...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

MAMZ start up

„Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic. To razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby założyć własną fabrykę” – możemy przeczytać w „Ziemi Obiecanej” Władysława Reymonta. Cytat ten najlepiej ilustruje mechanizm powstawania przedsięwzięć typu start-up.

     
 

Artykuł pochodzi ze styczniowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Idee start-up

Ideologia start-up została wypracowana w USA podczas wielkiego boomu technologii cyfrowych. To właśnie wówczas niewielkie zespoły składające się głównie z młodych, kreatywnych osób zaczęły rozwijać swą działalność w nowatorskich dziedzinach. Uogólniając indywidualny charakter takich projektów, wyszczególnić można kilka cech, które odróżniają start-up od biznesu w potocznym rozumieniu. Cechami wspólnymi start-up’ów są:

- niskie koszty rozpoczęcia działalności,
- wyższe niż w przypadku "standardowych" przedsięwzięć ryzyko,
- potencjalnie wyższy w stosunku do "standardowych" przedsięwzięć zwrot z inwestycji.

Masz genialny pomysł. Wiesz, że jego wdrożenie mogłoby zrewolucjonizować życie w przyszłości lub przynieść krociowe zyski. Jest tylko jeden problem – nie masz pieniędzy. I wcale nie musisz ich mieć! Start-up nie jest rozwiązaniem dla osób dysponujących funduszami.... Tutaj kreatywny pomysł i samozaparcie jest kapitałem wyjściowym.

Wystarczy chcieć

Co łączy Facebook, Google i Małą Akademię Mistrzostwa Zawodowego? Wszystkie te inicjatywy to start-ap’y! Chociaż nie do końca, bowiem Facebook i Gogle stały się z biegiem czasu biznesem przynoszącym ogromne zyski, MAMZ natomiast dopiero zaczyna wypełniać pewną lukę na rynku nie generując przychodów. Projekty te zaczynały jednak swe istnienie nie dysponując żadnym kapitałem poza kreatywnym pomysłem i zaangażowaniem grupy przyjaciół wierzących we wspólną ideę. Jedyny wkład własny to pomysł na zagospodarowanie niszy na rynku lub pobudzenie pojawienia się określonego popytu na nowe dobra (materialne lub intelektualne) i usługi.

Anioły i demony

Nie dysponując kapitałem wyjściowym, jesteśmy zmuszeni nasze projekty przeprowadzać bez ponoszenia kosztów materialnych lub zainteresować podmiot zewnętrzny wizją zysku jaki może przynieść finansowanie naszych poczynań. Jest tutaj sporo możliwości... W przypadku MAMZ receptą okazało się upozorowane wyjście inicjatywy z form nauki szkolnej na rzecz edukacji „obok szkolnej”. Posunięciu temu towarzyszyła aktywna obecność w mediach i kreowanie logo inicjatywy oraz jej liderów. Działania takie są właściwe dla większości start-up’ów a ich efektem ma być przyciągnięcie partnerów wnoszących swój wkład w rozwój inicjatywy. W przypadku MAMZ są to: surowce, maszyny i zasoby wykwalifikowanej kadry. Mamy tutaj przykład jednego z najczęstszych mechanizmów start-up czyli pozyskanie „Anioła Stróża”. Taki partner nie jest jednak bezinteresownym sponsorem lecz stroną biznesową zainteresowaną korzyściami jakie może mu przynieść wspieranie naszego start-up’a.

MAMZ, czyli start-up

Przytoczone tu mechanizmy były i są konsekwentnie wprowadzane w działalności Małej Akademii Mistrzostwa Zawodowego. W chwili obecnej MAMZ czeka reorganizacja z formy nieformalnej inicjatywy do nadania jej osobowości prawnej. Ewenement na rynku edukacji zawodowej jaką jest obecnie MAMZ znajduje już naśladowców i być może już wkrótce będziemy świadkami rewolucyjnych zmian w podejściu do matod i narzędzi edukacji zawodowej nie tylko w branży cukierniczo piekarskiej.

Na uwagę zasługuje również inny wymiar tej inicjatywy jakim jest działalność na rzecz upowszechnienia wolnych, otwartych dla wszystkich zasobów e-edukacji. Mowa tu o ściśle związanym z MAMZ projektem „Almanach cukierniczo – piekarski”. W projekcie tym, którego celem jest stworzenie ogólnie dostępnego kompendium wiedzy z zakresu technologii żywności oraz specjalizacji produkcja piekarsko ciastkarska wykorzystywane są doświadczenia nabyte podczas wdrażania w Zycie działań MAMZ. Wiecej szczegółowych informacji dotyczących tych projektów znajdą państwo na stronach internetowych www.mamz.pl.

 

Idee działalności MAMZ

W obecnej postaci MAMZ działa dzięki zaangażowaniu grupy pasjonatów, których połączyła wspólna pasja do sztuki cukierniczej i piekarskiej oraz wrażliwość na trudności, z jakimi borykają się młodzi ludzie stawiający pierwsze kroki na drodze swojej kariery zawodowej w zawodach cukiernik i piekarz. osoby zaangażowane w rozwój tej inicjatywy widzą w niej szansę na poprawę jakości kształcenia zawodowego poprzez tworzenie swoistego „inkubatora mistrzów zawodu”. Mała Akademia Mistrzostwa Zawodowego nie korzysta z żadnych instytucjonalnych form finansowania. Wszystkie przedsięwzięcia realizowane są dzięki wsparciu osób prywatnych, firm, zakładów rzemieślniczych i instytucji, którym bliska jest idea wolnej edukacji ukierunkowanej na wszechstronny rozwój młodych kadr.

 

O projekcie Almanach Cukierniczo-Piekarski

Celem projektu jest stworzenie ogólnie dostępnego, multimedialnego kompendium wiedzy z zakresu technologii żywności oraz specjalizacji produkcja piekarsko – ciastkarska. Materiały zawarte w głównym dziale serwisu obejmują podstawowe zagadnienia z zakresu technologii żywności, towaroznawstwa, mikrobiologii, wyposażenia technicznego, oraz produkcji piekarskiej i technologii ciastkarskiej. W projektowaniu serwisu wykorzystano technologie umożliwiające korzystanie z zasobów za pośrednictwem urządzeń teleinformacyjnych.  Almanach w wersji internetowej oraz jego drukowany odpowiednik zostały stworzone z myślą o uczniach zawodów cukiernik i piekarz oraz ich nauczycielach. Almanach ma ułatwić zdobywanie wiedzy teoretycznej z zakresu nauczanego zawodu. W zasoby Almanachu wchodzą treści z zakresu przedmiotów zawodowych dostosowane do programu nauczania w zasadniczej szkole zawodowej w zawodzie cukiernik i piekarz. Materiały te mogą być również przydatne dla uczniów techników technologii żywności o specjalizacji produkcja piekarsko ciastkarska, profilach żywieniowych i spożywczych oraz studentów kierunków technologii żywności i żywienia człowieka. Ponadto, serwis zintegrowany jest z platformą e-learningową zaprojektowaną w oparciu o oprogramowanie Moodle zawierającą kursy przygotowawcze do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w zawodach cukiernik i piekarz. Podstawowe założenia tego projektu doskonale wpisują się w rządowy program Cyfrowa Szkoła, którego liderzy MAMZ są gorącymi zwolennikami.

autor: Szymon Konkol

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji