Firma PBS w styczniu 2015 r. zrealizowała badanie omnibusowe dotyczące producentów „ptasiego mleczka”. Okazało się, że większość badanych nie postrzega Wedla jako jedynego producenta tego wyrobu.
Podobne artykuły
Co nam zostanie na osłodę – czyli jak polscy konsumenci reagują na zmiany cen i dostępności cukruSłodkości na 2022 - raport BaileysTargi ISM odbędą się stacjonarnie16-18 stycznia br. firma badawcza PBS przeprowadziła badanie omnibusowe na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. W tym wielotematycznym badaniu realizowanym cyklicznie PBS zapytał konsumentów o znajomość producentów „ptasiego mleczka”.
Zdaniem konsumenta
Jedno z pytań dotyczyło znajomości firmy bądź marki, które produkują „ptasie mleczko”. Okazało się, że większość badanych, tj. 57%, nie rozpoznaje Wedla jako jedynego producenta „ptasiego mleczka”. 38% respondentów zna kilku producentów, w tym Wedla, natomiast aż 19% nie zna Wedla jako producenta tego wyrobu.
Wśród młodszych osób, w wieku 15-39 lat, kojarzenie produktu „ptasie mleczko” z innymi producentami niż tylko Wedel jest jeszcze bardziej rozpowszechnione i wynosi 67%. 43% ankietowanych w tej grupie wiekowej osób twierdzi, że zna kilku producentów, w tym firmę Wedel, natomiast 24% nie zna Wedla jako producenta. W powyższych pytaniach firma PBS badała znajomość spontaniczną tj. bez wskazywania nazw producentów przez ankietera.
Z kolei w badaniu wspomaganej znajomości producentów (badanie, w którym ankieter podaje respondentowi nazwy producentów) aż 9 na 10 osób nie łączy produktu „ptasie mleczko” tylko z Wedlem. Na pytanie o znajomość firmy bądź marki, które produkują „ptasie mleczko”, 12% ankietowanych nie zna Wedla jako producenta, a 7% nie zna żadnej marki. Jedynie 7% ankietowanych wskazało na Wedla jako jedynego producenta tego wyrobu.
Rodzaj wyrobu cukierniczego
„Ptasie mleczko” stanowi rodzaj wyrobu cukierniczego i tak jest postrzegane przez polskich konsumentów, nie zaś jako produkt konkretnego producenta. W branży cukierniczej również jest postrzegane jako rodzaj wyrobu cukierniczego w związku z utworzoną dla niego normą branżową nr 67/8094-06 przez Polski Komitet Normalizacyjny w 1968 r.
Wyniki badań przedstawia poniższy PDF