprowadzać zaskakujące połączenia smakowe.
Dużym powodzeniem cieszą się sorbety, które można zrobić praktycznie ze wszystkiego, pożądanymi smakami są czarna porzeczka, ananas, malina, truskawka czy jagoda. Firma nie zamierza jednak eksperymentować z sorbetami o smaku marchewki czy pietruszki – Polacy po takie smaki najchętniej sięgają w małych, rzemieślniczych lodziarniach, dlatego Grycan postawi na tradycyjne lody deserowe, czekoladowe, bakaliowe, malaga, cynamonowe, kokosowe, czy mango, aby spełniać wymagania swoich konsumentów.
Polacy chodzą do lodziarni czy kawiarni zwłaszcza na specjalne okazje, takie jak Dzień Matki czy Dzień Dziecka, urodzin, imienin, aby wspólnie świętować ważne wydarzenie. Może warto pomyśleć wtedy o promocji, która zachęci konsumentów do spróbowania czegoś nowego albo cieszenia się znanymi, ulubionymi smakami lodów czy sorbetów? Jesteśmy tradycjonalistami, lody są zawsze zwieńczeniem spotkania czy posiłku, deserem, dlatego po sorbety pietruszkowe czy marchewkowe, sięga niewielu z nas, jest to nisza, którą mogą wykorzystać małe lodziarnie, duże marki stawiają na sprawdzone smaki.
Tajemnicą sukcesu marki jest połączenie w procesie produkcji rzemieślniczych metod z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Firma wprowadziła także na rynek lekkie lody na bazie jogurtu naturalnego, prosto z mleczarni, które idealnie uzupełniają letnią dietę i nie są tak kaloryczne, jak te ze śmietany kremówki i żółtek jaj.
Źródło: Agencja Informacyjna Newseria