...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Podróż po smakach świata – przystanek Singapur

Singapur to wyspa, miasto i państwo. Według malajskiej legendy dawno temu książę z Sumatry odwiedził wyspę Temasek. Szukając schronienia przed burzą, napotkał lwa. Potraktował to jako dobrą wróżbę i założył Singapurę, czyli Miasto Lwa. Współczesny Singapur to jedno z najbo­gatszych i najnowocześniej­szych państw świata.

Tylko tu możesz dostać mandat za żucie gumy, a jedzenie i picie w metrze jest zakazane, podobnie jak robienie zdjęć.

Żeby dostać się do Singapuru, musieliśmy odbyć wyjątkowo skomplikowaną podróż. Z ho­telu na wyspie Koh Phangan zabrał nas tuk-tuk, po czym przesiedliśmy się na ka­tamaran, którym dostaliśmy się na ląd. Następnie wsiedliśmy do autokaru, który zawiózł nas na lotnisko. Samolotem po­lecieliśmy do Kaula Lumpur. Z lotniska autobusem pojechaliśmy na główny dwo­rzec autobusowy. Tam kupiliśmy bilety do Singapuru i po 6 godzinach spędzo­nych w bardzo luksusowym autokarze dotarliśmy na miejsce. Podróż zajęła nam jakieś 24 godziny.

Na zwiedzanie i kosztowanie lokalnych przysmaków mieliśmy zaledwie 2 dni. To bardzo mało czasu, żeby spróbować wszystkiego. Czym charakteryzuje się tutejsze jedzenie?

Śniadaniowe zaskoczenia
Typowe singapurskie śniadanie, jak poin­formowała nas koleżanka z Indii, u której nocowaliśmy, składa się z jajka goto­wanego na miękko, jest ono tylko lek­ko ścięte. Do tego... tosty z dżemem. Sposób jedzenia jest dość oryginalny: na wpółsurowe jajko wbijamy do meta­lowej miski i w tej masie maczamy tosty z dżemem. Takie singapurskie połącze­nie. Popijamy oczywiście bardzo słodką kawą ze skondensowanym mlekiem. Nie wygląda to może zbyt dobrze, ale jest smaczne i można się najeść za niewiel­ką jak na singapurskie standardy cenę.

Przysmaki z food-courtu
Singapur to istny tygiel kulturowy. Obok siebie funkcjonują Small India i China­town, gdzie zjemy przysmaki kuchni in­dyjskiej czy chińskiej. My udaliśmy się do food-courtu, wielkiej hali otoczonej małymi stoiskami przygotowującymi po­trawy, gdzie można spróbować prawie wszystkich azjatyckich kuchni. Dzięki naszemu koledze z Zielonej Góry i jego dziewczynie z Singapuru mogliśmy po­smakować także typowych potraw kuch­ni singapurskiej.

Jedno z podstawowych dań tej kuchni to chicken rice, nieoficjalne danie na­rodowe Singapuru: pocięte w plastry kawałki marynowanego kurczaka po­dawane z ryżem ugotowanym w bulio­nie drobiowym z dodatkiem liści padan, szalotek i imbiru. Następnie spróbowa­liśmy roti – placków z sosem curry. Po­dobno różnią się nieco od tych z kuch­ni indyjskiej. Do tego kremowa laksa – zupa z mleczkiem kokosowym i ka­wałkami smażonego tofu w roli głów­nej. Na koniec rodzaj szaszłyków z kur­czaka. Do picia z reguły serwują tu coś w rodzaju herbaty z mlekiem i z lodem. Pije się ją bardzo często, jest naprawdę orzeźwiająca; najbardziej zaskoczył mnie smak różany.

Lokalnie i luksusowo
Daniem uznawanym za symbol singa­purskiej kuchni jest chilli crab, potrawa luksusowa składająca się z częściowo pokrojonego mięsa kraba podawanego z chilli i zagęszczona jajkiem. Wszyscy mówią, że trzeba jej skosztować. Nie­stety mi się nie udało.

Na temat tortów powiem tylko tyle, że są drogie, ale ładnie udekorowane. Niestety ich podobnie jak wielu innych potraw nie mogłem spróbować ze wzglę­du na cenę, na przykład najtańszy tort kosztował około 100 zł. Singapur to na­prawdę drogie miasto.

Generalnie można stwierdzić, że miesz­kańcy Miasta Lwa mają dość oryginal­ne upodobania smakowe. Jednym z ich największych przysmaków są spraso­wane kawałki boczku marynowane w... miodzie. Miałem okazję ich kosztować, smakowały podobnie do swojskich że­berek w miodzie.

* * *

Singapur to miasto, gdzie można poznać wszystkie smaki azjatyckich kuchni. Niewie­le jest tu miejscowych specjałów. Wcho­dząc do food-courtu, w jednym miejscu możemy posmakować kuchni chińskiej, indyjskiej, malezyjskiej, bliskowschodniej, a dla tych, którzy tęsknią za czymś swo­iskim, znajdzie się też coś z Europy.

Mateusz Gajdziński

Głównym celem podróży dookoła świata jest akcja cha­rytatywna prowadzona na rzecz domu dziecka w Klenicy. Wyprawę studentów ze stowarzyszenia Z Indexem w Podróży wspiera firma Dekor Pol, polski producent dekoracji cukierniczych z Zielonej Góry.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

• Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

• Zobacz więcej
    Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji