...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Putka inwestuje 300 mln zł w rozwój sieci. Nowe punkty, nowe kierunki, nowe wyzwania

Założona w 1918 roku rodzinna firma Piekarnie Cukiernie Putka, planuje największy program inwestycyjny w swojej historii. Do 2027 roku zainwestuje blisko 300 mln złotych w rozbudowę zakładów, rozwój produkcji pieczywa mrożonego i ekspansję detaliczną w Warszawie i Łodzi. Sieć planuje otwarcie około 40 nowych punktów.

Jak wyjaśnia Grzegorz Putka, prezes zarządu, firma konsekwentnie stawia na rozwój organiczny – nie korzysta z licznych propozycji przejęcia mniejszych sieci piekarskich z innych części Polski. – Z ekonomicznego punktu widzenia zakup lokalnych sieci z 10–20 punktami i osobnym zapleczem produkcyjnym nie ma dla nas uzasadnienia. Jeśli zdecydujemy się na przejęcie, to raczej dużego, lokalnego lidera z wydajnym zakładem. Ale to temat na później – mówi Putka.

 

Produkcja pieczywa mrożonego – nowy filar działalności

Choć dziś udział pieczywa mrożonego w przychodach firmy to zaledwie ok. 5 proc., zarząd widzi w tym segmencie ogromny potencjał. Nowa linia produkcyjna w zakładzie w Jawczycach ma zwiększyć moce przerobowe i pozwolić na współpracę z sieciami handlowymi, które oczekują powtarzalnej jakości i wygodnej logistyki. To odpowiedź nie tylko na zmiany rynkowe, ale i na wyzwania kadrowe.

Zapotrzebowanie na pieczywo mrożone rośnie, a jego odpiekanie nie wymaga specjalistycznej wiedzy. To idealne rozwiązanie dla sklepów i gastronomii, gdzie brakuje rąk do pracy – dodaje prezes.

Konsumenci oczekują więcej niż chleba

Putka rozwija również segment „food to go” i wyroby cukiernicze. Bestsellerem są bajgle, produkty o niskim IG, pieczywo z beta-glukanem czy oryginalne panettone, produkowane na zaczynie sprowadzanym z włoskiej cukierni. W wybranych punktach można też zjeść pizzę, zamówić śniadanie czy napić się kawy – ponad połowa lokali pełni już rolę nowoczesnych piekarnio-kawiarni.

Mimo że działalność gastronomiczna wiąże się z niższą marżą i wyższymi kosztami operacyjnymi, sieć planuje rozwój formatu i otwarcie kolejnych 50 punktów w ciągu trzech lat. – Kawiarnie nas nie przerażają. Nie chcemy być ich konkurencją, ale wygląda na to, że to one zaczynają traktować nas jak zagrożenie – komentuje szef firmy.

 

Inwestycje pod presją biurokracji

Na drodze do realizacji ambitnych planów inwestycyjnych firma napotyka na przeszkody. Uzyskanie decyzji środowiskowej potrzebnej do rozbudowy cukierni zajęło półtora roku, a cały proces budowlany jest znacznie wydłużony przez procedury administracyjne. Dla Grzegorza Putki to realna bariera: – Długie procedury, niejasne przepisy, a przede wszystkim ich różna interpretacja przez urzędników to czynniki, które poważnie utrudniają działalność przedsiębiorcom.

Rynek pieczywa w Polsce – stabilny, choć niełatwy

Choć w ostatnich latach spożycie chleba w Polsce spada, jego wartość rynkowa pozostaje na stabilnym poziomie. Polacy coraz częściej sięgają po produkty specjalistyczne, przekąski słodkie i wytrawne, a także pieczywo premium. Wartość rynku piekarskiego w kraju szacowana jest na około 12 miliardów złotych, a Polska odpowiada za około 8 proc. produkcji pieczywa w całej UE.

Równocześnie coraz większe znaczenie zyskuje rynek pieczywa mrożonego – dziś to już 42–45 proc. wartości rynku w Polsce. Coraz więcej piekarni inwestuje w tę technologię – szacuje się, że obecnie około 12–15 dużych zakładów planuje lub realizuje takie projekty.

źródło: XYZ.pl

 

Bieżące wydanie czasopisma

Od fermentacji i fizjologii, przez kamienne kajzerki i kardamonki, po mango, piecowe wybory i lukrowane truskawki - nowy Mistrza Branży na urlop!

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji