...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Powrót do korzeni, czyli do chleba

W 2010 roku otwierał pierwszy lokal franczyzowy. W 2018 roku jako franczyzobiorca dysponował już 15 sklepami i został współwłaścicielem marki startującej z pierwszymi lokalami na nowojorskim Manhattanie.

W 2020 roku przejął prawa do brandu Gorąco Polecam Nowakowski. Dziś stoi na czele spółki skupiającej nowoczesnekoncepty z branży piekarniczo-cukierniczej, które łączy uczciwe i bezkompromisowe podejście do pieczywa. Rozmawiamy z Bartłomiejem Rychcikiem, twórcą grupy Enata Bread.

Ewa Siuda-Szymanowska: Jak zaczęła się Pana przygoda z branżą piekarniczą? Nie ciągnęło Pana, żeby zostać piekarzem?
Bartłomiej Rychcik: Zaczęła się w dzieciństwie. Można powiedzieć, że wychowały mnie zapach, smak i kolor zarumienionego chleba. Mój tata zarządzał dużą piekarnią w Żorach na Śląsku. Jeździłem z nim często do pracy. Obserwowałem proces produkcji, pomagałem przy łatwiejszych czynnościach. To był mój cały świat! Później, w dorosłym życiu, zacząłem pracę dla Jacka Nowakowskiego w Warszawie. Pan Jacek został moim mentorem – osobą, która zna branżę i ma niezwykłą biznesową intuicję. Mam wrażenie, że dziś w moich żyłach zamiast krwi płynie gluten z masłem (śmiech).

O pieczywie wiemy wszystko – brzmi hasło na stronie Enata Bread. Jaki jest idealny chleb według Bartłomieja Rychcika?
To chleb zdrowy i świeży, wyłącznie z naturalnych składników pozyskanych od sprawdzonych dostawców. Chleb na tradycyjnym zakwasie, tworzony tak jak dawniej, bez kompromisów, czyli bez sztucznych dodatków, barwników, polepszaczy. Chleb z idealnie chrupiącą skórką i doskonałą strukturą, wewnątrz miękki i wilgotny, rozpływający się w ustach, uderzający głębokim smakiem i aromatem.

 

Skąd Pan czerpie inspiracje do tworzenia kolejnych lokali czy piekarsko-cukierniczych marek?
Bazuję na swoim doświadczeniu i intuicji biznesowej. Dużo czytam i oglądam. Śledzę rynek. Sporo podróżuję po świecie, obserwuję najlepszych z najlepszych. Inspiracje są wszędzie, często poza branżą. Mogą pojawić się w każdej chwili naszego życia, nawet tej najmniej spodziewanej. Trzeba być na nie otwartym. Naszą ambicją jest przede wszystkim wyznaczanie nowych trendów, wychodzenie poza schemat i wyrywanie się ze standardów. To rynek ma podążać za nami, a nie odwrotnie.

Czym różnią się poszczególne kon­cepty w ramach grupy: Bakery, Go­rąco Polecam, Bread&Juice? Jakie są ich cechy charakterystyczne?
Bakery to rzemieślniczy koncept premium w pięknych designerskich, często zrewita­lizowanych obiektach, takich jak Browary Warszawskie czy Royal Wilanów. Tu kon­sumenci na własne oczy mogą przekonać się, jak powstaje i zarumienia się chleb na zakwasie. Gorąco Polecam to przyja­zny koncept czerpiący z ponad stuletniej tradycji pieczenia chleba. Jest blisko – na wyciągnięcie ręki – w miejscu pracy czy zamieszkania. Bread&Juice to najmłodszy, dopiero tworzony koncept – to niespodzian­ka (śmiech).


Czy może Pan opowiedzieć więcej o kolejnym „dziecku”, drugim już loka­lu w ramach marki Bakery, który poja­wi się jesienią w Browarach Warszaw­skich? Jaka będzie jego specyfika?
To będzie wyjątkowe miejsce z transpa­rentną kuchnią otwartą na konsumentów, z widocznym rzemieślniczym procesem produkcji. Nasze credo „Bez kompromi­sów” nabierze nowego, głębszego znacze­nia. Bakery Browary Warszawskie będzie piekarnią, ale także miejscem spotkań: rodzinnych, towarzyskich, biznesowych, w przepięknym architektonicznie otocze­niu. Lokal będzie się wyróżniał wyjątko­wym procesem produkcji: prowadzenie ciasta będzie trwało nawet 36 godzin, dzięki czemu wyroby będą nabierać nie­powtarzalnego aromatu, a mąkę będzie­my mielić samodzielnie. Szefem piekarni został Michał Paleta, jeden z najlepszych specjalistów od wyrobów viennoiserie. Na naszych gości czekać będą takie cudow­ności, jak ciemne croissanty na zakwasie. Coś wspaniałego! 

 


Piekarnie, miejsca spotkań, przyjazna architektura, ciekawy design, bliskość klienta - te cechy charakteryzują lokale powstające w ramach grupy Enata Bread 

 

Był Pan franczyzobiorcą lokalu Gorąco Polecam. Obecnie Enata Bread przejęła prawa do tej marki. Jaki widział Pan w niej potencjał? Jakie zmiany nastąpią w tych lokalach i jakie są pomysły na rozwój marki?
Markę Gorąco Polecam czekają zmiany w zakresie menu i designu lokali. Wprowa­dzamy kilkadziesiąt nowości z działu chle­bów i pozostałego pieczywa, drożdżówek, soków i smoothies. To pozytywna rewolu­cja, którą możemy już obserwować w nowo otwartych lokalach na warszawskim Moko­towie (w biurowcach Marynarska Business Park i Park Postępu). Te lokale są nowo­czesne i modne. Cechuje je wysmakowany eklektyzm otulony drewnem, ciepłym ma­teriałem i żywymi kolorami. Już niebawem wystartujemy też z sub-brandem Gorąco Polecam Piekarnia zlokalizowanym na osie­dlach mieszkaniowych. To będzie nasz po­wrót do korzeni, a więc do… chleba.

Jaka jest recepta na harmonijne po­łączenie w ramach marki: tradycji (czyli rzemieślniczego piekarstwa) z nowoczesnym konceptem piekar­niczym i to jeszcze w ramach sieci czy franczyzy?
Receptą jest pasja. Od niej wszystko się zaczyna i na niej wszystko się kończy.
Jeśli to, co robisz, jest wynikiem pasji – poświęcenia i wiary – musi się udać, bez względu na to, czy mówimy o pojedyn­czym lokalu, czy całej sieci. Ja i cały mój zespół wstajemy rano i robimy to, co ko­chamy. Przesiąkamy tymi zapachami, ko­lorami, smakami.

 

Pierwszy lokal franczyzowy otworzył Pan w 2010 r. Czy franczyza to dobry kierunek dla piekarni? Jakie są plusy, minusy działania w takim systemie?
To dobry kierunek, który umożliwia szyb­kie skalowanie. Ogromnym plusem fran­czyzy jest dynamiczny rozwój – ekspan­sja, a także sprawdzony model biznesowy gotowy do wdrożenia tu i teraz. Minusów nie widzę. Oczywiście takie podejście wy­maga dużej konsekwencji w zachowaniu spójności biznesowej w wielu obszarach: produkcji, dystrybucji, marketingu. Ale to raczej wyzwanie niż problem.

Czego brakuje Panu w polskich pie­karniach i piekarstwie?
Brakuje mi transparentności i związanej z nią uczciwości. Pieczywo powinno powstawać bez kompromisów – z najlepszych składni­ków i w najlepszym procesie. Nie akceptuję wprowadzania konsumentów w błąd. Jeśli coś powstaje z mieszanki, należy o tym in­formować, a nie udawać, że to rzemieślni­czy produkt „jak u babci”. Nowocześni kon­sumenci są coraz bardziej świadomi, więc oczekują tej transparentności. Branża musi na te oczekiwania odpowiedzieć.

 

Jakie są plany rozwoju spółki do koń­ca 2020 roku?
Z jednej strony będziemy rozwijać istnie­jące koncepty, z drugiej tworzyć zupełnie nowe, takie jak Bread&Juice. Nasz plan rozpisany jest na 2-3 lata. W tym czasie chcemy zwiększyć liczbę lokali z 30 do 60, a zatrudnienie o 100%. Szacujemy, że na-kłady inwestycyjne przekroczą 15 milionów złotych. Dzisiaj jesteśmy obecni w Warsza­wie, Trójmieście i Krakowie. Kwestią czasu jest nasze pojawienie się w kolejnych mia­stach i regionach. 



Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji