Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, Polacy, wybierając słodkości w cukierniach, kawiarniach czy lodziarniach, coraz większą uwagę zwracają na naturalność składników, receptury, obecność cukru, glutenu czy laktozy. Coraz częściej też ich wybór pada na te zdrowsze.
Podobne artykuły
Spadająca konsumpcja mocno zmienia branżę piekarnicząGastropiekarniePiekarstwo w obliczu przemian społecznychPolacy najwięcej słodkości zjadają w lodziarniach (zwłaszcza ludzie młodzi, do 30-tego roku życia), kawiarnie odwiedzają głównie respondenci po 30-tce, częściej kobiety. Piekarnie również są miejscami wybieranymi w dużym stopniu po to, by zjeść coś słodkiego. Według badaczy wpływ na to ma ewolucja piekarni w stronę małych lokali, gdzie oprócz ciast można zamówić na przykład kawę.
Czego oczekują Polacy, wybierając się w poszczególne miejsca? W lodziarniach najchętniej kupują lody rzemieślnicze, lubią szeroką ofertę smaków. Są otwarci również na nietypowe połączenia w lodach owocowych, warzywnych czy z przyprawami. W cukierniach zwracają uwagę na atrakcyjną formę deserów i wypieków, szukają także nowych smaków i przestronnych wnętrz. W kawiarniach najważniejszymi dla nich argumentami są: sezonowa oferta, duża przestrzeń, obecność ogródka. W piekarniach – podobnie jak w cukierniach – znaczenie ma oferta rzemieślnicza i bogata oferta słodkich wypieków. Mężczyźni częściej skłaniają się ku sprawdzonym, tradycyjnym smakom, a kobiety ku nowościom.
Ewa Siuda-Szymanowska