czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

Lutowy Mistrz Branży: Piekarskie rewolucje, lodziarskie dylematy i lekcje dobrego smaku 0

dodano ,Redakcja AK

Skąd pewność Piotra Kucharskiego, szefa piekarni wrocławskiej Chleboteki, że czeka nas chlebowa rewolucja? Czy branża lodziarska przechodzi rewoltę pod hasłem "naturalności", czy to zwykły blef? Jak mistrz deserów Walter Vogt odkrywa smaki w najprostszych surowcach? I jak tworzyć piękno, krok po kroku, według Igi Sarzyńskiej?

O zachodzących zmianach i potrzebie powrotu do rzemiosła mówił kilka lat temu w „Mistrzu Branży” biopiekarz Bogdan Smolorz. Rewolucję zaczął od siebie, robiąc gruntowny porządek w swoim myśleniu i w piekarni. Dziś więcej piekarzy wraca do tego, co najważniejszego – do chleba na kwasie prowadzonym na miejscu. Nie bez znaczenia była i jest świadomość samych konsumentów. – Ludzie znów czują głód chleba. Dobrego chleba. Na szczęście wielu piekarzy również zmieniło swoje podejście. I tak oto jesteśmy świadkami nowej fali piekarni, małych, delikatesowych. Znajdziemy tam tylko kilka rodzajów chleba, dziennie wypieka się ok. 300-400 bochenków, ale za to z dbałością o każdy – przyznaje w najnowszym wywiadzie Piotr Kucharski, szef piekarni Chleboteka, propagator rzemieślniczego chleba w TVN, autor książki „Chleb. Domowa Piekarnia”.

Branża piekarska jeszcze odrabia lekcję z rzemiosła, pamiętając czasy, gdy pod hasłem „tradycyjne pieczywo” sprzedawał się każdy chleb, nawet przemysłowy. Ta „tradycja” odbiła się producentom ciężką czkawką i utratą zaufania u konsumentów. Dziś przed podobnym problemem stoi branża lodziarska. Jak grzyby po deszczu powstają w Polsce małe, rzemieślnicze lodziarnie, oferujące naturalne lody. Jak to zwykle bywa, obok ciekawych konceptów lodziarskich pojawia się cała rzesza lodziarskich blefów. A to, co budzi zainteresowanie nieświadomych konsumentów, rodzi coraz większy niesmak i niepokój u rzemieślników lodziarstwa. Przyjrzeliśmy się bliżej dyskusji, która toczy się w branży, zadając przy okazji takie pytania: Jak nowy trend wpływa na branżę lodziarską? Co się kryje za naturalnymi lodami? I na czym polega prawdziwa rewolucja w rzemiośle?

Nie mogliśmy odmówić sobie rozmowy z jednym z najsłynniejszych mistrzów deserów restauracyjnych, który na zaproszenie ZT Kruszwica gościł w Polsce podczas grudniowego Celebrity Meeting. Walter Vogt, bo o nim mowa, wciągnął nas w rozmowę o odkrywaniu smaków i sztuce tworzenia bez względu na modne trendy.

Jak tworzy się piękne dekoracje na słodkich wypiekach przez cały rok? Gdzie szukać inspiracjie? O tym porozmawialiśmy z Igą Sarzyńską, utalentowaną dekoratorką i właścicielką Pracowni Artystycznej Sarzyński w Kazimierzu Dolnym. Już wkrótce bowiem na rynku ukaże się jej książka "Moje cztery pory roku" - oficjalna premiera odbędzie się na Expo Sweet 2017, na stoisku ZT Kruszwica, ale już dziś w Mistrzu Branży będzie można poznać kulisy powstawania pięknej książce o tworzeniu pięknych dekoracji.

Koniecznie sprawdźcie, co przygotowaliśmy dla Was w wydaniu lutowym.

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Prorok chlebowej rewolucji – rozmowa z Piotrem Kucharski
Teoria odkrywania smaku i filozofia tworzenia Waltera Vogta
Piękno mnie inspiruje – rozmowa z Igą Sarzyńską,
Z moich podróży przywiozłem samą słodycz – rozmowa z Tomaszem Nowakiem, Sweet Home Silesia
Słodka bułka z kurczakiem i suszone robale, czyli kucharz i poliglotka w podróży – rozmowa z Michałem i Katarzyną Kuduk
Ambasador 92 – Od 25 lat stawiamy na ludzi i rozwój

Efektywne zarządzanie
Korzyści podatkowe wynikające z darowizny znaku towarowego
Notariusze dla Mistrza Branży: Służebność mieszkania – bezpieczne rozwiązanie dla seniora
Rzecznicy patentowi: Słodkie tajemnice – O ochronie receptur cukierniczych, ciastkar­skich i nie tylko
Spokojny rytm pracy
Nauka dla biznesu – biznes dla nauki
Drugie imię kobiety to zmiana, efekty pracy warsztatowej kobiet z branży

Edukacja
Młode Talenty na Expo Sweet 2017
Najgorsza reklama na świecie

Kulisy produkcji
Ukwaszanie ciast pszennych cz. 3: Propozycje zastosowania kwasów pszennych do pieczywa polskiego
Nowe możliwości najmniejszego systemu załadowczego – MIWE athlet L
Wyznaczamy trendy, tworzymy kierunki rozwoju
Czas na burek

Akrylamid w produktach cukierniczych i piekarniczych
Royal icing: Sztuka symetrii i czystej formy
Weselne aranżacje słodkiego stołu

Sprzedaż i ekspozycja
Lody naturalne, czyli kłamstwo podawane na chłodno
Szanse i zagrożenia dla rynku słodyczy w 2017 r.
Kalendarz marketingowca 2017



Receptury
Szarlotka, pigwa i trawa żubrowa
Ring Manjari
Black Cake  
Carrot Cake
Creme brulée  
Pomarańczowa nutka w pastelach Royal  
Tort cytrynowo-jagodowy
Bianco con fragola

Flash News

 

Zobacz na ISSUU katalog reklam luty
lub pobierz AKTUALNY PDF>>

 

Numery wydane >>


Numery w całości udostępnione:
Mistrz Branży pełne archiwum 2012 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2013 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2014 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2015 tutaj >>

Katalogi reklam na ISSUU >>

Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!

 

   
 

ZAMÓW PRENUMERATĘ

Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
nr tel. 32 729 96 80
więcej informacji o prenumeracie >>


Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe