...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Przyciągnąć konsumenta w 3 sekundy

Trzy sekundy – tylko tyle czasu mają producenci słodyczy i wyrobów cukierniczych na przekonanie konsumentów do sięgnięcia właśnie po ich produkt. Na co klienci sklepów zwracają największą uwagę i jak odpowiadają na to producenci?

Wyniki ostatnich badań agencji Saatchi&Saatchi X mogą dla wielu być zaskoczeniem. Przy coraz szybszym trybie życia oraz wszechobecnym konsumpcjonizmie, klienci decydują się na wybór konkretnych słodkości dopiero przy sklepowej półce. Na potwierdzenie statystyka – w 1995 roku decyzję o wyborze produktu w sklepie podejmowało 70% konsumentów, dzisiaj jest to już 82%.

Niewątpliwie jest to wyzwaniem dla wszystkich producentów słodyczy. Tych kilka sekund może okazać się znaczące w procesie sprzedaży, co jest z kolei znamienne w perspektywie wyników finansowych przedsiębiorstwa. Firmy robią więc wszystko co w ich mocy, aby wśród bogactwa słodkości przebić się do świadomości konsumenta ze swoim produktem.

Lokowanie produktów
Pierwszym krokiem producentów powinno być ustalenie z detalistami miejsca, w którym produkt byłby w asortymencie sklepu dobrze eksponowany. Klienci zazwyczaj sięgają po wyroby na wysokości ich wzroku, chociaż niekoniecznie należą one do najtańszych. Te znajdziemy na najniższych półkach.

Konsument robiący zakupy w supermarkecie, mający mało czasu na podjęcie decyzji, nie analizuje dokładnie wszystkich produktów, tylko zazwyczaj wkłada coś do koszyka już po 3 sekundach. Właśnie dlatego firmy poddają się procesowi chłodnej kalkulacji i dodatkowo płacą za ekspozycję swoich produktów, co w dłuższej perspektywie im się zwraca.

„Działania merchandisingowe pełnią dziś niezwykle ważną rolę w perspektywie procesu sprzedaży
i umiejętne lokowanie produktów na półkach ma znaczący wpływ na szybkie decyzje klientów. Jesteśmy tego świadomi, dlatego też dopełniamy wszelkich starań, aby nasze wyroby były odpowiednio eksponowane we wszystkich miejscach sprzedaży” – tłumaczy Arkadiusz Drążek z firmy Brześć z branży cukierniczej.

Klient kupi pozytywne emocje
Przedstawiciel agencji prowadzącej badania zachęca cukierników, aby ci produkując nowe wyroby, zadbali o ich atrakcyjne opakowanie oraz kolorystykę. Pomaga to wzbudzić u konsumentów pozytywne emocje, tak aby chętnie zaglądali w sklepach do działu ze słodyczami i wyrobami cukierniczymi.

Wszystkie wyroby powinny być właściwie komunikowane – jako radosne, dobrze się kojarzące, poprawiające nastrój. Różnorodna kolorystyka na opakowaniu tylko temu sprzyja, powinna też dawać do zrozumienia, jak smakują poszczególne produkty.

Mogłoby się wydawać, że proces decyzyjny u konsumentów to problem złożony, tymczasem wyniki badań pokazują, że jest to z reguły działanie instynktowne, opierające się na skojarzeniach. W interesie producentów słodyczy jest, aby te skojarzenia były pozytywne.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji