Jak wygląda proces certyfikacji ekologicznej? Jakie są aktualne trendy i prognozy dla rynku żywności ekologicznej? W jaki sposób regulowane jest powstawanie produktów BIO ijak wdrożyć ekologiczną produkcję w firmie? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.
Podobne artykuły
3 dni z pieczywem ze zbóż EKONauka tradycyjnego wypieku pieczywa ze zbóż EKOTargi Zero Waste startują już 4 czerwcaJednodniowe szkolenie - “Produkcja żywności ekologicznej – z czym to się je? Jak zamienić ideę w biznes” - poprowadzą Karol Przybylak (redaktor naczelny Biokuriera) oraz Mariusz Florek (konsultant biznesowy i współwłaściciel firmy działającej na rynku żywności eko). Wiedza zaprezentowana zostanie w przystępnej i nastawionej na praktykę formie. Każdy uczestnik otrzyma popartą wieloletnim doświadczeniem wiedzę, poświadczoną certyfikatem.
Po szkoleniu będziesz wiedzieć:
-
jak przygotować swoją firmę do certyfikacji eko,
-
jaka jest sytuacja na ekorynku,
-
w jaki sposób przygotować strategię wejścia na ekorynek
-
na co zwrócić uwagę w marketingu ekoproduktów

1. Eko-rynek w pigułce
-
Ekologiczna produkcja rolna
-
Przetwarzanie produktów rolnictwa ekologicznego
-
Certyfikacja i kontrola produkcji
-
Znakowanie produktów ekologicznych (BIO, EKO, znaki graficzne)
-
Wymogi prawne regulujące przetwarzanie produktów rolnictwa ekologicznego
2. Eko-rynek w liczbach
-
Polski i światowy rynek produktów ekologicznych
-
Struktura eko-rynku w Polsce
-
Badania konsumenckie
-
Najważniejsze trendy rynkowe
3. ABC certyfikacji z punktu widzenia producenta produktów ekologicznych
-
Audyt „0”
-
Przygotowanie firmy do audytu
-
Niezbędne dokumenty wymagane przy audycie (przykładowe wzory)
-
Podwykonawstwo
-
Produkcja konwencjonalna i ekologiczna – organizacja logistyki w przedsiębiorstwach wytwarzających produkty ekologiczne i konwencjonalne
4. Organizacja procesu sprzedaży produktów ekologicznych
-
Projektowanie i wprowadzanie na rynek eko-produktów
-
Proces ustalania cen sprzedaży
-
Budowa kanałów dystrybucji
-
Sprzedaż zagraniczna
5. Efektywna komunikacja i marketing produktów ekologicznych
-
Wykorzystanie mediów do komunikacji z odbiorcami końcowymi
-
Projektowanie treści przekazu reklamowego: dobre przykłady komunikowania walorów użytkowych i jakości produktów
-
Promocja sprzedaży
-
Najważniejsze wydarzenia na rynku eko-produktów
-
Targi, konferencje
6. Podsumowanie, pytania i dyskusja.
Prowadzący:
Karol Przybylak – redaktor naczelny Biokuriera – pierwszego periodyku na rynku polskim poświęconemu tematyce ekologicznej. Ceniony ekspert w zakresie budowania procesów komunikacji, promocji i reklamy na rynku produktów ekologicznych. Organizator wielu szkoleń i seminariów poświęconych branży ekologicznej.
Mariusz Florek – niezależny konsultant w zakresie podnoszenia efektywności sprzedaży w przedsiębiorstwach. W ciągu blisko 20-letniej działalności zrealizował kilkadziesiąt projektów doradczych, w tym kilka w branży spożywczej. Współwłaściciel firmy produkującej żywność ekologiczną.
Produkcja żywności ekologicznej – z czym to się je? Jak zamienić ideę w biznes?
Termin: 1 marzec
Godz.: 9.00-16.45
Miejsce: Hotel Brzoza, ul. Bydgoska 34, Brzoza (k. Bydgoszczy)
Koszt: 595 zł (termin płatności do 28.02.2018)
Koszt szkolenia obejmuje: przerwy kawowe, lunch, materiały szkoleniowe, certyfikat.
Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy >>> KLIK!
Uwaga! Liczba miejsc ograniczona!
Czym jest Akademia Biokuriera?
Akademia Biokuriera to nasz redakcyjny projekt w ramach, którego szkolimy i doradzamy firmom oraz producentom działającym na rynku żywności ekologicznej. Do tej pory współpracowaliśmy z: Międzynarodowymi Targami Łódzkimi, Merkury S.A., Centralnym Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, oddział w Radomiu, Biocontrating, Społem Warszawa Południe, Mazowieckim Urzędem Marszałkowskim, Dolnośląskim Urzędem Marszałkowskim oraz Warmińsko – Mazurskim Urzędem Marszałkowskim.