...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Nowy Mistrz Branży pod choinkę

Jak uczynić tegoroczną Gwiazdkę jeszcze bardziej apetyczną? Sprezentuj sobie nowe wydanie Mistrza Branży pełne gwiazd cukiernictwa, niebiańskich słodkości i praktycznych porad, które uprzyjemnią czas świątecznych przygotowań, a potem zasłużonego odpoczynku.

Jak co roku, w grudniu oddajemy w Wasze ręce wyjątkowo bogate wydanie „Mistrza Branży”. Bogate w wywiady, merytoryczne artykuły i oczywiście pękające z dumy z powodu sukcesów polskich cukierników i dekoratorów cukierniczych za granicą. Końcówka 2015 r. była dla nich wyjątkowo udana: 3. miejsce w Szanghaju, 1. miejsce w Mediolanie oraz 1. miejsce w Czechach. Chwalimy również kobiety branży, gdyż z roku na rok zajmują coraz mocniejszą pozycję obok męskiej ekipy. Chwalimy się w końcu też naszymi polskimi tradycjami, prezentując bogaty zbiór smakowitych receptur świątecznych.

Nie byłoby tych wszystkich sukcesów, gdyby nie umiejętność współpracy między cukiernikami, zwłaszcza przekazywania wiedzy i doświadczenia młodemu pokoleniu. I właśnie temu zagadnieniu poświęcona jest Rozmowa Mistrza Branży, w której udział wzięli mistrz Mieczysław Chojnowski oraz jego uczeń Michał Kumur. Na co dzień są partnerami w ciekawym projekcie "Akademia Mistrza dla Szkół", w którym Michał z ucznia staje się nauczycielem! O malejących granicach między tymi rolami, trudnościach współpracy i korzyściach wymiany doświadczeń młodego i starszego pokolenia przeczytacie w najnowszym wywiadzie.

To właśnie dzięki przekazywaniu wiedzy i doświadczenia młodszemu pokoleniu w Polsce dobrze ma się tradycja, a dawne receptury są odtwarzane w doskonały sposób. Doświadczamy tego zwłaszcza, gdy nadchodzą święta i trzeba przygotować wyborne makowce, pierniki, keksy... Zarówno młodsi, jak i bardziej doświadczeni cukiernicy po mistrzowsku żonglują tradycyjnymi recepturami, by stworzyć własne wariacje znanych świątecznych słodkości i wypieków. Swoimi pomysłami dzielą się na łamach tego numeru, inspirując do dalszych eksperymentów. 

Mak, orzechy, figi, skórka pomarańczy... Świąteczne wypieki trudno wyobrazić sobie bez niektórych tradycyjnych już dodatków. Jednym ze słodkich elementów bezbłędnie kojarzonym z Bożym Narodzeniem jest marcepan. Coraz częściej jednak marcepan ustępuje miejsca swojemu tańszemu zamiennikowi – percepanowi. Zaczęło się od łączenia marcepana z percepanem, a dziś w Niemczech percepan bezpardonowo wypiera masę marcepanową ze słynnego Christstollen, w Szwajcarii zadomowił się w tradycyjnych ciasteczkach Appenzeller. W końcu surowiec ten, pozyskiwany z pestek brzoskwiń czy moreli, choć tańszy w produkcji, wcale nie jest mniej szlachetnym surowcem, przekonuje Piotr Ławrowski w najnowszym artykule "Percepan nie mylić z marcepanem".

Jeszcze trudniej jest nam sobie wyobrazić okres zimowy bez czekolady. To właśnie ona jest najchętniej wybierana przez konsumentów zarówno w postaci przekąski, jak i też wykwintnych deserów i jako ulubiony dodatek do ciast, np. piernika. Jej też poświęcamy sporo miejsca w tym wydaniu, pokazując, że jest produktem niezwykle plastycznym, ale też trudnym do obróbki. Dlatego właśnie tak ogromną popularnością cieszy się paryski Salon du Chocolat, czyli jedyne międzynarodowe targi poświęcone temu surowcowi. Wielkim prestiżem otoczony jest też konkurs World Chocolate Masters, będący częścią targów, który ma wyłonić najlepszego chocolatiere świata. 

Gorąco zachęcamy Was do przeczytania relacji z pierwszej ręki z obu tych wydarzeń oraz podziwiania zdjęć prezentujących kunszt uczestników WCM, w tym naszego reprezentanta - Łukasza Anioła. 

Jak dało się zauważyć w Paryżu, świat czekolady jest dominantą męskiego grona. Dlaczego tak jest? Czyżby kobiety były mniej pracowite? Albo zdolne? A może jest tak, że po prostu mniej potrafią się chwalić swoimi talentami? O tym rozmawiamy z znakomitą polską chocolatiere Katarzyną Wrzesińską, która właśnie z miłości do czekolady postanowiła zostać na stałe na Islandii, gdzie pracuje pod okiem najwybitniejszego cukiernika Skandynawii. 

O walczeniu z kompleksem niższości opowiada również Alina Śmiłowska, prezentując nową postać, która wyrasta z walki o równouprawnienie kobiet –Shero. W jej tekście, będącym podsumowaniem wykładu i warsztatów zorganizowanych w ramach Spotkania dla Kobiet Branży (11 października 2015, Bakepol), przeczytacie m.in. o zgubnym nałogu dążeniu do doskonałości, znajdziecie również dowody na to, że kobiety to niekoniecznie słaba płeć.

 

Co roku w okresie jesienno-zimowym właściciele lodziarni zastanawiają się, jak przyciągnąć zmarzniętych klientów do kupienia ich lodowych produktów. Nawet nowe zaskakujące smaki lodów nie są często w stanie ich do tego przekonać. Chyba że lody będą robione na oczach klientów w bardzo niecodzienny sposób! Z takiego założenia wyszli właściciele pierwszej molekularnej lodziarni – Adam Klinowski i Paweł Nałęcz. Ich Nitro Lody powstają bowiem przy użyciu ciekłego azotu! 

Co jeszcze poleca "Mistrz Branży" na święta? Zapraszamy do zapoznania się ze spisem treści.

Spis treści 

Rozmowa Mistrza Branży
Mistrz i uczeń – cukiernictwo na cztery ręce – rozmowa z Michałem Kumur i Mieczysławem Chojnowskim 
Kobieta i czekolada – rozmowa z Katarzyną Wrzesińską 

Ludzie i ich pasje
Lody w stylu nitro 

Efektywne zarządzanie
Jak dodatkowo zaoszczędzić na energii elektrycznej 
Shero z perspektywy kobiet biznesu 

Edukacja
Skuteczna reklama w portalu Facebook 

Kulisy produkcji
Jedna do wszystkiego – komorowa myjka Guggenberger 
Percepan – nie mylić z marcepanem 
Krucha natura tarty 
Boże Narodzenie dla głodnych świata i smaków 
Formowanie liści z ciasta martwego 

Receptury Świąteczne – Plebiscyt
Receptury Mistrzów
Panpepato 
Panna cotta kawa/limetka 
Tarta karmelowa z orzechami 
Tarta z kremem kasztanowym 
receptura Marcin Zych 
Torcik "Czapka Mikołaja" 
Ciasto drożdżowe z makiem 
Torcik Malibu 
Świąteczny torcik gruszkowo - żurawinowy 
Torcik Cherry 
Bułka ciemna ze słonecznikiem 
Świąteczne makaroniki z kajmakiem 
Piernik z makiem 
„Cynamonki” 
Tort gruszkowy z nutą cynamonu 
Kostka piernikowo-czekoladowa z czarną porzeczką 
Kruche rogaliki z kapustą i grzybami 

Receptury Uczniów
Choinki z kolorowych słodkich bombek , Migdałek Świąteczny 
Keks czekoladowy, Choinkowe babeczki Kinder Bueno 
Czekoladowo-pomarańczowa fantazja, Gwiezdna Słodycz 
Piernikowa Choinka, Świąteczne bułki szarłatki (amarantuski)  
Świąteczna pokusa, Świąteczny domek z piernika Świąteczny 

Sprzedaż i ekspozycja
N jak nazwa żywności 
Sprzedawca pieczywa 
Mieć pojecie o pieczywie - przewodnik dla sprzedawcy 
Świąteczne traktowanie pieczywa 
Jak wybrać odpowiedni sprzęt fotograficzny? 

Flash News 

 

Zobacz na ISSUU katalog reklamowy grudzień 2015 lub ściągnij PDF

 

Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014  tutaj    pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2014  tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2014  tutaj   pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2015  tutaj
Mistrz Branży luty 2015  tutaj
Mistrz Branży marzec 2015  tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2015  tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2015  tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2015  tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2015  tutaj
Mistrz Branży październik 2015  tutaj

Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!



           Zamów prenumeratę Mistrza Branży         

nr tel. 32 729 96 80

email: prenumerata@MistrzBranzy.pl

Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto

więcej informacji o prenumeracie

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji