...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Październikowe rewolucje z Mistrzem Branży

Jakie przełomowe decyzje zapadły w czasie I Kongresu Światowej Unii Piekarzy i Cukierników UIBC w Poznaniu? Kto rozkręca Tydzień Chleba w polskich szkołach w Polsce? Co osłabia systemy certyfikacji żywności? Jak się robi rewolucje w piekarni i przewroty w cukierni? Więcej w październikowym Mistrzu Branży!

1-2 października 2014 r., podczas targów Polagra-Tech w Poznaniu, byliśmy świadkami historycznego Światowego Kongresu Piekarzy i Cukierników UIBC. Był to pierwszy Kongres po zjednoczeniu obu światowych organizacji branżowych: piekarzy UIB i cukierników UIPCG, na których zapadły istotne decyzje, o czym piszemy w relacji na s. 62-63 najnowszego "Mistrza Branży". Warto przypomnieć, że UIBC ma poprzeć stanowisko europejskich krajów członkowskich w sprawie objęcia pieczywa promocją na rynku wewnętrznym (unijnym). Zorganizowany w Poznaniu Kongres Piekarzy i Cukierników jeszcze na długo będzie o sobie przypominał, a my na bieżąco będziemy relacjonować doniesienia oraz szczegóły decyzji podjętych za zamkniętymi drzwiami 6 komisji w Poznaniu.

 

Tymczasem wracamy do naszej rzeczywistości, w której niemało się dzieje... czasem na granicy rewolucji lub na peryferiach branży.

Walentyna Rakiel-Czarnecka nie jest rewolucjonistką, choć nie brakuje jej charyzmy, pewności siebie i odwagi mówienia otwarcie o trudnych sprawach. Te wypowiedzi mogą być czasem niewygodne dla branży piekarskiej, o czym przekonaliśmy się osobiście. Do tej charakterystyki warto by dodać konsekwencję w edukowaniu. Nieprzerwanie od 6 lat prowadzi kampanię Tydzień Chleba w Szkole, która angażuje wiele szkół w Polsce w tym samym czasie. Nie słabnie też zaangażowanie inicjatorki kampanii, mimo wyjątkowo skromnego wsparcia naszej branży. A może nie wszyscy w branży wiedzą o jej kampanii?


Innym sposobem promowania wartościowej żywności, w tym pieczywa i wyrobów cukierniczych, są systemy certyfikacyjne. Tylko który wybrać w rosnącej puli? Jakie systemy są warte zainteresowania? I czy bycie certyfikowanym producentem daje korzyści, których się spodziewa? Zdania są podzielone, a najlepiej pisze o tym Karol Przybylak w tekście "Blaski i cienie certyfikatów".


Kiedy nie wierzysz w wyróżniającą moc znaków jakości, ale wierzysz w moc reklamy, to nie trzeba Cię przekonywać, że dobre zdjęcie to podstawa. W tym wydaniu zaczęliśmy minicykl artykułów o fotografii reklamowej, dzięki którym dowiesz się, czy kontynuować współpracę z obecnym fotografem, a jeśli posiadasz wyobraźnię i aparat fotograficzny, upewnisz się, czy wykonujesz zdjęcia prawidłowo. Sprawdź, czy i kiedy w fotografii reklamowej działać na emocje, szokować czy bawić. Materiał powstał przy współpracy specjalisty ds. marketingu Michała Ruska oraz zawodowego fotografa Sebastiana Stielera.


Każda rewolucja czy przewrót polityczny lub społeczny rodzi się jako bunt czy niezgoda na zastany porządek świata i  skostniałe zasady. Podobne motywy leżą u podstaw koncepcji terapeutycznych deserów Irka Ciary, kucharza, który w swoich produktach usunął mąkę, nabiał i cukier. Więcej o rewolucyjnej idei cukiernictwa Irek Ciara opowiedział naszej autorce, Aurorze Czekoladowej.

O tym, jak smakują słodkie eksperymenty, które powstają na peryferiach głównego nurtu cukiernictwa, a także, jak zrobić rewolucję w piekarni, przekonaliśmy się w Poznaniu, podczas Strefy Niszy, Innowacji i Tradycji. Do Strefy zorganizowanej podczas targów Polagra-Tech zaprosiliśmy więcej ciekawych ludzi. Dzięki temu pojawiło się wiele innowacyjnych pomysłów, parę udanych rewolucji i przewrotów, co przypominamy w fotorelacji na s. 66-71.

 

W tym wydaniu piszemy m.in. o:

- produkcji pysznych croissantów

- cukrze, jego rodzajach i zastosowaniu w produkcji (pierwszy artykuł Henryka Piesiewicza w ramach cyklu Cukier na celowniku)

 

- ekstraktach roślinnych stosowanych w funkcjonalnym pieczywie

- ciekawych zastosowaniach warzyw w wypiekach, w tym rewelacyjny (rewolucyjny?) przepis na tort z pasternaku i pigwą

 - tym, dlaczego Marcin Rendak z firmy Surovital zdecydował się podjąć wysiłek produkcji surowej czekolady

 

- światowych innowacjach w świecie słodyczy - czyli cd. cyklu Czym żywi się świat, tym razem we wspólnym opracowaniu Anny Sacharczku i Piotra Ławrowskiego

 

SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Promuję dobre pieczywo – rozmowa z Walentyną Rakiel-Czarnecką
Tydzień Chleba w Szkole
Festiwal Czekolady i Słodyczy – rozmowa z Januszem Profusem i Piotrem Krasoniem
Surowa strona czekolady – rozmowa z Marcinem Rendakiem

Efektywne zarządzanie
Blaski i cienie certyfikatów
Małe firmy odważnie korzystają z IT w „chmurze”
Piekarnia Brinker stawia na CSB-System

Edukacja
Jak stworzyć dobrą ofertę

Kulisy produkcji
Croissants – francuskie dobro narodowe
Temat rzeka – warzywa w wypiekach
Deser to podstęp
Metody produkcji tabliczek czekolady
Cukier na celowniku
Roślinny ekstrakt zdrowia
Małe jest piękne

Sprzedaż i ekspozycja
Tajniki fotografii reklamowej
Czym żywi się świat – cz. IV
Podstawy znakowania cz. III – Wykaz składników, składnik złożony
Tort bezowy u Adamczyka

Polagra-Tech 2014
Relacja z Polagra-Tech 2014
Historyczny Kongres Światowej Unii Piekarzy i Cukierników
Debata o korzyściach znakowania żywności nieopakowanej
Piekarskie rewolucje i cukiernicze przewroty

Flash News
Natura Food i beECO: Jak smakuje naturalność
Nowa siedziba wałbrzyskiego oddziału firmy Savpol
Bezpłatne warsztaty lodziarskie „Otwórz z nami lodziarnię”
Konkurs Twoja Ulubiona Piekarnia
Ogłoszenie o pracę
3 zapachy i nowa formuła – Clinex Floral

Zobacz na ISSUU katalog reklamowy wrzesień 2014 lub ściągnij PDF

 

Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013   tutaj     pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014  tutaj
Mistrz Branży luty 2014  tutaj
Mistrz Branży marzec 2014  tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2014  tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014  tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014  tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2014  tutaj

Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!

 

Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"

nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl

Cena prenumeraty:

- roczna 149 zł brutto

więcej informacji o prenumeracie

Bieżące wydanie czasopisma

W listopadowym Mistrzu Branży piekarz i pasjonatka rzemieślniczego chleba opowiadają o swojej pasji, własnym rozwoju i konkursie Master Baker Bakepol. Sięgamy drzew i oswajamy nowe smaki z Małgorzatą Kalembą-Drożdż, zastępujemy cukier błonnikiem itd.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji