...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Poznaj słodkie trendy 2020 z nowym wydaniem Mistrza Branży

Rzemieślniczy chleb, wegańskie lody, niebieskie koktajle, paprotki w tortach, mąka z bananów... a wszystko to pod wspólnym szyldem - pasji i spójności. Te dwa słowa doskonale przystają też do prac Jowity Woszczyńskiej, która - jako światowa mistrzyni - również dyktuje trendy na ten rok.

Trendy wyznaczają zarówno konsumenci, którzy zmieniają nawyki żywieniowe, diety, łakną nowości. Ale też sami producenci, rzemieślnicy, artyści, których wyobraźnia i ambicje popychają do tworzenia wciąż nowych kreacji. Tacy jak Jowita Woszczyńska, której styl i praca inspirują nie tylko polskich, ale i zagranicznych cukierników. Świat zachwycił się jej baśniowym stylem, ponieważ jest niepowtarzalny i odzwierciedla wszystko, co ważne dla samej cukierniczki. Nam zwyciężczyni Cake Designers World Championship opowiedziała o tym czego musiała się nauczyć by sięgnąć po złoto w Mediolanie. A także o otwarciu się na szkolenie innych oraz publikacji, która już się tworzy!

 

Spójny koncept, wyjątkowy charakter, swojski klimat - tych wartości szukają też inspektorzy przyznający, tzw. czapki, które pozwalają lokalowi znaleźć się w Żółtym Przewodniku. W rozmowie Mistrza Branży, redaktor naczelna polskiej edycji, Justyna Adamczyk, mówi o tym jak ważna jest dbałość o tzw. customer experience, począwszy od obsługi, wystroju, a kończąc na tym, co jestclue programu: jakości produktu. Tak zadbany lokal może znaleźć się Żółtym Pezewodniku. A znaleźć się tam z pewnością warto! Od tego roku przewodnik funkcjonuje również jako aplikacja mobilna, której konsumenci swobodnie użyją by wyszukać najmodniejsze i najlepsze miejsca na coś wytrawnego  i słodkiego. 

 

 

Dla nas jak i całego Torunia takim szczególnym miejscem już jest lokal Igi Sarzyńskiej Wzrusza Toruń. Nowy i większy właśnie został otwarty przy ulicy Szerokiej. Efekt "wow!" właścicielka osiągnęła dokładając wszelkich starań do wystroju (w stylu vintage) i ekspozycji produktów, na które składają się oczywiście jej autorskie pierniki, praliny i czekolady. Jakość, przejrzystość, pomysłowość, niepowtarzalny styl - wszystkie te trendy znajdują odzwierciedlenie w butiku zdolnej cukierniczki.

 


Niewątpliwym trendem roku 2020 jest rzemiosło, które szczególnego znaczenia nabrało w odniesieniu do chleba. O ile jeszcze kilka lat temu wieszczono rychły koniec branży piekarskiej, o tyle dziś jesteśmy świadkami całkiem prężnego wzrostu liczby niewielkich piekarni, które z miejsca stają się kultowymi! Potwierdzeniem tego jak bardzo konsumenci pokochali pieczywo oparte na starych recepturach jest gigantyczny wręcz sukces rodzinnej piekarni Machela z Kłodzka, której właściciel został też utytułowany Piekarzem Roku podczas ostatnich obchodów Święta Chleba w Jaworze. 

 

Tradycyjne receptury i dobrze przechowywany zakwas to podstawy, którymi należy kierować się we współczesnej piekarni. Ale trendów piekarskich na ten rok jest znacznie więcej! Poznaliśmy je z czterech różnych perspektyw za sprawą specjalistów: dr Henryka Piesiewicza, Piotra Połomskiego, Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek oraz Karola Przybylaka. Długa fermentacja, nie utleniony tłuszcz, alternatywne źródła mąki, takie jak banany lub... owady, to tylko niektóre z nich! 


Podobnymi ścieżkami rozwoju podąża też zupełnie inny od chleba produkt, jakim jest czekolada. Mianowicie - rzemiosło, dbałość o dobro planety i ludzkie zdrowie. Alina Śmiłowska, która od lat śledzi czekoladowy rynek stworzyła dla nas przegląd trendów dla tego słodkiego segmentu, w którym unaoczniła także trend "jedzenia dla duszy". Innymi słowy - dbałość o produkt w całości, czyli od surowca po opakowanie. 


Jeśli już mowa o dbałości o wygląd to nie ma piękniejszej postaci czekolady, niż praliny! Pomysłowy cukiernik może mnożyć ich rodzaje w zależności od wybranej formy i nadzienia, Piotr Ławrowski przyjrzał się w tym wydaniu najnowszemu pralinowemu trendowi jakim są praliny typu cup, czyli czekoladowe kubeczeki. Choć to dość proste technologicznie zadanie, nadające się do wykonania zarówno w niewielkiej pracowni jak i masowej produkcji, trzeba wziąć pod uwagę możliwości takiego kubeczka. Kiedy sprawdza się metoda foremkowa a kiedy lepiej zastosować metodę zimnego stempla? Te i wiele innych porad poznacie po lekturze artykułu.


 

W naszym przeglądzie nie mogło też zabraknąć i trendów lodziarskich. I tu również producenci będą podążać ścieżkami wytyczonymi przez konsumentów od jakiegoś czasu - lody wegańskie, ekologiczne, z lokalnymi składnikami, a nawet bez cukru! Tylko czy takie lody da się wyprodukować? Jak znaleźć balans między oczekiwaniami klientów a rzeczywistymi możliwościami producenta? Swoimi radami i przemyśleniami podzielili się z nami: Jacopo Chelli, Tomasz Szypuła, Mirosława Zielińska, Jarosław Zbaliszyn, Szymon Wolański oraz Piotr Gładysiak.


Oprócz tego z dalszego przeglądy słodkich trendów dowiecie się jak uzyskać w pożywieniu modny w 2020 kolor classic blue oraz dlaczego warto laminować kwiaty i zapolować na paprotki do tortu. Piszemy też o słodkim pieczywie, słodyczach dedykowanych wyłącznie kobetom i produkcji czekolady bean-to-bar. 

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
To będzie rok Jowity Woszczyńskiej – rozmowa z aktualną mistrzynią świata w dekorowaniu tortów
Rzemiosło znaczy sukces – rozmowa z Maciejem Machelą, Piekarzem Roku 2019
Żółtym szlakiem – rozmowa z Justyną Adamczyk, redaktor naczelną Żółtego Przewodnika Gault&Millau

Barometr trendów
Piekarnie w ciągłej przemianie
Słodka lista przebojów
Identyfikacja trendów w czekoladzie
Kanon lodów 2020
Modne torty, naturalnie!
Akademia Mistrza 2020
Trendy na gotowo – przegląd rynku

Trendy miejsca
Przyjrzyj się rzemieślniczej piekarni przyszłości
Iga Sarzyńska podbija Toruń
Projektowanie to ich pasja

Mistrz produkcji
Słodycze dla Pań
Słodkie pieczywo – jeden z filarów rzemieślniczej piekarni
Chleby świata: Made in Słowenia
Czekoladowe pralinki typu cup
Czekolada bean to bar w twojej pracowni
Celny strzał
Batony pełne białka
Polowanie na dane z maszyn
Chleb wypiekany z pasją!

Receptury
Tarta czekoladowa z czarną porzeczką
Ptysie z kremem jogurtowym i musem truskawkowym
Deser jogurtowy

Mistrz zarządzania
Od 1 stycznia 2020 r. rzemieślnicy mogą zakładać spółki
BDO – Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami

Flash News


NOWE PEŁNE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
lub pobierz AKTUALNY PDF

Bieżące wydanie czasopisma

Rzemieślniczy chleb, wegańskie lody, niebieskie koktajle, paprotki w tortach, mąka z bananów... a wszystko to pod wspólnym szyldem - pasji i spójności. Te dwa słowa doskonale przystają też do prac Jowity Woszczyńskiej. Zapraszamy.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji