...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Płacę w terminie!

Ponad 60% Polaków nie wybrałoby produktów lub usług firmy, która znalazła się na oficjalnej liście dłużników – wynika z rynkowych badań. Tak duża niechęć do niesolidnych płatników oznacza, że firma, która płaci faktury w terminie, jest uważana za bezpiecznego partnera w biznesie, zdobywając dzięki temu nowe kontrakty i klientów.

Zatory płatnicze to jeden z największych problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy. Problemy z utrzymaniem płynności finansowej, związane właśnie z niemożnością uzyskania zapłaty od dłużników, to jedna z największych barier w prowadzeniu działalności gospodarczej. Według danych Krajowego Rejestru Długów (KRD) przeciętne polskie przedsiębiorstwo, które posiada nieuregulowane w terminie płatności, ma średnio pięciu wierzycieli, którym jest winne średnio od 16,6 tys. zł (woj. lubelskie) do nawet 26 tys. zł (Mazowsze). Najwięcej zadłużonych firm pochodzi z Mazowsza (16,59%) oraz z Górnego i Dolnego Śląska (odpowiednio 13,34% i 9,21%).

Tymczasem firma, która płaci swoje zobowiązania, zyskuje i to na kilku płaszczyznach. Począwszy od korzyści wizerunkowych, które wpływają pośrednio na wyniki firmy i jej otoczenie okołobiznesowe, poprzez lepszą pozycję rzetelnie płacącego przedsiębiorcy w bankach, a skończywszy na wymiernych, takich jak podatek dochodowy czy podatek od towarów i usług.

W portalu MB rusza nowy cykl artykułów „Płacę w terminie”, opracowany przez ekspertów Tax Care, w którym na problem zadłużenia polskich firm spojrzymy właśnie pod kątem korzyści z terminowej zapłaty rachunków czy faktur.

Dług – złodziej wizerunku

Zadłużona firma nie budzi zaufania wśród potencjalnych kontrahentów, przez co mogą jej przejść koło nosa intratne kontrakty. Według badań „Długi złodziejem wizerunku”, przeprowadzonych przez TNS OBOP dla KRD, ponad 60% Polaków nie wybrałoby produktów lub usług firmy, która znalazła się na oficjalnej liście dłużników – nawet jeśli byliby wpisani na listę KRD tylko raz. 46% badanych uznało, że nie współpracowaliby z taką firmą z powodu braku zaufania, a dla 39% ankietowanych niepłacenie firmowych zobowiązań jest równoważne z nieuczciwością przedsiębiorstwa (tylko 25% tłumaczy to przejściowymi kłopotami finansowymi w firmie). Wnioskując a contrario, oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy płacą faktury w terminie, mają dużą szansę na zbudowanie – jako rzetelni płatnicy – przewagi konkurencyjnej, dzięki której umocnią swoją rynkową pozycję, zyskają nowych klientów i rozwiną biznes.

Certyfikaty w cenie

Świadczy o tym także liczba dostępnych na rynku programów adresowanych do uczciwych i odpowiedzialnych – także pod względem płatności – przedsiębiorców. Należą do nich między innymi: „Przedsiębiorstwo Fair Play” (Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, patronat Ministerstwa Gospodarki), „Rzetelna Firma” (spółka „Rzetelna firma”, patronat KRD), „Biała Lista” (Wrocławska Izba Gospodarcza) czy „Solidna Firma” (Program Gospodarczo-Konsumencki).

W lutym do tej grupy dołączył Idea Bank, który w ramach programu „Ideały Biznesu” promuje rzetelność płatniczą i zasady etyczne w biznesie. Wydawany przez Idea Bank certyfikat ma między innymi wzmacniać rozpoznawalność firm, które dbają o terminowe realizowanie zobowiązań. Istotną zaletą certyfikatu Idea Banku jest brak kosztów uczestnictwa w programie – certyfikat, w przeciwieństwie do prawie wszystkich tego typu programów, w których odpłatny jest albo sam certyfikat, albo prawo do korzystania z niego,  jest bezpłatny (w przypadku „Certyfikatu Rzetelności” część firm także nie ponosi kosztów – dotyczy to klientów KRD). Programowi „Ideały Biznesu” patronują m.in. Krajowy Rejestr Długów, Forbes, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

Wybrane programy/certyfikaty promujące rzetelność
płatniczą i zasady etyki w biznesie

Program/
Certyfikat

 

Organizator

 

Cel programu

 

Koszt certyfikatu/
programu

             

Biała Lista

 

Wrocławska Izba Gospodarcza

 

promocja firm działających zgodnie z przepisami prawa i zasadami etyki

 

opłata weryfikacyjna 500 zł – 1500 zł (w zależności od wielkości firmy) opłata roczna 700 zł

   
     

Ideały Biznesu/certyfikat Ideał Biznesu

 

 

Idea Bank

 

promocja rzetelności płatniczej i zasad etycznych w biznesie, wzmocnienie rozpoznawalności firm, które dbają o terminowe realizowanie zobowiązań

 

bezpłatnie

           

Przedsiębiorstwo Fair Play

 

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”

 

promocja etyki w działalności gospodarczej, działań zgodnych z obowiązującym prawem i powszechnie przyjętymi normami społecznymi

 

 

1390 zł – 6490 zł netto w zależności od wielkości firmy (I etap), 2100 zł netto (II etap)

           

Rzetelna Firma/Certyfikat Rzetelności

 

Rzetelna Firma (patronat KRD)

 

promocja rzetelności płatniczej i transparentności w obrocie gospodarczym oraz etycznych zasad współpracy pomiędzy przedsiębiorcami

 

klienci KRD – bezpłatnie

pozostałe firmy – do 160 zł netto (opłata do negocjacji)

             

olidna Firma

 

Program Gospodarczo-Konsumencki

 

propagowanie zasad etyki (rzetelność, uczciwość i terminowość) w kontaktach pomiędzy partnerami gospodarczymi

 

opłata jednorazowa 1620 zł – 10260 zł netto (w zależności od wielkości firmy), opłaty za każdy z poszczególnych 3 etapów 600 zł – 3800 zł netto

             

Złoty Certyfikat Rzetelności

 

Rzetelna Firma

 

szerzenie etycznych zasad w prowadzeniu działalności gospodarczej

 

opłata manipulacyjna 1799 zł netto

Czy certyfikaty dla przedsiębiorstw są skuteczne i spełniają swoją rolę? W części przypadków z pewnością tak. Z danych TNS OBOP dla KRD wynika na przykład, że aż 47% respondentów jest przekonanych, że wyróżnienie certyfikatem firmowanym przez Rzetelną Firmę i Krajowy Rejestr Długów daje pewność, że firma, która go otrzymała, jest solidna, a prowadzenie z nią interesów nie pociąga za sobą ryzyka.

autor:  Agata Szymborska-Sutton, Tax Care

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji