Jest branża, która nie musi obawiać się zawirowań na rynkach czy informacji o malejącym PKB. Polacy polubili pić kawę na mieście i nie szczędzą sobie tej przyjemności – donosi serwis Forsal.pl.
Polski rynek kawiarni opiera się kryzysowi. Wyjście do kawiarni, w której zapłacenie rachunku nie zrujnuje budżetu, dla wielu z nas pozostaje namiastką dawnego stylu życia.
Kawiarniana ekspansja na rynku krajowym nabiera tempa. W ostatnim roku przybyło 100 nowych z 700 działających w sieciach lokali. W tym przyrost może być jeszcze większy, co będzie zasługą istniejących i nowych marek. W styczniu zadebiutowała izraelska Aroma Espresso Bar, która już ma dwie kawiarnie, ale w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć ponad 25. Z kolei CHI Polska, mająca obecnie pod swoimi skrzydłami ponad 100 kawiarni pod marką Coffeeheaven i Costa Coffee, zapowiada otwarcie nawet 30 nowych do końca roku. Z kolei Empik Cafe prowadzący obecnie około 70 punktów, chce powiększyć do grudnia swoją sieć o 19 nowych. – donosi dlahandlu.pl