...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Osobista lista najciekawszych działań marketingowych

Nie trzeba daleko szukać, aby odnaleźć kreatywne koncepcje marketingowe w naszej branży, które wywierają pozytywny wpływ na cały rynek. Skorzystajmy z okazji i zainspirujmy się działaniami promocyjnymi, które spotykamy na swojej drodze każdego dnia. Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

Inspirujmy się tym, co zauwa­żamy na co dzień. Nauczmy się doceniać pozytywne działania i przesłania, które wplecione są w akcje marketingowe. Obserwujmy, jak działania partnerów biznesowych, konkurencji, a na­wet osób zupełnie niezwiązanych z naszą działalnością wywierają pozytywny wpływ na rynek. Zauważmy, jak ewoluuje forma komunikatu reklamowego oraz czerpmy wartości, które niesie za sobą.

Właśnie w tym celu przygotowałem ze­stawienie kilku najciekawszych – moim zdaniem – akcji marketingowych. Nie jest to ranking, dlatego nie ma znaczenia ko­lejność, tym bardziej, że każde z opisanych poniżej działań jest inne i na swój sposób wyjątkowe.

Pomysły na kanapki z Twojego pieczywa
W sieci sklepów Lidl można znaleźć ksią­żeczkę opisującą rodzaje sprzedawanego pieczywa, jego skład, a co najważniejsze – wiele ciekawych przepisów na przygoto­wanie kanapek w różnych kompozycjach smakowych. Książeczkę można także po­brać w wersji elektronicznej z Internetu. Gdyby nie ona, najprawdopodobniej ni­gdy nie poznałbym interesującego prze­pisu na ciabattę z winogronami i serem pleśniowym, bo chociaż lubię to pieczywo, dotychczas rzadko je kupowałem. Teraz to się zmieniło, ponieważ ulotka z przepi­sami zachęciła mnie do tego, by kupować je częściej i przygotowywać sobie znacznie smaczniejsze kanapki, niż robiłem to do tej pory. Kilkanaście ciekawych przepisów wraz z apetycznymi zdjęciami skutecznie zachę­ciło mnie do tego, aby wyjść z rutyny i za­cząć eksperymentować, kupując droższe pieczywo niż zwykle.

 

Podsumowując, Lidl zainspirował klientów, by na podstawie wartościowych informa­cji i propozycji podania kanapek kupować zarówno droższe pieczywo, jak i produkty potrzebne do przygotowania apetycznej przekąski. Jest to świetny przykład marke­tingu, który – zamiast nachalnego wymu­szania działania konsumenta – przedsta­wia atrakcyjne możliwości, których klient zaczyna pragnąć.

Pytanie brzmi: czy możesz stworzyć podob­ną wartość i zaoferować ją swoim klientom?

Festiwal Czekolady i Słodyczy w Warszawie
Międzynarodowy Festiwal Czekolady i Sło­dyczy w Warszawie to ciekawa inicjatywa zrzeszająca zarówno tradycyjne cukiernie, jak i firmy zajmujące się dystrybucją go­towych wyrobów czekoladowych. Podczas wydarzenia można kupić wiele słodyczy, a także dodatki czy dekoracje dla hobby­stów i profesjonalistów.

 

Świetna oprawa marketingowa oraz atrak­cje, jak pokaz mody czekoladowej, przycią­gają tłumy zwiedzających. Co najważniej­sze, festiwal zrzesza wystawców w jednym miejscu, a następnie zapewnia przybycie tysięcy zwiedzających, którzy mogą poznać nieznane im dotychczas cukiernie i na miej­scu kupić oferowane produkty. Oznacza to, że – z perspektywy wystawcy – dzięki uczestniczeniu w festiwalu otrzymujemy świetną reklamę własnej firmy oraz umoż­liwiamy poznanie oferowanych produktów zwiedzającym. Co ważne, klient ma szan­sę na przeprowadzenie na żywo rozmowy z ekspedientkami, cukiernikami i przedsta­wicielami firmy. Patrząc na to w ten spo­sób, jedno wydarzenie może zastąpić wie­le tradycyjnych działań reklamowych, tym bardziej, że reklama nie zawsze generuje sprzedaż produktów, a obecność na festi­walu niemalże ją gwarantuje.

Pytanie brzmi: czy chcesz dotrzeć do tysię­cy nowych klientów i od razu wygenerować sprzedaż w jeden weekend?

Czystoziarnisty
Czystoziarnisty – to nazwa mieszanki zia­ren, która stanowi bazę do wypieku pie­czywa oraz batoników we własnym zaciszu domowym. Mieszanka jest o tyle wyjąt­kowa, że nie zawiera mąki ani drożdży, co samo w sobie jest swego rodzaju ewe­nementem.

Produkt zaprezentowany został w cieka­wy sposób, a design i oprawę graficzną wykonano na bardzo wysokim poziomie. Najważniejsze jest jednak to, że koncep­cja marketingowa twórcy – firmy Credin – uwzględnia rozprzestrzenianie informa­cji za pomocą wielu kanałów komunikacji jednocześnie. Informacja o walorach od­żywczych i charakterystyce pieczywa ko­munikowana była na o wiele większą skalę, niż zwykle odbywa się to w branży. W ra­mach działań marketingowych silny nacisk położono na social media, tworząc stronę fanpage na portalu Facebook. Stworzona została także specjalna strona interneto­wa, na której nie tylko można przeczytać informacje o produkcie, ale nawet obejrzeć film przedstawiający sposób wypiekania pieczywa. W rozreklamowaniu produktu pomógł konkurs z nagrodami, a dystry­bucję mieszanki ułatwia sprzedaż bezpo­średnio do klienta przez sklep internetowy.

Niewielu firmom udało się dotychczas w tak profesjonalny sposób wyjść z in­formacją bezpośrednio do finalnego od­biorcy, komunikując się z nim z gracją, w zrozumiały dla każdego sposób. Czy Ty w swojej firmie potrafisz przygotować równie ciekawą kampanię reklamową?

Zaprojektuj swoją bluzę
„Zaprojektuj swoją bluzę” – to bardzo cie­kawy konkurs zorganizowany przez firmę Tedmar. Konkurs polegał na narysowaniu swojej wizji bluzy firmowej. Najlepszy pro­jekt został uszyty przez firmę Tedmar, spre­zentowany zwycięzcy konkursu i, co cieka­we, wprowadzony do oferty.

Ten ciekawy konkurs jako jeden z nielicz­nychwprowadza elementy angażujące oraz wymaga kreatywności, która tak naprawdę jest kluczowa w rywalizacji o atrakcyjną nagrodę. Atrakcyjną, ponieważ niewiele osób może pochwalić się noszeniem blu­zy własnego projektu, a więc jest to także element realizacji swoich ambicji.
Konkurs stanowi jednocześnie wartościowe źródło informacji dla organizatora. Firma Tedmar, otrzymując narysowane projekty, tym samym dowiaduje się, czego klient tak naprawdę potrzebuje w swojej pracy. Jest to również powiew świeżości, dzięki stworzeniu nowych koncepcji przez osoby z zewnątrz, co może stanowić bardzo istot­ną wartość dla organizatora.
Czy Ty możesz zorganizować podobny kon­kurs dla swoich klientów?

Strefa Mistrza
Strefa Mistrza z pewnością jest doskonale znana wszystkim tym, którzy mają kontakt z redakcją „Mistrza Branży”. Tym, którzy jeszcze nie mieli okazji być w Strefie Mistrza, wyjaśnijmy, że przestrzeń pokazów techno­logicznych i konsultacji, które odbywają się na targach branżowych (Polagra-Tech, Ba­kepol, SweetTARGi).

 

Strefa Mistrza to najlepsze możliwe wyjście naprzeciw potrzebom klienta, którym w tym wypadku jesteś Ty, jako Czytelnik. Podczas Strefy zarówno profesjonaliści, jak i hobby­ści mogą skorzystać z darmowych szkoleń prowadzonych przez praktyków, konsultacji z ekspertami w danych dziedzinach, a także nabyć branżowe publikacje autorów współ­pracujących z czasopismem. Strefa Mistrza to doskonały przykład tworzenia przestrzeni skupiającej społeczność osób zaangażowa­nych w działalność w branży. Wiem o tym doskonale, ponieważ biorę udział w projekcie. Czy byłeś już w Strefie Mistrza?


Teraz Twoja kolej
Mam nadzieję, że opisane działania marke­tingowo-reklamowe to dla Ciebie ciekawa in­spiracja oraz przykład tego, jak w atrakcyjny sposób możesz połączyć doskonały marketing z wartościowym komunikatem. Z pewnością po przeczytaniu artykułu przypomnisz sobie wiele przykładów, które sam zaobserwowałeś do tej pory. Być może teraz zaczniesz patrzeć na świat w nieco inny sposób, dostrzegając więcej niż dotychczas. Wykorzystaj to jak naj­lepiej, tworząc coś, co w przyszłości będę mógł opisać w swoich artykułach jako do­skonałe przykłady marketingu.

Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

Materiał pochodzi z numeru drukowanego maj-czerwiec 2015

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji