...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czekolada – kierunki rozwoju

Zmiany zwyczajów w krajach oddalonych często o dziesiątki tysięcy kilometrów mają wpływ na warunki konkurowania o portfele i podniebienia konsumentów. Pracujących w czekoladowej branży czeka egzamin z kreatywności.

Spoglądając na Wschód
Zainteresowanie polskich producentów wyrobów czekoladowych powinny przyciągnąć statystyki konsumpcji czekolady w krajach Wschodu. Dziś po słodycze zawierające kakao coraz częściej sięgają też Chińczycy, Japończycy i Hindusi, co może oznaczać nowe rynki zbytu dla towarów odpowiadającym wschodnim gustom, jeśli tylko uda się przezwyciężyć logistyczne i kulturowe wyzwania towarzyszące ich eksportowi.

Mniejsze opakowania
Między innymi za sprawą rynków azjatyckich rosną dziś ceny ziaren kakao na światowych giełdach. Konsekwencją może być nowa standardowa gramatura tabliczek czekolady.

fot. Domori

 

Wśród produktów premium coraz rzadziej spotykamy tradycyjne 100 gramów. Niektórzy polscy producenci, jak  Manufaktura Czekolady i Cocoa, stosują dziś opakowania 50-gramowe, a włoskie Domori swoje dzieła cukierniczej sztuki pakuje po jedyne 25 gram. Podobne zmiany czekają cały rynek produktów czekoladowych w reakcji na ceny surowców oraz prawdopodobne ograniczenia prawne mające zapobiegać otyłości.

Luksus dostępny cenowo
Choć niektórym luksusowym markom nie udało się opanować polskiego rynku (np. belgijskiej Godivie), to na półkach delikatesów nie brakuje droższej czekolady i czekoladek, importowanych bądź produkowanych na zlecenie sieci sklepów pod ich marką własną. Swoje droższe marki czekolady tworzą też sieciowe cukiernie. Czekolady premium mogą stać się elementem udanych zestawów prezentowych czy np. słodkich subskrypcji, w ramach których klient co miesiąc otrzymuje pocztą komplet odpowiednio opisanych tabliczek.

Firmową czekoladę deserową Cukierni Sowa wyróżnia kwiatowy posmak i delikatny element egzotycznych owoców z intensywną nutą kakao. Czekolada mleczna ma silny kakaowy aromat oraz wyczuwalną nutą słodkiego karme­lu, orzechów i mleka. FOT. Cukiernia Sowa

 

Od ziarna do tabliczki
Możemy spodziewać się rychłego pojawienia się kolejnych firm bean to bar, czyli  produkujących czekoladę w swoich zakładach bezpośrednio z ziaren kakao, eksperymentując z odmianami, nietypowymi krajami pochodzenia ziaren i sposobami ich przetwarzania.  Ten model sprawdza się nie tylko na rynkach dojrzałych (USA, Wielka Brytania), ale również w krajach uprawy kakao, nie mających tradycji produkcji czekolady (Grenada Chocolate Company, Marou – Wietnam, Menakao – Madagaskar).

Czekolada społecznie odpowiedzialna
Słodka tabliczka może być nie tylko pożywnym pokarmem, ale też częścią rozwiązania ważnych, globalnych problemów. Kupując czekoladę, konsumenci wspierają finansowo akcję sadzenia drzew (Original Beans, Chocolate & Love), dofinansowują posiłki czy pomoc humanitarną (Zotter), a także skutecznie wspierają lokalną społeczność farmerów kakao (Menakao).

FOT. Zotter

 

Co więcej, rośnie liczba konsumentów, którzy wybierając słodycze czytają listę składników i interesują się, skąd one pochodzą. Zwracają również uwagę na materiał opakowania czy informacje o certyfikacji w jednym z modeli wspierających farmerów w krajach globalnego Południa.

Potrzeby „kulinarnych mniejszości”
Szansą dla krajowych producentów mogą być specyficzne wymagania żywieniowe poszczególnych grup klientów, np. wegetarian/wegan czy osób z nietolerancją pokarmową.  Firma MSFarma Czekoladę słodzoną stewią (bez cukru, z maltitolem i glikozydami stewiolowymi) kieruje do diabetyków. Zwolennicy trendu zdrowej żywności mogą wybierać produkty organiczne czy tzw. surową czekoladę. Można oczekiwać, że niebawem rynek wzbogaci się również o produkty czekoladowe stworzone specjalnie dla seniorów.

 

Czekolady na życzenie
Produkty z czekolady mogą być dopasowane do potrzeb danego klienta. Firmy poszukujące ciekawych gadżetów wybierają czekoladowe wizytówki bądź małe czekoladki w kształcie swojego logo lub poszczególnych produktów. Manufaktura Czekolady daje klientom możliwość skomponowania tabliczki czekolady z pożądanymi dodatkami wybranymi z długiej listy produktów (owoce, orzechy, przyprawy, ale także… żelki czy ziarna prażonej kukurydzy).

FOT. Manufaktura Czekolady

Czekolady na zamówienie wyróżniają się dodatkami, sposobem dekorowania oraz opakowaniem. Firma Twojaczekoladka.pl, oprócz tekturowych pudełek, oferuje też drewniane . FOT. TwojaCzekoladka.pl

 

Tańszą w realizacji wersją dostosowania czekoladowych produktów do wymagań klienta jest oferowanie opakowań na konkretną okazję.
Inspiracji powinniśmy szukać zarówno na rynkach rozwiniętych pod względem konsumpcji i produkcji czekolady, jak i na tych dopiero odkrywających czekoladę. Które czekoladowe przedsięwzięcie odniesie sukces? To już pozostaje w rękach coraz bardziej wymagających konsumentów. Wszak łaska konsumenta na pstrym koniu jeździ.

mgr Piotr Krzciuk, SekretyCzekolady.pl

 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji