...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Outsourcing procesów rekrutacyjnych – nowe innowacyjne rozwiązania wspierające przedsiębiorców

Rosnący w skali globalnej niedobór talentów od wielu lat bada i komunikuje agencja zatrudnienia ManpowerGroup. Sytuacja ta sprawie, że konkurencja o pracowników staje się coraz bardziej zaciekła. Firmy będą więc bardziej niż kiedyś polegać na dostawcach usług RPO, aby pozyskiwać pracowników o odpowiednich kwalifikacjach.

We współczesnym świecie pracy firmom coraz ciężej jest pozyskiwać odpowiednich pracowników, dlatego wiele z nich decyduje się na korzystanie z doświadczenia dostawców Recruitment Process Outsourcing (RPO) czyli outsourcingu procesów rekrutacyjnych. Według aktualnych prognoz tempo rozwoju globalnego rynku RPO w 2013 roku wyniesie 12-17%1. Dostawca usług RPO pełni rolę działu rekrutacji firmy: wykorzystując swoją wiedzę o rynku, doświadczenie w branży i dostęp do zasobów talentów, może zagwarantować wysoki poziom kompetencji kandydatów, skrócić czas potrzebny na rekrutację i zmniejszyć koszty. Są to aspekty procesu rekrutacji, z którymi pracodawcy często mają problemy, jeśli próbują zajmować się nimi samodzielnie. Nic w tym dziwnego – każda firma działa bardziej efektywnie jeśli skupia się na swojej podstawowej działalności.

- Zależności pomiędzy pracodawcami a dostawcami RPO będą się zmieniać: ci pierwsi będą potrzebować nowych usług, a ci drudzy będą dokładać wszelkich starań, aby zapewniać je klientom i jeszcze bardziej usprawniać procesy pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników, - komentuje Magdalena Kalitan-Adamek, RPO Solutions Architect w ManpowerGroup Solutions. - Już dziś można zaobserwować wiele zmian w tym zakresie, jednak ewolucja w kierunku RPO w nadchodzących latach będzie jedynie nabierać tempa. Wobec tego wyzwaniem dla firm jest dziś znalezienie dostawcy, który nie tylko zapewni odpowiedni dopływ talentów, ale także będzie w stanie, za pomocą innowacyjnych rozwiązań, dostosować się do zmiennych i coraz bardziej skomplikowanych potrzeb rekrutacyjnych, - dodaje Magdalena Kalitan-Adamek.

W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej najlepsi dostawcy usług RPO muszą sprawdzać się w trzech obszarach:

  • wykorzystanie Big Data,
  • mikrotargeting talentów,
  • funkcja laboratorium dla procesów rekrutacyjnych klienta.


Big Data i RPO
Najlepsi pracodawcy wiedzą, jak korzystać z ogromnych zasobów danych cyfrowych (np. z portali społecznościowych czy urządzeń mobilnych) i zbierać informacje, aby zidentyfikować, przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać talenty. Odpowiedni dostawca RPO musi dysponować możliwością wykorzystania Big Data na wszystkich etapach procesów rekrutacyjnych.

W dzisiejszych czasach, gdy ewidentny jest niedobór wykwalifikowanych pracowników, a standardowe techniki
i strategie rekrutacji są coraz mniej skuteczne, dostawca usług RPO powinien efektywnie analizować Big Data w celu określenia najlepszych rynków do pozyskania talentów. Kluczowym aspektem jest także zrozumienie potrzeb
dostępnych kandydatów i opracowanie sposobów, aby ich przyciągnąć.



Mikrotargeting talentów
Kiedyś proces pozyskiwania pracowników ograniczał się do publikacji ogłoszeń i oczekiwania, aż kandydat się
zgłosi. Dziś jednak dostawcy usług RPO rozumieją, że dostarczanie klientom pożądanych pracowników wymaga proaktywnego podejścia. Tylko w ten sposób można dotrzeć do najlepszych ludzi, których umiejętności i doświadczenie pozwolą firmom osiągnąć sukces.

Nieustający postęp technologiczny sprawia, że dostawcy usług RPO mają dziś szeroki zasób narzędzi, które
pozwalają na mikrotargeting, czyli dopasowanie strategii rekrutacyjnej do konkretnego człowieka. Dla przykładu:
dobry dostawca RPO będzie w stanie pozyskać nazwiska, dane kontaktowe oraz informacje o doświadczeniu i umiejętnościach kandydatów, które mogą nie być dostępne na LinkedIn czy innych portalach społecznościowych. Dodatkowo, dostawca RPO będzie wiedział jak sprawić, aby potencjalny pracownik przyjął propozycję pracy i zdecydował się na ewentualną przeprowadzkę. W tej kwestii kluczowa jest wiedza o tym, jakie oferty pracy rozważa jeszcze kandydat. W ten sposób rekruter może przygotować argumenty i ofertę, która przebije propozycję konkurencji.

RPO jako laboratorium
Najlepsi dostawcy RPO są zawsze gotowi wprowadzać do swojej oferty nowe metody rekrutacji. Z kolei pracodawcy myślący perspektywicznie korzystają z doświadczenia firm świadczących usługi RPO, aby sprostać wyzwaniu niedoboru talentów i poprawiać elastyczność swoich zasobów personalnych.

Jeśli chodzi o technologie, dostawca usług RPO może zaoferować swoim klientom nowoczesne rozwiązania informatyczne, które odmienią proces rekrutacji. W praktyce większość firm nie ma czasu ani zasobów, aby inwestować w nowe podejścia i technologie, a potem testować je w wyczerpujący sposób. To kolejny obszar, który dziś jest częścią współpracy pomiędzy firmą a dostawcą usług RPO. Najlepsi dostawcy posiadają możliwości badawcze i deweloperskie, aby dokładnie sprawdzać najnowsze narzędzia i techniki. Testowanie nowych metod rekrutacyjnych, takich jak wideo-rozmowy kwalifikacyjne czy różne narzędzia wspomagające mikrotargeting talentów i tworzenie kompletnych baz danych sprawia, że pracodawcy mogą być pewni dostępu do najbardziej efektywnych rozwiązań bez konieczności inwestycji i samodzielnego ich testowania.

Sukces z RPO
Zmieniające się potrzeby pracodawców sprawiają, że dostawcy usług RPO i ich rozwiązania również muszą ewoluować, tak aby dostosować się zarówno do klientów jak i kandydatów. Podejście standardowe do wszystkich nie jest dziś w stanie zapewnić organizacjom pozytywnych wyników rekrutacyjnych. Firmom, które przy nim pozostaną, niezwykle ciężko będzie osiągnąć sukces ze względu na brak dostępu do talentów. Aby zagwarantować sobie przewagę nad konkurencją i możliwość przyciągnięcia i pozyskania najlepszych kandydatów, firmy muszą dziś wymagać więcej od swoich dostawców RPO.

Dostawca nie może ograniczać się do bycia uzupełnieniem działu HR – powinien wcielić się w rolę partnera strategicznego, który dysponuje najnowszymi danymi z rynku i jest w stanie nieustannie dostarczać odpowiednią ilość kandydatów z niezbędnymi kwalifikacjami. Dzięki analizie danych na temat trendów rekrutacyjnych, wyników finansowych i założeń strategicznych, profesjonalny dostawca usług RPO jest w stanie opracować możliwe scenariusze przyszłych wydarzeń, oszacować zapotrzebowania kadrowe i przygotować plan działań gwarantujący dotarcie w przyszłości do pożądanych zasobów ludzkich. Integrując planowanie finansowe z danymi o rynku pracy i źródłach talentów, dostawca RPO jest w stanie przewidzieć również koszty pozyskania pracowników.

W dzisiejszej rzeczywistości, w której króluje niepewność, posiadanie zespołu pracowników o możliwie najwyższych kompetencjach to prawdopodobnie najważniejszy czynnik przewagi konkurencyjnej. Dlatego też sprawą istotną jest świadome podejście do kwestii związanych ze współczesnym rynkiem pracy – jego potencjałem i zagrożeniami.

Kontakt:
Monika Jabłońska
+48 660 453 775    
+48 22 50 40 737 
monika.jablonska@pl.manpowergroup.com 

 


ManpowerGroup w Polsce
ManpowerGroup, światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy, od 2001 r. wspiera firmy i kandydatów w Polsce. Organizacja posiada 40 agencji i jest obecna w 25 miastach w całym kraju. ManpowerGroup oferuje unikalne rozwiązania dla firm i kandydatów poprzez: ManpowerGroup™ Solutions, Manpower® i Experis™. Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement. Więcej o ManpowerGroup w Polsce na stronie www.manpowergroup.pl.

ManpowerGroup Solutions oferuje usługi outsourcingu procesów i funkcji, pracochłonnych lub nie mieszczących się w definicji działalności podstawowej klientów, w szczególności procesów wymagających dużych nakładów siły roboczej i rekrutacji masowych. ManpowerGroup Solutions usprawnia procesy, bierze odpowiedzialność za zarządzanie, realizację zadań i określonych celów biznesowych. Firma projektuje indywidualne rozwiązania, dopasowane do potrzeb klienta i zorientowane na wyniki, dzieląc się ryzykiem i korzyściami z klientami. Wachlarz oferowanych rozwiązań obejmuje: Talent Based Outsourcing, Managed Service Programs, Borderless Talent Solutions oraz Recruitment Process Outsourcing. ManpowerGroup Solutions jest jedną z największych na świecie firm oferujących rekrutację stałą i pracę tymczasową..

Bieżące wydanie czasopisma

Czekolada, bajgle i cruffiny - w najnowszym wydaniu wgryzamy się w tematy, które mocno kojarzą się w jesienią i powrotem do szkoły. Oprócz tego częstujemy też nowinkami, takimi jak mąka z owadów. Szukamy makaronikowych inspiracji.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać








    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>


    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji