...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Polski mikroprzedsiębiorca kontra kryzys

Jakimi działaniami mikrofirmy reagują na kryzys ekonomiczny? Czy częściej postrzegają go jako szansę na rozwój, czy jako walkę o przetrwanie? 20 czerwca br., podczas gali wręczania nagród "Mikroprzedsiębiorca Roku 2013", poznaliśmy wyniki badania „Sposoby radzenia sobie z kryzysem w mikrofirmach”.

Polski mikroprzedsiębiorca to osoba dobrze zorientowana w trendach ekonomicznych, doskonale znająca rynek i otoczenie własnego przedsiębiorstwa, a także świadoma niebezpieczeństw, jakie mogą mu grozić - wynika z badania "Sposoby radzenia sobie z kryzysem w mikrofirmach", przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy współudziale Microfinance Centre oraz TNS Polska. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 300 respondentów w kwietniu 2013 r.

Wyniki badania

Według połowy respondentów, kryzys ekonomiczny odbił się spadkiem obrotów i liczby klientów. Jednak trzy czwarte badanych przedsiębiorców podjęło od początku 2012 r. zdecydowane działania antykryzysowe, a co drugi planuje przeprowadzić je do końca bieżącego roku.

Działania antykryzysowe związane są z ograniczeniem kosztów ogólnych (61 proc. wskazań), w tym m.in. usług telekomunikacyjnych lub zmiana warunków lokalowych. 26 proc. firm stawia na działania związane z pracownikami, jednak, jak podkreślono, tylko 13 proc. z nich dotyczy zwolnień.

Prawie połowa firm skupia swoje działania głównie w obszarze zmian produktowych, tj. wprowadzają nowe usługi bądź produkty, a także obniżają ceny. Co istotne, zmiany w mniejszym stopniu dotyczą marketingu oraz procesów firmy.

Zróżnicowanie segmentu mikrofirm przejawia się w odmiennych postawach względem kryzysu ekonomicznego. Ciekawe, że podobny jest procent przedsiębiorstw, które w kryzysie widzą szansę rozwoju, jak i tych, którzy chcą przetrwać:

27 proc. badanych firm - nastawiona jest na szanse rynkowe. Według autorów badania, "są to przedsiębiorstwa relatywnie młode, w dobrej kondycji i bardzo dynamiczne.
26 proc. - nastawiona jest na przetrwanie, których celem jest utrzymanie się na rynku;
22 proc. - chce utrzymać obecną pozycję na rynku;
17 proc. - kładzie nacisk na utrzymywanie dobrych stosunków z różnymi grupami interesariuszy;
8 proc. jest obojętnych na kryzys.

Ankietowani przedsiębiorcy uważają, że obecna faza kryzysu znacznie bardziej daje się we znaki niż poprzednia, z lat 2009-2010. Najmniej obawiają się jej firmy produkcyjne, a najbardziej handlowe.

Mikroprzedsiębiorca Roku 2013.
Wyróżnienie dla Wytwórni Lodów i Artykułów Spożywczych Michała Młynarczyka z Leszna

Prezentacja wyników badania odbyła się podczas gali wręczania nagród "Mikroprzedsiębiorca Roku 2013". której organizatorem była Fundacja Kronenberga, a patronat honorowy nad konkursem objął wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński.

Tytuł Mikroprzedsiębiorcy w tym roku przypadł producentowi najszybszego procesora przemysłowego na świecie firmie Digital Core Design. Kapituła konkursu, której członkiem jest prezes ZRP Jerzy Bartnik, przyznała także trzy wyróżnienia w trzech kategoriach. 

W kategorii "senior" wyróżniony został Michał Młynarczyk, właściciel Wytwórni Lodów i Artykułów Spożywczych z Leszna. Rodzinna firma działa na rynku od 1947 r. i od ponad 60 lat produkuje lody "Pingwin", "Cassate" według niezmienionej, opartej na naturalnych surowcach, recepturze.

W kategorii "start", dla mikrofirm z mniejszym niż czteroletnim doświadczeniem, wyróżniony został Paweł Kluczyński, właściciel firmy Airoptic z Poznania. 
Trzecim wyróżnionym w kategorii "progres" (firmy, które powstały między początkiem 2005 r., a końcem 2008 r.) jest Marek Sadowski – szef Robotics Inventions z Warszawy.

Bieżące wydanie czasopisma

W tym wydaniu kładziemy szczególny nacisk na szkolenia i kursy branżowe, które mają o wiele większą rolę do spełnienia, niż tylko nabycie przez kursanta nowych umiejętności. Do tego wywiad z Tomaszem Szypułą.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać








    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>


    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji