...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Nie tylko radio

Nie odstraszaj klientów źle dobraną muzyką – zainwestuj w profesjonalistów, którzy opierając się na swojej wiedzy i doświadczeniu unikną muzycznego faux pa.

     
 

Artykuł pochodzi z lipcowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Audio marketing może zaistnieć w wielu różnych branżach, takich jak gastronomia, handel, rekreacja, zdrowie i wypoczynek. Każda z nich wymaga szczególnego traktowania i dobrej selekcji materiału dźwiękowego. Młodzieżowy sklep odzieżowy wymagać będzie nowoczesnej, dynamicznej muzyki, zaś w salonie z garniturami usłyszymy muzykę wysublimowaną, delikatną, a czasem nawet snobistyczną (czyli taką o której wypada się dobrze wypowiadać nawet jeśli się jej nie lubi). Tak samo przestrzeń w restauracji, barze, kawiarni, cukierni czy punkcie
z pieczywem powinna być udźwiękowiona różnymi stylistykami muzycznymi.

Zapamiętaj! Audio marketing to nie zamiennik radia
i szafy grającej, to nie muzyka na żądanie ani wirtualny DJ. To potrzeba nadania miejscu charakteru, klimatu, atmosfery – bodźców i wrażeń, których do tej pory nam brakowało.

 

Tak jak gabinety lekarskie czy apteki kojarzymy z muzyką tła, dźwiękowym ukojeniem tak punkty spożywcze aż proszą się o własną identyfikację.  

Podkręć tempo

Muzyka klasyczna, smooth-jazz, lounge i chillout, delikatny pop i soft-rock – to dla niektórych tylko nazwy, lepiej lub mniej kojarzone, ale ich dobór
w znacznym stopniu stanowi o charakterze i odbiorze danego miejsca, przez klienta-słuchacza. Klasyka doskonale sprawdzi się w restauracji, lecz w kafejce dobrze byłoby odpocząć przy chill-out i lounge. Natomiast tempo i dynamikę wypada pod-kręcić w barze, pubie i punkcie z pieczywem – i to jest azymut, którego powinni trzymać się specjaliści od doboru muzyki.

Ale... W pracy audio marketingowców często zdarza się trafiać na mur zbudowany z „cegieł polskiego gustu i przyzwyczajeń”. O ile nie jest to aż tak uciążliwe w pubie czy piekarnio-ciastkarni, to może razić w cukierni, kawiarni, a o restauracji boję się nawet wspomnieć.

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy siedząc przy kawie, czytając gazetę czy odbywając towarzyską lub biznesową rozmowę bombardowani jesteśmy piosenkami z „Radia Wciąż-te-same Przeboje” czy „Radia Zgred”. Raz łupie nam hit z listy top-klop a innym razem ballada z kultowego filmu o „wirującym seksie”. A do tego wiadomości, przyziemne żarty prowadzących no i oczywiście reklamy, dzięki którym czujemy się jak w taksówce – tylko mniej trzęsie.

Ponad gusta

Właściciele rozumiejąc potrzebę wypełnienia lokalu muzyką sięgają po rozwiązanie w ich rozumieniu właściwe. Chcą by grało u nich „radio” tylko bez reklam i gadania.

Tymczasem należy rozdzielić gust od rozsądku – wszak wiadomo, że nie każdy lubi bajaderkę, ale powinniśmy mieć ją w ofercie. Podobne podejście zastosujmy do rozgraniczenia zapotrzebowanie na muzykę w strefie klienta i obsługi – jedna i druga przestrzeń powinna egzystować niezależnie, tak by nie wchodzić sobie w paradę, tak by pracownicy po stronie produkcji czuli się pozytywnie zmotywowani muzyką, a ekspedienci mieli świadomość, że pełnią funkcję usługową, będąc jednocześnie wizytówką miejsca pracy.

Jednak w rzeczywistości to pracownicy obsługi często dyktują warunki, podając argumenty: „bo za wolno – za smutno – za cicho – za spokojnie”. O ile ich zdanie powinno liczyć się tam gdzie istotna jest wydajność, prędkość i dynamika produkcji, o tyle w miejscach wymagających wyciszenia dzięki muzyce tła, własne upodobania i przyzwyczajenia nie mogą wpływać na decyzje. Przecież nawet palący papierosy personel i właściciel wie, że palenie nie wszędzie jest wskazane i akceptowane. Wobec tego, Szanowni Państwo zdajmy się na doświadczenie specjalistów, tak samo jak zawierzyliśmy stylistom i architektom przy tworzeniu lokalu..

www.sound108.com

autor:  Jarosław Drążek, Sound108

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji