...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Zeelandia Sp.zo.o., materiał promocyjny

Modern Asia w Zeelandii

25 kwietnia w siedzibie firmy Zeelandia miało miejsce wyjątkowe wydarzenie – spotkanie z samym Frankiem Haasnootem, zwycięzcą konkursu Word Chocolate Master w 2011 roku, który swoją przygodę z cukiernictwem rozpoczął ponad 25 lat temu!

Frank Haasnoot pracuje w Penisula Hotel w Hongkongu, pełni tam funkcję executive pastry chiefa i zarządza ponad 30-osobowym zespołem cukierników. Jego kariera wiąże się z Nowym Jorkiem i hotelem Hilton, rodzinną Holandią i Tajwanem.
W Akademii Zeelandii spotkał się on z grupą ponad 80 klientów i przedstawicielami prasy branżowej, prowadzona była również transmisja live dla technologów i cukierników grupy Zeelandia. Demo z Haasnootem zostało poprzedzone krótkim warsztatem z zakresu innowacyjności i kreatywności.

 

Temat przewodni spotkania brzmiał „Nowoczesna Azja”. To tam właśnie wg cukiernika rodzą się ciekawe i zaskakujące połączenia smaków, oryginalne tekstury czy wyjątkowe kształty i formy. Przenikają one potem do europejskich cukierni i butików. Podczas spotkania koncentrowaliśmy się na teksturach i oryginalnych połączeniach, które dla nas, Europejczyków, przywykłych do słodkiego smaku, były odkrywcze i wyjątkowe. To co cechuje azjatycki rynek, to mniej słodkie formy. Jak wspominał Frank, to właśnie w Azji nauczył się ponownie definicji słodkości i jakości produktów.

 

Azjatyckie wyroby są bardziej wyważone. To dzięki temu uzyskujemy doskonałą bazę do wyeksponowania oryginalnych smaków, np. liści shiso, trawy cytrynowej, mango, białego jaśminu czy nuty kolendry połączonej z ananasem. Prezentowane receptury były bardzo delikatne, wręcz aksamitne. Dawały wyjątkowy efekt pełnego i okrągłego smaku, w którym na końcówce pojawiały się subtelne akcenty ostrości czy kwasowości, nie było natomiast chrupkości. To liść shiso czy kolendra były owym zaskoczeniem.

 

Znakiem rozpoznawczym Franka Haasnoota jest zamiłowanie do oryginalnych form przestrzennych. Nie jest on zwolennikiem używania gotowych form, bo – jak sam mówi –ogranicza to ciekawość i kreatywność mistrza. Powoduje również, że wszystkie wyroby są do siebie podobne i w efekcie trudno stwierdzić, kto był twórcą receptury. Forma jest dla niego autorskim podpisem. Inspiracje czerpie z otaczającego go świata, natury czy sztuki. Dzięki temu wciąż może zaskakiwać, rozwijać się i tworzyć małe cukiernicze dzieła.

 

Frank podzielił się z gośćmi spotkania technikami pracy z czekoladą. Pokazał, jak w prosty i szybki sposób przygotować własne dekoracje czekoladowe. To one właśnie były clue prezentowanych receptur.
Mistrz cukiernictwa wraz z Marcinem Surdykiem, trenerem Akademii Zeelandia i jego załogą, przygotowali porcje degustacyjne dla obecnych na spotkaniu gości. Każdy więc mógł dosłownie posmakować Azji.

 

Spotkanie miało wymiar edukacyjny i twórczy. Nawet jeśli pojawiały się pytania o dostępność składników, Haasnoot podkreślał, że ma to być przede wszystkim inspiracja. To od mistrza zależy, jak zbuduje i poprowadzi smak swojej receptury. Równie dobrze sprowadzą się rodzime składniki, które dodadzą im wyjątkowości i oryginalności. W trakcie pokazu mistrz cukiernictwa ciągle zachęcał do próbowania, poszukiwania i bycia kreatywnym w swojej pracy. Do eksperymentów i znalezienia własnej drogi cukierniczej.Chętnie odpowiadał też na wszelkie pytania. Dzielił się opowieściami z pracy na azjatyckim rynku, okraszając je dawką humoru.

Agnieszka Wiśniewska, Marketing Manager Zeelandia



Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji