...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Piekarskie trendy 2022

Grudzień to czas podsumowań i czas przewidywań. Pojawiają się wypowiedzi i publikacje dotyczące światowych trendów w branży piekarskiej i cukierniczej. Co przyniesie rok 2022 w piekarstwie? Przyjrzyjmy się pierwszym zapowiedziom.

Nadal trwa pandemia koronawirusa. Eksperci wskazują jednak, że jeśli wirus pozostanie pod kontrolą, rok 2022 może okazać się pomyślny dla branży piekarniczej. Nadal mocno widocznymi tendencjami są dążenia prozdrowotne, hybrydowe wypieki czy nostalgiczne smaki.

 


Zrównoważony rozwój

To już nie moda, to konieczność. Konsumenci szukają korzystnych zmian nie tylko dla własnego zdrowia, ale i dla kondycji naszej planety. Dla firm z branży konieczne będzie opracowanie proekologicznych strategii, takich, które nie noszą znamion greenwashingu. Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na jakość składników, na ich pochodzenie, na to, z czego zrobione są opakowania czy jak transportowane są produkty. Eliminacja odpadów spożywczych (zwłaszcza że od co najmniej kilku lat mówi się głośno o ilości wyrzucanego pieczywa) i ograniczenie plastiku to podstawy zrównoważonego rozwoju. Zaraz za nimi jest ślad węglowy, który coraz wyraźniej dochodzi do głosu).

Bezpośrednie dostawy

Potrzebę bezpośrednich dostaw do domu mocno pokazał początek pandemii. Ta potrzeba jest nadal mocna - zarówno, jeśli chodzi o pieczywo, jak i słodkie wypieki. Rośnie bezpośredni rynek konsumencki, popularność stron czy aplikacji do składania zamówień online. Konsumenci chcą szybkich, niezawodnych dostaw, dostępności, usprawnienia handlu online; obawiają się jedynie wydłużonych terminów czy zbyt wysokich cen.

HFSS

Popularność zdobywają zdrowe formuły i receptury, rośnie konieczność wprowadzenia przepisów w zakresie wysokiej zawartości tłuszczu, soli i cukru w produktach (HFSS). To wyższy poziom niż prosta redukcja cukru, chodzi o równowagę składników i wartości odżywcze. Eksperci wskazują, że to może być siła napędowa dla nowych rozwiązań; produkty korzystne dla zdrowia będą zwiększać swój udział w rynku.To będzie jednocześnie wyzwanie dla produktów już istniejących - ich producenci muszą się zmierzyć z koniecznością przeformułowania receptur.

Atrakcyjność wizualna

Czas pandemii, zamknięcia w domach sprawił, że konsumenci zaczęli częściej przeglądać media społecznościowe, szukać inspiracji. To przełożyło się na poszukiwanie w piekarniach i cukierniach bardziej interesujących smaków, tekstur, produktów wyglądających atrakcyjnie. Jest to sygnał dla przedstawicieli branży, by bardziej zadbać o tę wizualną atrakcyjność, również w przypadku tradycyjnych ciast, klasycznych wypieków. Warto również poszukiwać nowych, zaskakujących smaków czy ciekawych połączeń smakowych.

Hybrydy

Hybrydowe wypieki nadal są hitem i w tej dziedzine co jakiś czas pojawia się coś nowego. Były cronuty, crookies, cruffiny, cretzle czy baissanty. Warto odkrywać potencjał łączenia różnych rodzajów ciasta, tekstur czy sposobów przygotowywania wypieków. Kolejny rok zapewne przyniesie nowe ciekawe pomysły piekarzy i cukierników.

Bieżące wydanie czasopisma

Czy można się doktoryzować z słodkości? Jak smakują czekoladki prosto z lodówki? W co warto zainwestować w piekarni i cukierni? Jakie zioła włączyć w swoją produkcję?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji