...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Mistrz to także uczeń - nowe wydanie Mistrza Branży

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika? I dlaczego warto dołączyć do nowo powstałego stowarzyszenia Rzemieślnik?

We wrześniu młodzi adepci wracają do szkolnych ławek, a my zachęcamy by… zrobić to samo! Innymi słowy, by nigdy nie porzucić w sobie postawy ucznia. Goście tego wydania przekonują, że takie podejście popłaca. Problemy mogą stanowić zalążek ku wskoczeniu na wyższy poziom. A będąc w postawie ucznia nie boimy się pytać o pomoc, szukać odpowiedzi i się dokształcać. I tak właśnie dochodzi się do mistrzostwa!

 


Gość okładki tego wydania, Jacek Wiarek, właściciel piekarni Gryzmi postawił na edukację w szkole gastronomicznej, ale dopiero w prawdziwym życiu, napotykając kolejne trudności, nauczył się fachu, jak też przede wszystkim prowadzenia swojej firmy. Gdy już zyskał satysfakcjonujący poziom, podjął naukę… obsługi mediów społecznościowych. To okazało się strzałem w dziesiątkę! TikTok sprawił, że o jego piekarni usłyszała cała Polska. Ale najważniejsze, że poprzez publikowane tam filmiki edukuje na temat piekarstwa i samej pracy piekarzy. A to może przyciągnąć młodych z powrotem do branży. O jego pasji do pieczenia chleba, która zaczęła się już w czasach nastoletnich i spełnionym marzeniu opowiada na str. 8.

 


Zapału do ciągłego doskonalenia nie brakuje też młodemu i utalentowanemu cukiernikowi z Krakowa. Oskar Zasuń (wraz z żoną Karoliną) serwuje w swojej butikowej cukierni autorskie ciastka w stylu nowoczesnym. I choć rzesze fanów jego słodkości zgodnie twierdzą, że te są bliskie ideału, on wciąż podnosi sobie poprzeczkę. A także uczy konsumentów, że można delektować się smakiem zamkniętym w małej, precyzyjnie przygotowanej porcji ciastka i docenić jakość składników oraz dokładność wykonania deseru. O jego filozofii cukiernictwa przeczytacie na str. 14. 

 


Mimo, że na mapie Polski przybywa świetnych piekarni i cukierni, a praca w gastronomii zyskuje nieco na popularności poprzez telewizyjne programy, młodzi wciąż nie garną się do wyboru tego kierunku edukacji. Co ich zniechęca? Jakie są ich oczekiwania? I co należałoby zmienić w polskim szkolnictwie spożywczo-gastronomicznym? Wreszcie, czy po szkole absolwenci mają dobry start w branży? Na to szukamy odpowiedzi na str. 62.

 


Edukacja młodych jest niewątpliwie ważnym aspektem, którym zajmie się nowo powstałe stowarzyszenie - Rzemieślnik. Ale przede wszystkim ma ono na celu zrzeszyć branżę oraz być pomocą w stawianiu czoła różnym problemom z jakimi aktualnie musi się mierzyć branża. Tych nie brakuje. Dlatego właśnie teraz stowarzyszenie rzemieślników – piekarzy, lodziarzy oraz cukierników – jest potrzebne jak nigdy dotąd. Czy przyniesie realne zmiany w branży? To zależy od wspólnego zaangażowania członków. Więcej o stowarzyszeniu dowiecie się z artykułu na str. 28.

 


W ramach pracy stowarzyszenia prawnik, Karol Ważny, będzie udzielać porad jego członkom. A na naszych łamach dzielić się wiedzą dotyczącą prowadzenia firmy w branży piekarsko-cukierniczej. W pierwszym artykule nowej rubryki znajdziecie “za” i “przeciw” zmiany formy prawnej prowadzenia działalności w popularną spółkę z o.o. Czy to się opłaca? Jakie trudności, szanse i zagrożenia kryją się za taką opcją? Czytajcie na str. 67. 

A skoro jesień, świętujemy też powrót sezonu na czekoladę. W sposób szczególny celebruje w tym sezonie marka Valrhona, która obchodzi swoje 100-lecie! Marka ta kojarzy się nie tylko ze znakomitej jakości czekoladowymi produktami, ale również z troską o środowisko i organizacją zaplecza edukacyjnego dla branży gastronomicznej. A jednak ta ceniona przez chocolatierów na całym świecie czekolada jeszcze do niedawna nie była tak popularna w Polsce. Dlaczego warto ją poznać? Odkryjcie na str. 24.

 


SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Smaczny gryz chleba – rozmowa z Jackiem Wiarkiem
Eleganckie łasuchowanie – rozmowa z Oskarem Zasuniem
Pasja, finezja, zaangażowanie – rozmowa z Pawłem Sobierajem

Mistrz produkcji
100 lat czekolady Valhrona
Za drzwiami piekarni – nowe stowarzyszenie Rzemieślnik
Zmysłowa szarlotka
Dzieci nie mogą jeść śmieci
Bagietka z kiełkami owsa
Tort ptysiowy z malinami
Brownie z owocami leśnymi i kremem kakaowym
Bardzo wielki tort
Kreatywny sugarcrafting z Angeliką
Lody okiem Szymona

Mistrz zarządzania
Podnoś cenę, ale przygotuj listę składników, bo klient idzie po jakość
9 sposobów na redukcję kosztów poprzez cyfryzację
Dlaczego warto projekt piekarni, cukierni czy bistro powierzyć profesjonalistom?
Młodzi w branży
Co w prawie piszczy

Flash news


ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej > 

Bieżące wydanie czasopisma

Panettone na drożdżach czy zakwasie? Czy czosnek pasuje do cukru? Co przyniesie rok 2023? Jak funkcjonuje restauracja oparta na deserach? Dlaczego robienie paczek świątecznych to dobry pomysł dla lodziarni? Zapraszamy do lektury...

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>


    promocja PLUS

    Zimowe gazetka PGD

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji