...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Słabo ze strategią w polskich MSP

Tylko co ósma firma działająca na polskim rynku małych i średnich przedsiębiorstw ma opracowaną strategię działania. 20% firm nie zna dokładnie otoczenia rynkowego, w którym funkcjonują – tak wynika z badań przygotowanych i opracowanych na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Opracowanie planów rozwojowych czy strategii działania firmy jest niezwykle istotne dla każdego, nawet małego i średniego przedsiębiorstwa. Jest to ważne w sytuacji wyraźnego spowolnienie gospodarczego. Tymczasem okazuje się, że drobni i średni przedsiębiorcy niewielką wagę przywiązują do myślenia strategicznego i idą na żywioł. Dla wielu firm celem nadrzędnym jest zarabianie pieniędzy i utrzymanie rodzin, a tylko nieliczni myślą o rozwoju.

W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw opracowanie planu rozwoju sprowadza się do odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- gdzie dziś są ze swoim biznesem?
- jaką widzą dla siebie przyszłość?
- czy posiadana baza klientów daje szanse powodzenia?

Kluczowa jest też kwestia odpowiedniego personelu.

W sytuacji gdy rynek jest nasycony, a klienci diametralnie zmienili upodobania, istotna jest szybka weryfikacja jakości firmy, jej produktu i sposobu zarządzania. Większe szanse na przetrwanie kryzysu gospodarczego mają firmy, które planując strategię i zarządzanie, przygotowały się na jego nadejście. – Firmy z taką inteligentną organizacją mają dużo wyższe przychody – mówi Wojciech Szajnar, dyrektor Departamentu Wsparcia Projektów Szkoleniowych w PARP. – W roku 2009, kiedy badaliśmy to w PARP, te przychody były wyższe o ok. 1 mln zł w porównaniu do firm, które takich działań nie prowadziły.

PARP uczy strategicznego myślenia

Dziś Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości koncentruje się wyłącznie na mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach i chce te usługi, które zwykle są bardzo drogie, np. coaching, spersonalizowane szkolenia zarządcze, studia MBA, dostarczyć również do tego sektora – podkreśla Szajnar. PARP dostarcza przedsiębiorcom narzędzi HR-owych, zarządczych, prowadzi też portal inwestycjawkadry.pl, gdzie jest baza usług szkoleniowych skierowanych m.in. do sektora MSP. Wkrótce zostanie ogłoszony konkurs „HeRosi organizacji” (w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki), w którym przedsiębiorstwa z sektora MSP będą mogły dostać 190 mln zł na szkolenia dla kadry menedżerskiej i działów HR.

źródło: newseria.pl

Bieżące wydanie czasopisma

W najnowszym wydaniu stawiamy na B-Concept Jordiego Bordasa oraz stare koncepty na zero waste w nowoczesnej piekarni i cukierni. Odkrywamy siłę social mediów z Szymonem Czerwińskim, a także szukamy najlepszych blach i form...

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji