...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Mistrz to także uczeń - nowe wydanie Mistrza Branży

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika? I dlaczego warto dołączyć do nowo powstałego stowarzyszenia Rzemieślnik?

We wrześniu młodzi adepci wracają do szkolnych ławek, a my zachęcamy by… zrobić to samo! Innymi słowy, by nigdy nie porzucić w sobie postawy ucznia. Goście tego wydania przekonują, że takie podejście popłaca. Problemy mogą stanowić zalążek ku wskoczeniu na wyższy poziom. A będąc w postawie ucznia nie boimy się pytać o pomoc, szukać odpowiedzi i się dokształcać. I tak właśnie dochodzi się do mistrzostwa!

 


Gość okładki tego wydania, Jacek Wiarek, właściciel piekarni Gryzmi postawił na edukację w szkole gastronomicznej, ale dopiero w prawdziwym życiu, napotykając kolejne trudności, nauczył się fachu, jak też przede wszystkim prowadzenia swojej firmy. Gdy już zyskał satysfakcjonujący poziom, podjął naukę… obsługi mediów społecznościowych. To okazało się strzałem w dziesiątkę! TikTok sprawił, że o jego piekarni usłyszała cała Polska. Ale najważniejsze, że poprzez publikowane tam filmiki edukuje na temat piekarstwa i samej pracy piekarzy. A to może przyciągnąć młodych z powrotem do branży. O jego pasji do pieczenia chleba, która zaczęła się już w czasach nastoletnich i spełnionym marzeniu opowiada na str. 8.

 


Zapału do ciągłego doskonalenia nie brakuje też młodemu i utalentowanemu cukiernikowi z Krakowa. Oskar Zasuń (wraz z żoną Karoliną) serwuje w swojej butikowej cukierni autorskie ciastka w stylu nowoczesnym. I choć rzesze fanów jego słodkości zgodnie twierdzą, że te są bliskie ideału, on wciąż podnosi sobie poprzeczkę. A także uczy konsumentów, że można delektować się smakiem zamkniętym w małej, precyzyjnie przygotowanej porcji ciastka i docenić jakość składników oraz dokładność wykonania deseru. O jego filozofii cukiernictwa przeczytacie na str. 14. 

 


Mimo, że na mapie Polski przybywa świetnych piekarni i cukierni, a praca w gastronomii zyskuje nieco na popularności poprzez telewizyjne programy, młodzi wciąż nie garną się do wyboru tego kierunku edukacji. Co ich zniechęca? Jakie są ich oczekiwania? I co należałoby zmienić w polskim szkolnictwie spożywczo-gastronomicznym? Wreszcie, czy po szkole absolwenci mają dobry start w branży? Na to szukamy odpowiedzi na str. 62.

 


Edukacja młodych jest niewątpliwie ważnym aspektem, którym zajmie się nowo powstałe stowarzyszenie - Rzemieślnik. Ale przede wszystkim ma ono na celu zrzeszyć branżę oraz być pomocą w stawianiu czoła różnym problemom z jakimi aktualnie musi się mierzyć branża. Tych nie brakuje. Dlatego właśnie teraz stowarzyszenie rzemieślników – piekarzy, lodziarzy oraz cukierników – jest potrzebne jak nigdy dotąd. Czy przyniesie realne zmiany w branży? To zależy od wspólnego zaangażowania członków. Więcej o stowarzyszeniu dowiecie się z artykułu na str. 28.

 


W ramach pracy stowarzyszenia prawnik, Karol Ważny, będzie udzielać porad jego członkom. A na naszych łamach dzielić się wiedzą dotyczącą prowadzenia firmy w branży piekarsko-cukierniczej. W pierwszym artykule nowej rubryki znajdziecie “za” i “przeciw” zmiany formy prawnej prowadzenia działalności w popularną spółkę z o.o. Czy to się opłaca? Jakie trudności, szanse i zagrożenia kryją się za taką opcją? Czytajcie na str. 67. 

A skoro jesień, świętujemy też powrót sezonu na czekoladę. W sposób szczególny celebruje w tym sezonie marka Valrhona, która obchodzi swoje 100-lecie! Marka ta kojarzy się nie tylko ze znakomitej jakości czekoladowymi produktami, ale również z troską o środowisko i organizacją zaplecza edukacyjnego dla branży gastronomicznej. A jednak ta ceniona przez chocolatierów na całym świecie czekolada jeszcze do niedawna nie była tak popularna w Polsce. Dlaczego warto ją poznać? Odkryjcie na str. 24.

 


SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Smaczny gryz chleba – rozmowa z Jackiem Wiarkiem
Eleganckie łasuchowanie – rozmowa z Oskarem Zasuniem
Pasja, finezja, zaangażowanie – rozmowa z Pawłem Sobierajem

Mistrz produkcji
100 lat czekolady Valhrona
Za drzwiami piekarni – nowe stowarzyszenie Rzemieślnik
Zmysłowa szarlotka
Dzieci nie mogą jeść śmieci
Bagietka z kiełkami owsa
Tort ptysiowy z malinami
Brownie z owocami leśnymi i kremem kakaowym
Bardzo wielki tort
Kreatywny sugarcrafting z Angeliką
Lody okiem Szymona

Mistrz zarządzania
Podnoś cenę, ale przygotuj listę składników, bo klient idzie po jakość
9 sposobów na redukcję kosztów poprzez cyfryzację
Dlaczego warto projekt piekarni, cukierni czy bistro powierzyć profesjonalistom?
Młodzi w branży
Co w prawie piszczy

Flash news


ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej > 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji