...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Plus Sp. z o.o., materiał promocyjny

Polsko-włoskie spotkania na lodowym szczycie

11 kwietnia w łódzkiej Szkole Sztuki Kulinarnej Ashanti odbyły się warsztaty pod hasłem „Monte Bianco – zdobywamy szczyty”. Organizatorami wydarzenia były polskie firmy: Plus, AKO i włoski producent lodów Montebianco. Tematem przewodnim uczyniono produkcję lodów rzemieślniczych przy użyciu tradycyjnych komponentów.

Włoscy mistrzowie Massimo Arena, Salvatore Scolaro i Antonio Scaramozzino zaprezentowali nowości, a „słodkim” zwieńczeniem była degustacja przygotowanych na miejscu lodów.

Czym różnił się ten event od tysiąca jemu podobnych? Odpowiedź jest zaskakująco prosta: atmosferą i tym „czymś”, co cechuje ludzi tworzących z pasją. Inicjatywy Asahanti oferują szeroki wachlarz możliwości polskim klientom i konsumentom: kontakty i doświadczenia międzynarodowe, wymianę kulturową, możliwość doskonalenia warsztatu pod okiem specjalistów, podpatrywanie światowych trendów z jednoczesnym zachowaniem indywidualności. Wykwalifikowana kadra zapewnia światowy poziom szkoleń. W takim otoczeniu kreatywność nie jest wymagana, jest oczywista. Firmy AKO (przedstawiciel Montebianco w Polsce) i Plus (hurtownia dodatków piekarniczych i cukierniczych), stwarzając optymalne warunki dla włoskich specjalistów, stanęły na wysokości zadania. Uśmiechający się z baneru Pinokio witał gości z Italii. Ten ukłon w stronę przedstawicieli Montebianco wywołał efekt kameralności i familiarności, co sprzyjało pałaszowaniu lodowych rarytasów, w tym gelato (włoskich lodów rzemieślniczych).

 

W branży pojęcie gelato jest doskonale znane, znana też jest różnica pomiędzy gelato a innymi lodami. Nie jest to jednak wiedza powszechna wśród „zwykłych” lodożerców. Na przestrzeni ostatnich lat można zaobserwować rosnącą świadomość konsumentów odnośnie do zdrowego trybu życia, którego nieodzownym elementem jest zbilansowana dieta oparta na składnikach wysokiej jakości. Świadomemu konsumentowi nie jest wszystko jedno. Zdrowo, pysznie, elegancko i z lokalnym sznytem – to dewizy Montebianco. W 2016 roku firma wdrożyło filozofię LIFE Trail, która gwarantuje wysokie standardy bezpieczeństwa żywności. Podniosła poprzeczkę, eliminując sztuczne aromaty, zastępując tłuszcze hydrogenizowane rafinowanymi, używając produktów bez GMO i glutenu. W ofercie znajdziemy też linię Vegan. Montebianco podąża za trendami, oferując lody np. w kolorze czarnym, dodatki ziołowe, przyprawy, zaskakujące połączenia smakowe.



Lokalność, tradycja, natura – filozofia produkcji włoskiego gelato
W znakomicie wyposażonych salach Ashanti włoscy specjaliści przekazywali wiedzę o swojej przeszło półwiecznej tradycji dotyczącej produkcji lodów, począwszy od pochodzenia, sposobów zbioru lokalnych produktów, przez technologię produkcji, na nowinkach w gelato skończywszy. Każdy producent tego typu lodów musi spełnić szereg warunków, aby zachować ich wyjątkowość i zapewnić konsumentom jak najlepszy produkt. Duma z lokalnych dobrodziejstw jest ważnym elementem tej filozofii. Włosi stawiają także na elegancję i tradycję zarówno w zakresie smaku, jak i wyglądu lodów, dlatego oprócz nowości wśród ich propozycji znajdziemy nieśmiertelną wanilię, truskawkę, włoską dumę – pistację i hormon szczęścia w stracciatelli.
„Jeść oczami” i „przez żołądek do serca” to dwa znane powiedzenia, które sprawdzają się tu idealnie. Smak ulubionych lodów, ich kształt i kolor natychmiast przywołują wspomnienia, dla każdego z nas inne, a wyjątkowość i personalizacja są siłą idealnego produktu.

W czasach masowej produkcji i szybkiego tempa życia konsument zaczyna doceniać lokalne firmy, rzemiosło, solidność, receptury przekazywane „z dziada pradziada”. Również proces produkcji, z ochroną środowiska włącznie, staje się przedmiotem zainteresowania konsumentów. Montebianco spełnia wszystkie te warunki, dodając do tego prestiż światowych targów i wystaw (SIGEP) oraz szereg certyfikatów potwierdzających jakość. Podczas prelekcji prezentowano filmy, z których można się było dowiedzieć np. o trudnościach zbioru (tereny wulkaniczne) zielonego złota z Etny, czyli pistacchio verde di Bronte, lub o niesamowitym smaku piemonckich orzechów laskowych (Nocciola Piemonte) i sycylijskich migdałów (mandorla di Avola). Autentyczność i jakość produktów potwierdzają oznakowania CHOG (chronione oznaczenie geograficzne) i DOP (chroniona nazwa pochodzenia). Europejskie prawodawstwo odzwierciedla potrzeby konsumentów, promując żywność wysokiej jakości, o tradycyjnych metodach produkcji i znanym pochodzeniu, której specjalne cechy związane są ze środowiskiem, w którym powstaje. Niepowtarzalność lokalnych produktów jest wypadkową warunków historyczno-kulturowymi, klimatycznych i tradycji rolniczych danego regionu. Oznaczenia CHOG i DOP są gwarancją, że produkt spełnia te właśnie warunki oraz chroni producentów przed nieuczciwą konkurencją.



Eccellenza italiana
Włosi to światowi mistrzowie w produkcji gelato artigianale. Wszystko co najlepsze z ich tradycji zostało zamknięte w wyśmienitych, święcących triumfy na całym świecie lodach rzemieślniczych. Kiedyś artysta znaczyło tyle co rzemieślnik, więc mówienie o artystach sztuki lodziarskiej nie jest przesadą. Działalność i sukces na poziomie firm, takich jak Montebianco, wymaga czegoś więcej niż wiernego podążania za recepturą. Kultura lodów tradycyjnych nie jest uchwytna i przetłumaczalna, to nie tylko wynik starannego doboru najwyższej jakości składników, prawidłowego przygotowywania harmonijnych receptur połączonych z artyzmem ich prezentacji (co wyróżnia włoski styl), lecz również lokalny koloryt, wynik doświadczeń pokoleniowych, pasji i radości tworzenia.

Szczyty lodowych możliwości
Firma Montebianco jako punkt odniesienia, inspirację i motywację swoich działań wybrała najwyższy szczyt Europy. Budzi to oczywiste skojarzenia z wyzwaniami, pokonywaniem trudności w dążeniu do celu, ciągłą pracą i poszukiwaniem nowych dróg. W przypadku tej włoskiej firmy jest to nieustający proces mający na celu osiągnięcie lodziarskiej doskonałości.

Fuzja tradycji i nowoczesności
Prostota i naturalność składu, ultranowoczesność wykonania i prezentacji – to połączenie idealne. Tradycyjne naturalne lody nie oznaczają konieczności ręcznego ich wyrabiania. Udowodnił to po raz kolejny pokaz warsztatowy, podczas którego maszyny BRAVO z opracowanymi odpowiednio technologiami pozwalały osiągnąć maksimum jakości (puszyste, idealnie kremowe lody) przy minimum nakładu pracy. Mieszanki, tzw. bazy lodowe (np. Stabilmix), które produkuje Montebianco, a na rodzimym rynku dystrybuują polskie firmy, są podstawą, na jakiej każdy lodziarz „buduje” swoją indywidualność. Produkty te udowadniają, że mieszanka czy półprodukt niekoniecznie jest synonimem sztuczności, morza konserwantów.

 


Zmieniamy się na Plus
„Zmieniamy się na plus” to dewiza łódzkiego przedsiębiorstwa Plus sp. z o.o. Paralela pomiędzy włoską i polską firmą jest zauważalna. Polska hurtownia z trzydziestoletnimi tradycjami, nawiązująca w swoich logotypach i materiałach reklamowych do ludowości i polskiej kultury, folklorystycznymi motywami nasuwa skojarzenia z babciną kuchnią, produktami z ogródka i przekazywaniem tajemnic rodzinnych przepisów. Polacy i Włosi, przywiązani do rodzimej tradycji, ceniący swoje korzenie i sztukę, z powodzeniem znajdują sposoby, aby wpleść te elementy w biznesową działalność. Inicjatywa „Plus promuje obrazami” najlepiej świadczy o charakterze tej firmy (więcej informacji na stronie www.plus.biz.pl). Tradycja nie oznacza jednak „przestarzałości” trącącej myszką ani spoczęcia na biznesowych laurach. Rustykalnie, acz nowocześnie, funkcjonalnie, lecz z szacunkiem dla klienta – na takich wartościach opiera się Plus.

W pismach branżowych włoscy mistrzowie komplementują Polaków za ich pasję, zaangażowanie, otwartość i ciągłą chęć rozwoju. Podczas szkolenia Montebianco przygotowane przez polską firmę „artefakty” biznesowe świadczyły o inwencji, poszanowaniu narodowych tradycji i gotowości do współpracy. Te cechy sprawiły właśnie, że kwietniowe warsztaty były nie tylko szkoleniem, ale i spotkaniem dwóch kultur.




W konkursie Plusa można otrzymać obraz lub grafikę, wykonaną przez artystę plastyka.

Logo szkoły – tron Ashanti w kształcie półksiężyców z afrykańskim symbolem Mate Masie, oznaczającym wiedzę, mądrość i umiejętność słuchania innych.Ashanti, to królestwo w Ghanie, słynące z uprawy najlepszego ziarna kakaowego

 


Atelier szkoły Ashanti, w którym odbywało się szkolenie



Maszyna do produkcji lodów BRAVO


Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji