czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

Mistrz marketingu dzieli się wiedzą 0

dodano ,marketing, materiał promocyjny

Wywiad z Michałem Ruskiem, który opowiada, jak zrealizował to, w co wierzy, i zamienił znaki zapytania na wykrzykniki. Szczerą rozmowę z felietonistą „Mistrza Branży” i autorem  książki „Marketing w 3 tygodnie” dla tych, którzy chcą przejść przyspieszony kurs marketingu, przeprowadziła Anna Kania.

Anna Kania: Realizujesz wiele projek­tów, skąd bierzesz motywację i co jest twoją największą pasją?
Michał Rusek: Pewnego dnia zauważyłem, że niemalże całą moją aktywność zawodową można spiąć klamrą i podpisać jako edukacja. Moim powołaniem jest dzielenie się wiedzą, a prowadzenie szkoleń na żywo, podczas któ­rych mam kontakt wzrokowy z uczestnika­mi, stało się największą pasją. Gdy nie szkolę na żywo, dzielę się wiedzą w artykułach, pod­czas konsultacji czy w publikacjach na portalu. Aktywnie wspieram swoją wiedzą szczegól­nie branżę FMCG, szkoląc przy okazji wyda­rzeń i targów branżowych. Edukuję również pracowników rozpoznawalnych firm poprzez indywidualne szkolenia online.

Przeszkoliłem także kadrę pracowników najbardziej rozpo­znawalnej sieci francuskich hipermarketów w Europie, mającej ponad 700 sklepów w Pol­sce. Z przyjemnością prowadzę szkolenia dla grup 20-osobowych, jednak nadal pragnę po­bić aktualny rekord przemawiania ze sceny, który obecnie wynosi 500 słuchaczy. Otrzy­mywanie oklasków i owacja od takiej grupy to prawdziwa przyjemność. Również dlatego stworzyłem markę związaną ze szkoleniem pracowników za ladą z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dedykowanej branży FMCG. Szkolenia to jednak nie wszystko. Zarządy niektórych firm pragną, aby obsługę marke­tingową prowadziła kompetentna zewnętrzna firma, dlatego stworzyłem dla nich agencję marketingową www.MarketingFanpage.pl. Agencja realizuje także kampanie reklamo­we moich własnych usług i produktów.

   
 

 

Michał Rusek – właściciel marki
www.TwojEkspertOdMarketingu.pl, agencji marketingowej
www.MarketingFanpage.pl, portalu www.MarketingDlaCiebie.pl
oraz firmy szkoleniowej www.SzkolenieObslugiKlienta.pl.

Ekspert ds. marketingu i reklamy, copywriter, publicysta i szkoleniowiec. Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania, gdzie studiował na kierunku zarządzanie i marketing o profilu psychologia zarządzania oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Ma za sobą karierę w korporacji międzynarodowej, gdzie pracował jako specjalista ds. marketingu i reklamy. Były project manager firmy szkoleniowej, który współorganizował szkolenia dla ponad tysiąca osób w największych miastach Polski. Autor posiadający na swoim koncie setki publikacji w magazynach i portalach, bliski współpracownik i redaktor magazynów „Mistrz Branży”, „Businessman Today”.

 

 

Czy pamiętasz jakieś zabawne historie, przygody związane ze szkoleniami lub kontaktem z klientem?
Takie historie zdarzają się nieustannie. Pod­czas szkoleń dochodzi do wielu zabawnych sytuacji, a interakcja z uczestnikami często wywołuje salwy śmiechu. Uważam, że wie­dza utrwala się, gdy jest zdobywana podczas zabawy i w dobrej atmosferze, a nie podczas nudnej i monotonnej prelekcji. Każdy szkole­niowiec powinien emanować energią i wkła­dać w swoją pracę serce. To jednak nadal za mało, ponieważ potrzebne są także osobo­wość i charyzma, aby podtrzymać skupienie uczestników. Przypominam sobie ciekawą hi­storię związaną ze spotkaniem z klientem, pre­zesem dużej firmy. Czasami usta płatają figle i mówią nie to, co myśli głowa. Mając na myśli przywitanie „cieszę się, że cię widzę”, wypo­wiedziałem słowa „dziękuję, że zgodziłeś się ze mną spotkać”. Prezes firmy nie oczekiwał takiego powitania, które stawiało mnie niżej w hierarchii od niego, tym bardziej, że byłem w jego oczach ekspertem. Szybko zorientowa­łem się, co się stało, po czym dodałem „wie­dząc, jakie są moje ceny”, co rozbawiło preze­sa i szybko przywróciło moją wartość w jego oczach. Spotkanie zakończyło się owocnie.

 

Czy obecność na scenie sprawia, że je­steś rozpoznawalny?
Albo jesteś ekspertem, który wszedł na sce­nę, aby przekazać wartościową wiedzę, albo celebrytą szukającym poklasku, czyli eksper­tem od samego siebie. Za ekspertem stoją doświadczenie i wiedza, dlatego mam na­dzieję, że to jest powód, dla którego jestem na nią zapraszany. Celebryta jest znany tyl­ko z tego, że jest znany, rzadko kiedy stoją za tym konkretne osiągnięcia. Ważne jest dla mnie, aby obok mojego nazwiska rozpozna­walna była również któraś z moich marek, ponieważ oznacza to, że konkretny projekt odniósł sukces i stał się rozpoznawalny. Nie oznacza to jednak, że nie dbam o wizerunek i markę osobistą. Za sukcesem każdej z nich stoi osoba, która opracowała strategię, a na­stępnie ją zrealizowała. Gdy masz wizję, misję i cel, wówczas wszystko przychodzi naturalnie i swoim własnym trybem.

Jaki jest Twój najnowszy projekt?
Każda z moich marek powstała w ten sam sposób. W pierwszej kolejności nieoczeki­wanie pojawia się pomysł, który z każdym dniem dojrzewa, by w odpowiedniej chwi­li przejść do fazy realizacji. Mój najnowszy projekt to spełnienie osobistego marzenia, a jest nim moja pierwsza książka napisana i wydana w ramach własnej pracy. „Marke­ting w 3 tygodnie” to fizyczny dowód na to, że przysłowiowe znaki zapytania warto zamie­niać w wykrzykniki. Wraz z książką powsta­ła strona www.TwójEkspertOdMarketingu.pl, za pomocą której klient może uzyskać pełne wsparcie marketingowe, a także skorzystać z niezbędnych usług z nią związanych. Za po­mocą portalu z wbudowanym sklepem online każdy może kupić książkę drukowaną oraz e­-book, indywidualne szkolenie online z kon­kretnej dziedziny marketingu, jak Facebook czy copywriting, a nawet zamówić realizację strony internetowej czy usługę pozycjonowa­nia. Teraz wszystkie usługi dostępne są w jed­nym miejscu na wyciągnięcie ręki.

Skąd wziął się pomysł na książkę?
Pisanie to moja pasja. Artykuły, które wy­szły spod mojej ręki, można przeczytać w kilku magazynach biznesowych. Znaj­dziecie je w każdym salonie prasowym i Empiku, a nawet w Wielkiej Brytanii. Książka była naturalnym kolejnym krokiem, a raczej marzeniem, ponieważ już kilka lat temu przeczuwałem, że nadejdzie dzień jej wydania. Uważam, że wiedza zawarta w książce stanowi poukładaną, zgrabną ca­łość, zaserwowaną jako przystawka, danie główne oraz deser. „Marketing w 3 tygo­dnie” to usystematyzowana wiedza oraz wieloletnie doświadczenie, które pozwolą czytelnikowi w 21 dni zmienić podejście oraz zaplanować działania marketingowe w swojej firmie.

Co sprawia, że ta książka jest wy­jątkowa?
Zabieram czytelnika w podróż pełną za­bawnych porównań, nietypowych wnio­sków, a momentami mocnego sarkazmu. Z każdym kolejnym rozdziałem przedsta­wiam świat i zachowania konsumenckie w świetle swoich własnych doświadczeń, od czasu do czasu uwypuklając pewne tendencje w zabawny i irracjonalny spo­sób. Poradnik biznesowy napisany jest lekkim piórem, co sprawia, że książkę o tak dużym nasyceniu informacji mery­torycznych czyta się równie chętnie jak powieść fabularną. Co ciekawe, czytając ją kilkukrotnie, za każdym razem czytelnik odkrywa, jak wiele informacji zawartych jest między wierszami, które uzupełnia­ją to, co zostało napisane wprost. Może dowiedzieć się, dlaczego marketing jest potężniejszy niż człowiek, a baner na księ­życu jest dla naiwnych. Dzięki ekonomicz­nemu podejściu do marketingu dowie się, że marketingo-informatyk nie istnieje, a dzięki psychologicznemu ujęciu dostrze­że sen marketingowca odpowiedzialnego społecznie. Serdecznie zachęcam do jej przeczytania.

Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe