W dniu 30 marca wygasł obecny certyfikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych „PE-1-ZUS-EWD”, służący do elektronicznej wymiany danych z ZUS.
W związku z powyższym konieczne jest dokonanie jego aktualizacji w programie Płatnik lub innych programach służących do przesyłania dokumentów do ZUS.
Aktualizacja ta jest możliwa od 30 marca w programie Płatnik poprzez:
- wejście do sekcji Przekaz/Ustawienia Przekazu Elektronicznego,
- wybranie zakładki Listy CRL i w polu Adres certyfikatu ZUS wpisanie adresu: http://www.zus.pl/bip/pliki/PE-1-ZUS-EWD.pem
- zamknięcie okna menu (przycisk OK),
- z menu bocznego programu Płatnik wybranie opcji Przekaz Elektroniczny, a następnie Certyfikaty,
- w menu Przekaz wybranie opcji Pobierz i rejestruj certyfikat ZUS.
Certyfikat zostanie automatycznie pobrany i zarejestrowany w programie.
Poza programem Płatnik aktualizacja certyfikatu jest możliwa poprzez samodzielne pobranie certyfikatu z serwisu e-inspektorat oraz jego rejestrację we właściwym oprogramowaniu. W celu pobrania certyfikatu należy:
- za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej pobrać plik certyfikatu opublikowany pod adresem: http://www.zus.pl/bip/pliki/PE-1-ZUS-EWD.pem
- w programie Płatnik z menu bocznego wybrać opcję Przekaz Elektroniczny, a następnie Certyfikaty,
- w menu Przekaz wybrać opcję Rejestruj z pliku.
Po wskazaniu pobranego pliku, certyfikat zostanie zarejestrowany w programie.
Warto przypomnieć, że aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.