czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

Nowości Expo Sweet 2017 0

dodano ,Redakcja PS

Czysta etykieta, pradawne zboża, nowoczesna technika, która pozwala łączyć świat piekarni i gastronomii, a także ciekawe premiery książkowe i liczne atrakcje na stoiskach – oto, co pojawiło się na Expo Sweet 2017.

W 2017 r. Expo Sweet odwiedziło 14 622 zwiedzających (dokładnie o 11 osób więcej niż rok temu). W targach uczestniczyło ponad 130 wystawców z Polski i zagranicy.

 

Grand Prix „Przeglądu Piekarskiego i Cukierniczego” trafiło do firmy Primulator za innowacyjny koncept kompletnego stoiska do produkcji i serwowania lodów Gelato Pop App. Jest to kompaktowy punkt do produkcji i sprzedaży lodów.

 

Primulator zaprezentował też temperówkę do czekolady PLUS EX, która została hitem cukierniczym. Urządzenie pozwala na szybkie topienie i temperowanie czekolady. Jego zaletą jest możliwość dodawania do czekolady różnych dodatków, jak: posiekane orzechy, ziarna kakao i inne produkty aromatyzujące. W ciągu zaledwie 15 minut temperuje 24 kg czekolady.

Firma Polmarkus została nagrodzona za płynny wegański dodatek do lodów na bazie oliwy z oliwek Olvi. Można go wykorzystywać w zimnym i ciepłym procesie produkcji. Dodatek Olvi został ogłoszony hitem lodziarskim targów.

Firma Dekor Pol z Zielonej Góry zaprezentowała swoje nowości, wśród których duże zainteresowanie wzbudziły pasty smakowe, koronki perłowe cukrowe oraz mieszanki do ciast i deserów bezglutenowych.

 

Iga Sarzyńska została uhonorowana tytułem Branżowej Osobowości Roku 2016 za liczne i różnorodne działania dla branży cukierniczej. Podpisywała też egzemplarze swojej premierowej publikacji - pt. „Moje cztery pory roku”.

 

Podczas Expo Sweet odbyła się premiera lodów bez emulgatorów i zbędnych dodatków firmy AKO z Bydgoszczy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także różne koncepty lodów alternatywnych. Trend na lody wegańskie, bez laktozy, bez glutenu prężnie się rozwija. Podobnie jak lody mobilne.

 

PAN Centrum Słodkiej Dekoracji przedstawiło masę cukrową firmy Laped, z której można tworzyć delikatne koronki. Pokazy na rewelacyjnej masie, która nie rozrywa się przy wyciąganiu z formy, prezentował włoski mistrz Gian Paolo Panizzolo.

Na stoisku firmy Master Martini swoje umiejętności sugacrafterskie prezentował Damian Wiśniewski.

Modecor i chiński pomysł na dekorowanie every day cakes (codziennych tortów) – torty obrotowe, które wykonywał Modecor Master Cake Wiesław Kucia.

Nowoczesna technika w służbie cukiernictwu, czyli drukarki spożywcze Decoplotty od Modecor.

Zwiedzający mogli podziwiać niezwykłą rzeźbę autorstwa Sweet Team Poland, dzięki której polska ekipa zdobyła srebro na festiwalu Cake International w Birmingham 2016.


Carvingowa dekoracja lodów – mistrzowie Polski, inspirując się akcentami wschodnimi, stworzyli piękne aranżacje z owoców i warzyw.

Oficjalna premiera książki „Marketing w 3 Tygodnie – 21 kluczowych zasad marketingu” oraz spotkanie z Michałem Ruskiem. Na zdjęciu autorzy premierowych tytułów – Michał Rusek i Iga Sarzyńska.

AKO promowało Radziwiłłówkę, która spełnia wymagania aktualnego rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty. Drożdżówka wykonana zgodnie z recepturą zawiera nie więcej niż: 15 g cukru, 10 g tłuszczu, 0,45 g sodu (1,2 g soli) w 100 g wyrobu gotowego. Dostępna jest z dwoma nadzieniami: jabłko-białe winogrono oraz jagoda-białe winogrono.

 

Czekoladowe sorbety, czyli lody bez zawartości mleka i jego pochodnych pokazała firma Sempre - czekolada 83% z Ekwadoru, czekolada  80% z Peru oraz czekolada z Santo Domingo z 57% zawartością kakao. Nie zabrakło też lodów owocowych przygotowanych na Bazie Pura e Ricca Frutta, produktu idealnego do przygotowywania lodów sorbetowych z dużą ilością świeżych owoców.
Joanna Olszewska przygotowała mozaikę z całości wykonaną z czekolady oraz barwników spożywczych. Inspiracją był plakat z logo włoskiej firmy Pernigotti.

Pikantne i wytrawne przekąski do odpieku to trend tego roku – w żadnej piekarni nie może zabraknąć tego typu gastroasortymentu.

 

Do łask wracają wszelkie pradawne zboża na czele z orkiszem. Na stoisku CSM Polska pojawiła się specjalna linia inspirowana recepturami św. Hildegardy z Bingen. Trend ten odpowiada na potrzeby zdrowotne konsumentów, jak też tych dbających o linię.


Automaty do produkcji wypieków piekarskich i gastronomicznych, przekąski „to go”, wypieki hybrydowe, takie jak wytrawny croissant, oraz wiele innych ciekawostek do piekarni i cukierni zaprezentowali tegoroczni wystawcy.



Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe