czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

Mistrz Branży: pozytywni ludzie, dobre jedzenie i ciekawe pomysły na sklep 0

dodano ,Redakcja AK

Diego Lozano w Polsce, Diego Lozano w Mistrzu Branży! Czego nie wiecie o najsłynniejszym brazylijskim cukierniku na świecie i co zaprezentuje na szkoleniu w Łodzi? Jak dobre jedzenie staje się sposobem na życie i biznes dla piekarzy w Polsce i Kambodży? Jak zerwać z rutyną w sklepie firmowym i zrewolucjonizować ofertę na lato?

Kolczyk w nosie, rozbrajający uśmiech i tatuaże na rękach. Już na pierwszy rzut oka widać, że 32-letni Diego Lozano nie lubi rutyny. Jeden z najbardziej innowacyjnych cukierników na świecie ma luźny styl bycia, ale w swojej pracowni jest perfekcjonistą do bólu. Ludzie kochają go za kreatywność w czekoladzie, inni są wpatrzeni w jego nowoczesne desery, wykonane z jubilerską precyzją i zachwycające smakiem. Już niedługo będziemy mogli podziwiać jego kunszt na żywo! W czerwcu w Międzynarodowej Szkole Kulinarnej Ashanti w Łodzi Diego poprowadzi kilkudniowe szkolenie z tworzenia deserów, ciasteczek i makaroników. Jego przyjazd to dla nas pretekst do przeprowadzenia rozmowy, żeby się dowiedzieć, co ukształtowało go jako cukiernika, gdzie zdobywał szlify, jak godzi wiele różnych obowiązków oraz dlaczego lubi podróżować i czytać książki.

Książki lubimy czytać też my! Zwłaszcza te kulinarne i o dobrym jedzeniu. W końcu "u podstaw zdrowszego i bardziej świadomego jedzenia leżą wiedza i chęć dowiadywania się o nim jak najwięcej". Tak mówi Agata Michalak, dziennikarka i autorka najnowszej publikacji "O dobrym jedzeniu. Opowieści z pola, ogrodu, lasu". W swojej książce wnikliwie przyjrzała się rolnikom, kucharzom, restauratorom, hodowcom, serowarom, piekarzom, dla których dobre jedzenie stało się sposobem na życie. Jej wybór nie był przypadkowy, a czym wyróżnili się bohaterowie książki, o tym szczegółowo opowiedziała Patrycji Siwiec.

Dobre jedzenie wpisało się również w podstawę biznesu pewnej operatywnej warszawianki Ewy Jankowskiej. Przy czym pasjonatka pieczenia i gotowania rozwinęła polską piekarnię i gastronomię w sercu Kambodży. Jak rozwija się polska piekarnia daleko w Azji, kto kupuje polskie chleby na zakwasie i o czym marzy uśmiechnięta właścicielka z Warszawy?

Dziś najważniejsze jest, by mieć własny styl, własną filozofię tworzenia żywności i nią się wyróżniać. Powtarzają to mistrzowie cukiernictwa i piekarstwa, powtarzają to też specjaliści od marketingu i sprzedaży, którzy ostrzegają przed kopiowaniem cudzych pomysłów. Dlatego w tym wydaniu zachęcamy, by przyjrzeć się krytycznie własnym sklepom firmowym, jeszcze raz przeanalizować podejście do klienta, stworzyć dla niego miejsce, do którego będzie chciał wracać z przyjemnością. Jak zerwać z rutyną w sklepach firmowych, jak na nowo stworzyć miejsce atrakcyjne dla klienta i wyeksponować swoje produkty, podpowiadają specjaliści w specjalnym dziale tematycznym – Sklep firmowy.

Podczas gdy dr Henryk Piesiewicz podsuwa kolejne koncepty piekarskie podpatrzone za granicą (tym razem z udziałem narodowych bułek Belgów), my proponujemy zainteresować się pomysłem na zdrowe soki. Sezonowy juicy bar w piekarni, cukierni czy lodziarni? A czemu nie?! Skoro dobrą coffee to go można kupić w niejednym sklepie z pieczywem, to czemu nie wprowadzić świeżo wyciskanych soków lub pożywnych smoothie?

Zapraszamy do lektury, bo naprawdę warto.

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Uzależniony od cukiernictwa – rozmowa z Diego Lozano, World Chocolate Master 2007


Ludzie i ich pasje
Jeść dobrze – rozmowa z Agatą Michalak, autorką książki „O dobrym jedzeniu. Opowieści z pola, ogrodu, lasu”
Piękniejsza strona czekolady. O wciągającej pasji Joanny Olszewskiej
Za chlebem do Kambodży – rozmowa z Ewą Jankowską, która piecze chleb w Phnom Penh

Edukacja
Ochotnicze Hufce Pracy z edukacyjną misją dla młodych piekarzy
Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu

Dodatek tematyczny: Sklep firmowy
5 kluczowych wskazówek przy projektowaniu przestrzeni sklepowej
Analiza strefy zmysłów. Jak z perspektywy klienta ocenić sprzedawcę w piekarni

Oświetlenie pieczywa i wyrobów cukierniczych
Sklepy otwarte na produkcję
Kierunki rozwoju dla sklepu firmowego piekarni w 2017
Produkcja świeżych lodów – kierunek w przyszłość
Piece sklepowe aero ze sterowaniem MIWE go! W praktyce u klienta
O modzie na soki: Przez maszynkę do szklanki
Sokowirówka, wyciskarka, a może jednak blender?
Zdrowo zsokowani na lato
Z pasji do tworzenia
System informatyczny w sklepie firmowym
Klient ma prawo do zwrotu wyrobów cukierniczych zakupionych online?!
Przegląd produktów

Kulisy produkcji
Brukselskie „pistolety” – powrót w pięknym stylu
Przyprawa bogów – sezam
Najpopularniejsze polewy w cukiernictwie
Donut – słodka ikona Ameryki
Multiline Multicut
Receptura: Puchatek

Flash relacje

Zobacz na ISSUU katalog reklam czerwiec
lub pobierz AKTUALNY PDF>>

 

Numery wydane >>


Numery w całości udostępnione:
Mistrz Branży pełne archiwum 2012 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2013 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2014 tutaj >>
Mistrz Branży pełne archiwum 2015 tutaj >>

 

Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!

 

   
 

ZAMÓW PRENUMERATĘ

Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
nr tel. 32 729 96 80
więcej informacji o prenumeracie >>



Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe