...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Słodki biznes

Największym segmentem polskiego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe. W najbliższych latach należy spodziewać się systematycznych, ale stosunkowo niewielkich przyrostów wartości sprzedaży. Szacuje się, że do 2018 roku wartość rynku zwiększy się w sumie o 9% i zbliży się do poziomu 14 mld złotych.

Drugim co do wielkości segmentem sa słodkie i słone przekąski (19% rynku) w ich przypadku wartość sprzedaży pozostaje od kilku lat na podobnym poziomie, chociaż jej wolumen wzrasta.

W porównaniu do krajów Europy Zachodniej polski rynek słodyczy wciąż jest stosunkowo niewielki, ale posiada potencjał rozwoju. Branża ta jest odporna na wahania koniunkturalne, rozwijając się w stałym tempie około 3-5% rocznie. W samym 2012 roku jego wartość  zwiększyła się o 16,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polskie wyroby trafiają nie tylko do krajów Unii Europejskiej w szczególności Wielkiej Brytanii i Niemiec, ale także do takich państw jak Arabia Saudyjska czy Stany Zjednoczone. Sprzedaż na rynki zagraniczne jest główną siłą napądzającą produkcję słodyczy w Polsce, która w 2012 roku wyniosła już ponad 740 tys. ton.

 

Liderem Rynku słodyczy jest Colian S.A., a zaraz za nim plasują się takie firmy jak: Wedel, Wawel, Mondelez, Ferrero Polska. Spożycie słodyczy w Polsce waha się w granicach ok. 3kg/os. rocznie co oznacza, że jest ono trzykrotnie niższe niż w krajach takich jak Niemcy lub Szwajcaria czyli ok. 9-10 kg/os. Jak wynika z badań, 60% producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce sądzi, że w ciągu kolejnych lat popularność produktów light wzrośnie. Polski konsument coraz częściej będzie wybierał tzw. „zdrowe słodycze” oraz produkty premium. Coraz więcej światowych i polskich firm dostrzega znaczenie alternatywnych kanałów dystrybucji. Oczywiście supermarkety, hipermarkety i dyskonty będą stanowiły główne kanały jednak rosnące grono coraz bardziej wymagających konsumentów będzie poszukiwać słodyczy w miejscach ze zdrową żywnością lub wyspecjalizowanych sklepach.

Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla polskiej gospodarki. Coraz więcej naszych producentów stara się podbijać także rynki krajów afrykańskich. Światowa popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.

Eksperci oraz prezesi firm podkreślają, że unikalnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w ostatnich latach w całej branży spożywczej w Polsce, był niezwykle szybki wzrost eksportu. 10 lat temu, wchodząc do Unii Eropejskiej, eksport polskiego sektora spożywczego wynosił około 4-5 miliardów euro; obecnie zaś zbliża się on do 20 miliardów euro. W tym sukcesie swój duży udział ma również przemysł cukierniczy. Specjaliści zwracają uwagę, że to właśnie słodycze są na pierwszym miejscu produktów spożywczych wysoko przetworzonych.

Znaczenie i skala tego zjawiska są nie do przecenienia – przyczyniają się one nie tylko do wzrostu dochodów , ale też do podnoszenia standardów produktów, optymalizacji procesów produkcyjnych i popularyzacji polskich artykułów wśród zagranicznych kontrahentów. Wydaje się zatem, że to właśnie wzrost sprzedaży zagranicznej z nawiązką zamortyzował stagnację.

 

Potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas kolejnej już edycji targów WorldFood Warsaw w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek.

„W dniach 11-13 kwietnia 2017 roku, podczas targów WorldFood Warsaw spotkają się przedstawiciele sieci handlowych, zagraniczni partnerzy oraz przedsiębiorcy, którzy będą mogli przeprowadzić szereg biznesowych rozmów. Nasza oferta z roku na rok jest coraz większa.” – przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów. A jako że termin tej edycji targów jest wyjątkowy, bo jest to tydzień poprzedzający święta Wielkanocne, tym bardziej zapraszamy Wszystkich zainteresowanych  słodką ofertą. 


Bieżące wydanie czasopisma

Masa makowa i marcepanowa do ciast i nie tylko. Wszystko o migdałach. Wigilijny chleb, czyli opłatek. Jak planować pracę, by zapobiec przedświątecznej gorączce.

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji