...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AS

Przybędzie deklaracji, które można wysyłać bez kwalifikowanego podpisy elektronicznego

Resort finansów chce zwiększyć liczbę deklaracji, które można przesyłać przez internet bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

W projekcie rozporządzenia proponuje się, aby w ten sposób mogły być przesyłane m.in. formularze dotyczące informacji podsumowującej lub korekty informacji podsumowującej w obrocie krajowym oraz ich odpowiedniki, dotyczące transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone. Celem proponowanych zmian jest poszerzenie listy formularzy, które mogą być przesyłane drogą elektroniczną a które nie wymagają kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Chodzi o rozwiązanie, umożliwiające podatnikowi przesyłanie informacji, do weryfikacji prawdziwości których służy wpisana w odpowiednim miejscu wartość kwoty przychodu, wpisanego np. do rozliczeń rocznych.

Wzrost o 50%

Jak poinformował resort w uzasadnieniu, w 2014 r. do administracji podatkowej wpłynęło 6,3 mln deklaracji podatkowych, opatrzonych podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W stosunku do roku 2013 jest to wzrost o 50%. Resort, widząc zainteresowanie tą formą komunikacji z organami skarbowymi, proponuje poszerzenie zakresu informacji, które można w ten sposób przesyłać do fiskusa.
Dodatkowo – jak czytamy w uzasadnieniu – do tej pory nie zdarzyło się, aby ktokolwiek kwestionował wiarygodność dokumentów, które weryfikuje się przy pomocy informacji o kwocie uzyskanego przychodu. Tymczasem taka możliwość istnieje już od roku 2009, a do resortu wpłynęło 20 mln deklaracji opatrzonych tą uproszczoną formą podpisu elektronicznego.

Nowe propozycje resortu

Zgodnie z propozycją, resort chce, aby bez konieczności weryfikowania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym można było przesyłać przez sieć formularze VAT-27 (informacja podsumowująca w obrocie krajowym albo korekta tej informacji), VAT-UE (informacja podsumowująca o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach, VAT-UEK (korekta informacji podsumowującej o transakcjach wewnątrzwspólnotowych).
Z nowych rozwiązań mogą skorzystać nie tylko VAT-owcy. Bez kwalifikowanego podpisu będzie można przesyłać także PIT-16Z (druk wypełniany przez rozliczających się w formie karty podatkowej, na którym informują oni o zmianach we wniosku o zastosowanie karty podatkowej lub o likwidacji działalności gospodarczej) oraz PIT-CFC (na tym druku osoby fizyczne informują o wysokości dochodu z zagranicznej, kontrolowanej przez siebie spółki).

48 druków z uproszczonym podpisem elektronicznym

Jak resort finansów podliczył, obecnie bez podpisu kwalifikowanego można składać 43 deklaracje, dotyczące różnych podatków (najwięcej, bo aż 17, dotyczy podatku akcyzowego). Po poszerzeniu listy o powyższe druki, liczba deklaracji niewymagających podpisu kwalifikowanego wzrośnie do 48. Warto jednak pamiętać, że z nowych rozwiązań mogą korzystać wyłącznie przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi. Firmy mające osobowość prawną oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej powyższe deklaracje muszą opatrywać bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Marek Siudaj, Tax Care

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji