...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Pomysł na pierwszy biznes. A może... franczyza?

Wiele osób w Polsce marzy o własnym biznesie. Rzecz w tym, że obok dobrych chęci do osiągnięcia sukcesu „na swoim” niezbędny jest jeszcze dobry pomysł. Czasami najlepszym rozwiązaniem staje się franczyza, czyli skorzystanie z gotowego konceptu, który sprawdził się już wielokrotnie.

Decydując się na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej musimy się liczyć z pewnymi zagrożeniami. W przeciwieństwie do stałego etatu tu nie ma pewnego wynagrodzenia. Co więcej, własna firma na ogół generuje koszty, które ponosimy niezależnie od osiąganego dochodu. By zminimalizować ryzyko ewentualnego niepowodzenia, wielu przedsiębiorców swój pierwszy biznes opiera zatem na systemie franczyzowym i korzysta z gotowego, wielokrotnie już sprawdzonego rozwiązania. Warto zastanowić się, co najczęściej stoi u podstaw takich decyzji.

Siła marki

Pierwszym elementem jest siła marki, pod jaką rozpoczynamy działalność. Stworzenie firmy całkowicie od podstaw jest bez wątpienia dużo trudniejsze niż osiągnięcie sukcesu pod rozpoznawalnym w całym kraju szyldem mówi Radosław Charubin, franczyzodawca, twórca Lodów Bonano. W tym drugim wypadku na naszą korzyść zdecydowanie przemawia fakt, iż choć my w danym biznesie stawiamy dopiero pierwsze kroki, nasi potencjalni klienci prawdopodobnie już nas znają dodaje.

Radosław Charubin, franczyzodawca, twórca Lodów Bonano

Merytoryczna pomoc…

Równie istotne, zwłaszcza w przypadku pierwszego biznesu, jest merytoryczne wsparcie. Nie jest tajemnicą, że w wielu przypadkach dobre chęci to nie wszystko, a przyszłym przedsiębiorcom najzwyczajniej w świecie brakuje wiedzy i doświadczeń związanych z mechanizmami rządzącymi prowadzeniem działalności. Dobrą praktyką jest więc pomoc ze strony franczyzodawcy. Podstawę stanowi tu pełen pakiet informacji niezbędnych do rozpoczęcia pracy, dzięki czemu nie jesteśmy zdani sami na siebie.

Zaznajomienie z produktami, szkolenie z obsługi maszyn czy podpowiedzi przy doborze najlepszej lokalizacji – to tylko kilka elementów, na które powinniśmy w tym wypadku zwrócić szczególną uwagęprzekonuje przedstawiciel Lodów Bonano.

…i marketingowe wsparcie

Do tego dochodzi także wsparcie marketingowe. Mimo że funkcjonowanie pod znaną marką zwiększa nasze szanse na sukces, to otwarcie np. nowego punktu w mieście każdorazowo wymaga prowadzenia działań promocyjnych. W rzeczywistości jednak wielu przedsiębiorców albo nie docenia roli reklamy, albo nie wie, co należy zrobić, by zachęcić klientów do skorzystania z ich usług. Tu z pomocą powinien przyjść franczyzodawca, służący podpowiedzią, na jaką formę promocji warto postawić. W zależności od profilu działalności, mogą to bowiem być reklamy prasowe, spoty w lokalnym radio, kampania ulotkowa czy plakaty i billboardy.

Ideałem jest sytuacja, w której obok wsparcia merytorycznego będziemy mogli liczyć także na partycypację w kosztach prowadzonych działań marketingowych. W niektórych wypadkach może obejmować ona nawet do 50% wszystkich wydatków.

Koszty i zyski

Ostatnim powodem, dla którego wiele osób decydujących się na podjęcie własnej działalności gospodarczej wybiera franczyzę, jest możliwość dość precyzyjnego wyliczenia kosztów i określenia zysków niezbędnych do uczynienia danego biznesu opłacalnym.

W tym wypadku musimy bowiem wziąć pod uwagę raptem kilka elementów, m.in. opłatę franczyzową, koszty zakupu produktów, dzierżawy urządzeń, utrzymania lokalu czy reklamy i na tej podstawie wyliczyć, jaka sprzedaż zagwarantuje nam osiągnięcie zakładanego dochoduopisuje twórca Lodów Bonano.

Warto przy tym korzystać z doświadczeń innych i opierać się na kalkulacjach osób, które były wcześniej w podobnym położeniu jak my. Dotyczy to zwłaszcza wyboru lokalizacji – odpowiednie umiejscowienie może bowiem zagwarantować nam szybki sukces, a złe z kolei szybko zniechęci nas do biznesu.


Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji