...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Nowi członkowie komisji zarządzających funduszami promocji

31 maja br. poznaliśmy nowy skład 9 komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych. Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa, zgodnie z nowelizacją w ich skład wchodzi 5 przedstawicieli producentów, 3 przedstawicieli przetwórców oraz 1 przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych.

Z początkiem roku została znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Jedna z kluczowych zmian dotyczy składu komisji zarządzających, która ma zapewnić większą reprezentację przedstawicielom producentów produktów rolno-spożywczych. Dzięki temu środowiska, z którego pochodzą wpłaty na fundusze promocji, będą miały większy wpływ na sposób wydatkowania środków tych funduszy – informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Od 2009 r. funkcjonuje 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mię­sa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb.
Fundusze pochodzą od producentów surowców. Wpłaty wynoszą  0,1 proc. wartości towarów, których dotyczy ustawa, takich jak: zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze mają być wykorzystywane na działania promujące tą żywność oraz skuteczne informowanie o nich konsumentów w Polsce i zagranicą. Zmiana ustawy ma sprawić, że te fundusze będą lepiej wykorzystywane niż dotychczas.

Nowa reprezentacja Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych

Do 2021 roku w składzie komisji reprezentujących ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów zbóż zasiadać będą:

1. Tadeusz Boruta
2. Edward Kosmal
3. Mieczysław Włodzimierz Babalski
4. Tadeusz Idzi Mądry
5. Rafał Mładanowicz

Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze zbóż lub podmioty skupujące zboża:

1. Bronisław Wesołowski
2. Jerzy Kuchciak
3. Izabella Byszewska

Członek komisji reprezentujący Krajową Radę Izb Rolniczych:
1. Jan Kozak 

Działania mają skupić się na promocji polskiej żywności. Jak podkreślił sekretarz stanu Jacek Bogucki, trzeba zacząć od działań na terenie samego kraju. – Konsument musi mieć pewność po jaki sięga produkt. Przyjęliśmy już regulacje prawne dotyczące zasad oznakowania, ale jeszcze musimy położyć większy nacisk na rzetelne informowanie o konkretnym wyrobie – podkreślił sekretarz stanu.

Każda z komisji zarządzających już odbyła pierwsze posiedzenie. 

Potrzebne zmiany w wydatkowaniu funduszy

Mimo że w 2009 r. fundusze promocji były bardzo entuzjastycznie przyjęte przez branżę spożywczą, to z czasem okazało się, że sposób wydatkowania pieniędzy przez komisje zarządzające funduszami może budzić kontrowersje. O nieefektywnym rozdziale środków finansowych w Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych wielokrotnie wspominał Maciej Mielczarski, doradca prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP. Podobną opinię w odniesieniu do wszystkich komisji zarządzających ma również szef Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski, który zwrócił uwagę na przypadki wypłacania dużych kwot na małe lokalne imprezy czy opłacanie wystąpień publicznych członków komisji.

Słowem, fundusze promocji czekają zmiany. – Pracujemy nad zmianą przepisów wykonawczych dotyczących funkcjonowania funduszy promocji, aby zapewnić większą transparentność wydawania środków – poinformował Bogucki. Dodał również, że Agencja Rynku Rolnego będzie wspierała te działania poprzez właściwe administrowanie funduszami.

źródła: Ministerstwo Rolnictwa, Portal Spożywczy

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji